GRUPPETIMER – FAVORITTER OG IKKE

Først og fremst: dere er virkelig mine reddende engler! FOR noen fantastiske tips jeg fikk i forrige innlegg, nå har jeg notert som en gal og har en haug med temaer å blogge om. Tusen, tusen takk 😀 Noen etterspurte et innlegg om forskjellige gruppetimer jeg har prøvd, og hva jeg syns om de. Har egentlig vært på det meste, så her kommer mine favoritter og de jeg ikke liker fullt så godt!

POWER STEP:
I Molde kalles denne for cardio step intervall, men det er samme konseptet! Det er intervalltrening, der du først varmer opp på stepen, før du har annenhver sang med cardio på step og styrke. Denne timen er min absolutte favoritt, her får du mye variasjon og absolutt alle muskler i kroppen får kjørt seg. Dette er en effektiv trening på én time som både inkluderer kondis, styrke og utholdenhet. Jeg elsker at etter en slitsom sang på stepen, så får du liksom “pause” i kondisen den sangen du skal gjøre styrke. Misforstå meg rett, du sliter ut musklene dine, men pulsen roer seg litt ned slik at du er klar til neste step-låt. Min varmeste anbefaling går til denne gruppetimen!

PILATES:
Dette er gruppetimen jeg går på de dagene jeg ikke har energi til å løpe en mil eller dra på power step. Det jeg elsker med Pilates er at man virkelig får trent kroppen uten at man merker det. Du blir såklart sliten, men ikke på samme måte! Dagen etter derimot, merker man det i både rumpe, mage og armer. Dette er også en effektiv trening som virkelig strammer opp alle problemområdene. Jeg er virkelig ingen proff på denne gruppetimen, men jeg blir bedre for hver gang og liker at timen både inneholder styrke og fleksibilitet. Jeg føler meg som et nytt menneske etter timen og har en slags indre ro i kroppen.

SPINNING:
Dette er nok den verste gruppetimen jeg vet om. For all del, det er kjempeeffektiv og bra trening – men virkelig ikke noe for meg. Får både vondt i stumpen av sykkelsetet, og orker ikke kjøpe meg sånn fancy shorts med pute i. Dessuten syns jeg det er kjedelig å sitte på setet å tråkke i en time, uansett om det er intervaller eller ei. Men dette er jo min smak, det er absolutt ingen tvil om at dette er god trening både for utholdenhet og kondis! Kunne virkelig ønske jeg likte det.. Haha!

1690860-9-1397907262466

SHAPE:
Dette er en time jeg vet de har både på Sats og Elixia, men den finnes sikkert på andre sentre også? Har kun vært på denne timen et par ganger da jeg bodde i Oslo, og det er en styrketime der du både bruker din egen kroppsvekt, manualer og vektskiver. En effektiv og tung time egentlig, du er virkelig mør i kroppen når du er ferdig!

STEP PULSE:
Enn litt annerledes step-time enn Power Step. Her er det kun stepen som gjelder hele timen, og dette er en helt fantastisk kondis og utholdenhetstime! Jeg er så fantastisk sliten i kroppen etter denne timen, og holder på å spy nesten hver gang.. Det er nok kanskje også derfor jeg foretrekker Power Step bedre, fordi kondisen min er litt svak for tiden 😉 Men denne timen kommer nok på andreplass! Elsker step-timer generelt, det er så ufattelig GØY!

YOGA:
Det finnes jo utrolig mange former for yoga, jeg har testet ut endel og er litt usikker på hva de forskjellige timene heter! Men det er utrolig god trening, og ligner litt på Pilates i treningsformen der det ikke renner svette av deg, men du får fremdeles kjørt kroppen. Jeg er nok ikke den største fanen av yoga likevel, grunnen til det er fordi jeg syns det kan bli litt statisk kanskje? Dessuten gjør det vondt når man er litt stiv, heh! Men øvelse gjør nok mester, vedder på om jeg hadde gått på Yoga et par ganger i uken så hadde jeg nok fått dreisen på det 🙂

INDOOR RUNNING:
Det jeg digger med denne timen er at den kun varer i 30minutter! Man rekker såvidt hate livet (noe jeg alltid gjør når pulsen er på sitt høyeste) før timen er ferdig. Dessuten er det veldig motiverende å ha noen som bestemmer tempo og pusher deg skikkelig 🙂 Anbefales!

1690860-10-1415888693451

Hva er deres favoritt-timer? Noe jeg ikke har nevnt her som jeg burde prøve? 🙂 Lik gjerne innlegget om treningsinnlegg faller i smak – så skriver jeg fler med glede!

21 kommentarer
    1. min favoritt er nok den samme som deg, cardio step intervall 😀 også liker jeg godt styrke og core, da jeg ikke tørr å trene styrke ute i det store rommet hahah

    2. PULSE er genialt, og klart det beste jeg har prøvd. På Elixia heter det Cardio Energy. Jeg raste ned i vekt da jeg begynte å gå på de timene, fordi man forbrenner så mye 🙂

    3. Anbefaler virkelig Power Hit som er en boksetime inspirert av Cecilia Brækhus. Nå er det slik at det kun er ICON som har denne timen og dessverre har de ikke etablert et senter i Bergen ennå. Neste gang du er i Oslo så råder jeg deg til å stikke innom og prøve ut timen for den er ufattelig bra! Man trenger ikke ha noen forkunnskaper om boksing i det hele tatt, man får trent kondis og styrke + at man lærer seg noe nytt! Trener selv på ICON avdeling Årvoll og er utrolig fornøyd med gruppetime-tilbudet der! Mine favoritter er Full Body Strength som kan minne om Styrke&Core eller Shape, ICON Running som er det samme som indoor running og selvfølgelig nyheten Power Hit! Ellers så er jeg veldig glad i Klassisk Yoga også selv om jeg ennå ikke er så flink som jeg gjerne skulle ha vært. Helt enig med deg at Pilates er et godt alternativ om man er sliten og ikke gira på å trene styke eller løpe på mølle. Veldig god trening for magen spesielt! Du er utrolig flink som står på! Nesten mennesketssvar på Super Woman! Elsker innlegget! Ønsker mer av disse type innlegg 🙂 Stå på Julia!

    4. Åå, spinning som er så gøy! Haha.. Godt man er litt forskjellige! Supermotiverende å lese om trening forresten, gir meg et lite spark i rumpa:-)

    5. Liker godt treningsinnleggene dine 🙂 ! Den tøffeste timen jeg har vært på er “Core Puls” på SATS. Det var så ekstremt tungt, men helt herlig følelse etterpå. Blanding av kondisjon og styrke.

    6. For et fint innlegg! Men et spm, går du på gruppetimene alene? Jeg har veldig lyst, men har litt angst.. Haha! Uansett så har en kjempe fin blogg! Har fulgt deg i flere år : D

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg