GOD MAT I EN TRAVEL HVERDAG

Hellu fra solfylte Bergen! Som dere kanskje har sett på snapstoryen min har jeg bestilt MYE fra foodora de siste ukene. Endelig har de kommet til Bergen! Jeg har en utrolig travel hverdag, og er ofte helt død når jeg kommer hjem om kvelden. Uansett hvor glad jeg er i å lage mat, kan det av og til bli skikkelig tiltak å sette i gang på kjøkkenet etter en lang dag. For meg er det uaktuelt å ikke spise god middag, det er jo tross alt favorittmåltidet mitt i løpet av en dag! Så når jeg ikke gidder å lage noe godt fra bunnen av selv, tyr jeg til foodora. Her vet jeg at det er kjente kvalitetsresturanter med dyktige kokker bak hver eneste rett ♥ Det er som å få en kokk til ditt eget kjøkken, hihi. Dessuten leverer de maten via syklende ansatte, noe som sparer miljøet for unødvendig bruk av bil. STORT pluss, spesielt i Bergen som er så innmari forurenset! Man kan også hente maten i resturanten selv, noe som er supert om det for eksempel er på vei hjem fra jobb.

Som sagt er det ikke så alt for lenge siden foodora kom til Bergen, derfor tenkte jeg å tipse dere om mine tre favorittresturanter å bestille fra.

 

SUMO:

En av mine favorittresturanter, som dere allerede vet. Da de ble medlem av foodora hoppet jeg nærmest i taket, endelig kunne jeg få verdens beste sushi levert på døren eller til kontoret! Jeg er glad i sushi til alle døgnets tider, misforstå meg rett, men jeg elsker å spise det til lunsj siden det metter akkurat passe uten at det legger seg som en tung klump i magen. Forrige uke bestilte jeg det til kontoret, og det var et deilig avbrekk i arbeidet ♥ Under har jeg bestilt “Hot Philadelphia” og “Ebi Maki”, og med chillimajones på siden er det helt FANTASTISK! Du finner Sumo hos foodora HER ♥

ROYAL GOURMETBURGER & GIN:

Gjett to ganger hvilken dag jeg bestilte denne digge burgeren, og koste meg i sofaen? På søndag, selvfølgelig! Jeg har elsket Royal Gourmetburger & Gin siden jeg var der første gang for et par år siden. Det er virkelig en smaksopplevelse, og du merker at disse juicy burgerne er laget av utdannede kokker. Alle smakene smelter sammen på tungen, og du må rett og slett bare prøve. En HELT annen smaksopplevelse enn mccern, det må jeg virkelig understreke! Jeg bestilte burgeren som heter “Gourmet” som kommer med smeltet brie, bacon, sennep, deilig tilbehør og trøffelaioli. NAAAM jeg blir helt stressa når jeg skriver dette fordi jeg blir så sulten. Haha! Resturanten finner du hos foodora HER ♥

Friesene er også superdigge. Sprø, salt og perfekt å dyppe til din favorittsaus. Mine er uten tvil trøffelaioli og baconmajones! PS; de har også søtpotetfries 😉

ESCALÓN:

Byens beste tapas, ingen over. I går bestilte jeg meg “Tapastallerken Caliente” som er perfekt til én person. Her har du forskjellige varme retter som er bestselgere på menyen, som chorizo, baconsurrede dadler, scampi, osteboller, bravaspoteter og bakte, spanske paprika for å nevne noe. Brød og aioli følger også med. I går var jeg så ufattelig sliten etter en lang dag på farten, og til min store overraskelse sto foodora-syklisten utenfor døren min da jeg kom hjem med all denne deilige maten. Snakk om perfect timing. Jeg rakk såvidt å knipse bildene under før jeg startet å spise fordi jeg var så sulten, haha! Escalon er virkelig stedet du bestiller fra om du vil ha autentisk og god tapas. Den har min varmeste anbefaling! Du finner Escalon hos foodora HER ♥

Man kan bestille både via nettsiden deres eller appen som heter “foodora”. Et tips er at du  kan verve venner, som både gir vennen til -100kr i avslag på sin første bestilling, OG -100kr avslag på din egen bestilling neste gang du kjøper mat. Du kan verve så mange du vil!

Du finner foodora i Oslo og i Bergen, og kan se alle resturanter som leverer til din adresse på foodora sin hjemmeside HER!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg