HJEMME

I dag sto jeg opp klokken fem for å rekke flyet som gikk klokken åtte i dag tidlig. Nå er jeg hjemme i Molde igjen, og det er egentlig utrolig deilig. Jeg får alltid sykt fylleangst hver gang flyet lander på flyplassen, og vi kjører igjennom byen på vei hjem til mamma. Jeg aner ikke hvorfor! Det har vel noe å gjøre med at alle kjenner alle, og at man omtrent alltid ser et kjent fjes uansett hvor man er. Jeg roer meg som regel ned etter en halvtimes tid, da fylleangsten går over. Nå er det bare utrolig deilig å være her, og jeg gleder meg som en gal til å dra ut med en heeerlig jentegjeng i kveld. Det er jo jazzfestival i Molde denne uken, så det blir nok mye fyll og fanteri! Syns egentlig overskriften kanskje ikke passer helt, siden jeg nå føler at Oslo er mitt hjem. Det er der jeg er etablert og jeg føler egentlig bare at Molde er et deilig fristed der familien og vennene min bor. Et fristed der jeg kan spise så mye mat jeg bare vil “uten å legge på meg”. Det er jo umulig å la være, for skapene er jo fyllt med så mye DIGG! Jeg er dessverre ikke en av de som klarer å si nei til et godt måltid, det er en av mine store svakheter. Mat <3 Her i Molde vet alle stort sett hvem alle er, og man vet som regel litt mer om hverandre enn man selv gjør om seg selv. Jeg har aldri brydd meg noe særlig om det da, syns egentlig det er litt moro. Litt hverdagsdrama er bare sunt for oss etter min mening!  I kveld skal jeg ut å “jazze” som det så kult heter. Det vil si at vi drikker oss drita og drar på byen for å danse. Det er cirka det samme som en normal lørdag, bare at gatene er stappfull med glade mennesker. Jeg gleder meg sånn! Og jeg gleder meg sånn til å se de fine moldejentene igjen!  Åh gud, det er deilig å være hjemme. Med det over sagt så må jeg kanskje rette på meg selv enda en gang. Det er jo Molde som er hjemmet mitt, og Oslo byen jeg bor i og elsker så høyt. Molde har gitt meg både oppturer og nedturer, men til syvend og sist er det hit jeg alltid kommer tilbake. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg