WHAT GOES AROUND, COMES AROUND?

Jeg syns religion er en privatsak, og man kan tro på julenissen for alt jeg bryr meg så lenge man er snill mot andre. Så enkelt er det faktisk i mine øyne. Selv har jeg aldri trodd på noen Gud. Jeg er vokst opp i et hjem uten religiøse syn, og er ikke døpt eller konfirmert i kirken. Ikke at det spiller noen rolle, egentlig.

De siste årene har jeg derimot trodd mer og mer på skjebnen. I den forstand at jeg tror livet ordner seg til slutt, og ikke sånn «alle har en forhåndsskrevet plan». Så kanskje ordet skjebne er feil å bruke.  Men, jeg er helt overbevist om at energiene vi sender ut er de vi får tilbake. Om du er negativ til noe, vil du også få negativitet tilbake. Men om du har et åpent sinn og tenker at ting ordner seg – så gjør de også som regel det. På én eller annen måte. For eksempel; har du noen gang opplevd at ting blir akkurat som du har sett for deg? Til punkt å prikke? Nei? Ikke jeg heller. Jeg har alltid bare sett for meg gode ting i livet, og 90% av tiden så er livet helt sykt bra også. Men ikke så detaljert. Jeg vet ikke, kanskje jeg forklarer dette veldig dårlig. Poenget er vel bare at det handler om å ha rett innstilling.

Law of attraction er jo et kjent begrep for mange i disse dager. De energiene du sender ut i verden, vil du også få tilbake. Ikke fordi det er noen større enn oss som sitter å drar i alle trådene i livet ditt, men fordi du selv både bevisst og ubevisst gjør valg som fører deg i den retningen.

Så, slutt å bekymre deg for mye! Vi i Norge er seriøst verdensmestre til å bekymre oss for hver minste ting. Hva får vi egentlig ut av det? KUN negativitet. Hva får du ut av å bekymre deg for at kjæresten sin skal være utro på gutteturen til Ibiza for eksempel? Ingenting annet enn kjipe dager. Om han kommer til å være utro, så er han det uansett om du sitter hjemme å er bekymret eller ei. Eller om du er stressa fordi du gjorde det dårlig på eksamen, og gruer deg til karakterene kommer. Hvorfor bruke ventetiden på å ha kjipe tanker om verste utfall? Karakteren blir den samme uansett hva du gjør på før den kommer.

Poenget mitt er så enkelt som at; slapp av litt! Lev i nuet, og legg fra deg de stressende, kjipt og ubehagelige tankene. Ja, det kommer alltid til å komme kjipe dager. Det gjør det alltid. Derfor er det ekstra viktig å kose seg i mellom. Ha det bra med seg selv, og ikke forutse alt det negative som kommer til å skje i årene fremover. Det som skjer, det skjer. Å gå rundt å fokusere på ting man ikke kan gjøre noe mer er bortkastet tid og energi.

Nå ble det veeeeldig blandet innhold i dette innlegget, jeg ville egentlig bare prate litt om mine tanker. Hihi! Jeg har hatt en fin søndag i sjøstjerneposisjon i sofaen. Nå reflekterer jeg litt over uken, og skal sette opp noen mål for den neste.

4 kommentarer
    1. Hei skjønne deg!❤️ Haha, sjønner hva du prater om det med å ta av helt…! Jeg er sånn som når jeg først skal kose meg, så koooooser jeg meg! Jeg planlegger det slik faktisk! For jeg klarer ikke bare ta liiiiitt! Frotser i skjokolade på lørdager! Gjerne 2 store plater! Går ned på ingen tid! haha! Men, det er sååå greit fordi jeg er veldig nøye med kostholdet ellers, og trener mye! Stor klem fina❤️

      1. Hei Beate! <3 Haha jeg er sååå lik. Om jeg har "kosedag" spiser jeg nærmest til jeg ligger i sengen å holder på å dø av metthet. Haha! Men, det er lov å kose seg – livet er for kort til noe annet 😉 Gøy å høre at vi er fler, hihi. Stor klem <3

    2. Kjempe fint innlegg! Jeg er veldig enig, men synes det dessverre er enklere sagt enn gjort.
      Er det noe du har gjort/gjør aktivt for å ikke bli sittende å gruble? ❤️

      1. Tusen takk Mia! <3 Personlig bruker jeg ofte å "ta" meg selv på det om jeg er negativ i hodet, og prøver da å snu det så fort som mulig. For eksempel ved å tenke på hva jeg er takknemlig for i livet, hva jeg gleder meg til, hva jeg ønsker å oppnå osv. I stedet for å grave seg ned i et negativt tankemønster, noe som er så utrolig lett! Håper noen av tipsene kan være til hjelp. Stor klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg