GI OPP ALLEREDE?

Hei, da er vi halvveis i uken allerede gitt! Jeg har sittet på kjøkkenbordet i hele dag med skole, og tenkte å komme med en liten oppdatering på hvordan det går med meg så langt.

Det er ikke til å stikke under en stol at jeg syns det har vært ganske overveldende. Fra å ikke ha studert på nærmere fire år, til å stupe inn i et 100% bachelorprogram har vært krevende. Jeg var nok ikke flink nok fra starten av til å skape gode, nye rutiner rundt lesingen, og alt føltes derfor ganske ekstremt de første to ukene. Nå, denne uken så har jeg heldigvis lagt opp et overkommelig løp som jeg har klart å følge enn så lenge. Får håpe rutinene fortsetter videre!

Fagene jeg har i år er Bærekraftig Produksjon, Innføring i Supply Chain Management, Finansregnskap og Matematikk. Ingen fag jeg aldri har vært borti før (sett bort fra finansen fra BI). Jeg ligger ganske greit an så langt i de fleste av fagene, bortsett fra matematikk som jeg nå faktisk har beslutte å flytte til neste år. Jeg måtte dessverre innse at jeg ikke har kapasitet til matte dette semesteret. Med andre fag, 100% jobb og ikke minst fritid så blir det for mye.For det første er det åtte timer forelesning i uken, pluss mye innleveringer og hjemmearbeid. Det hadde nok gått fint om jeg faktisk hadde litt forkunnskaper i faget, noe jeg ikke har. De andre henger så sykt langt foran meg at hele faget og skolen generelt rett og slett ble ekstremt umotiverende. Jeg tenker derfor å utsette det til neste semester, og heller fokusere 100% på de tre resterende fagene. Jeg føler meg seriøst ti kilo lettere ved den avgjørelsen! Nå må jeg bare være flink å lese litt matte innimellom slagene når jeg har tid, slik at jeg kan stille mer forberedt ved neste semester 🙂

Nå føler jeg meg skikkelig motivert for å få toppkarakterer i resten av fagene mine, krysser fingrene! ♥

Har du begynt å studere i høst, eventuelt hvordan syns du det går? 😀

3 kommentarer
    1. Synes å huske at du studerte psykologi på Bjørknes (?) en periode? Eller er dette noe jeg har drømt? Haha 🙂

      1. Hei!
        Jo, eller jeg startet aldri skikkelig 🙂 Var ikke 100% på at jeg ville den retningen, samtidig som det var en ganske dyr privatskole så jeg droppet det! Så ikke noe du har drømt, haha 😀

    2. Hej vackra Julia
      Du bara fortsätter att imponera på mig. Du har ett driv och en hunger på livet som jag tror kommer ta dig precis dit du vill. Tänk bara på att inte driva dig själv för hårt. Du måste vila och njuta in emellan. Du är ung och har massor av tid, även om det inte alltid känns så.
      Jag ser att du studerar Supply Chain management, mitt område. Det och allt annat önskar jag dig stort lycka till med. Det är ett mycket intressant och givande arbete, med världen som arbetsplats. Välkommen i gänget!! 😉
      Stor kram o lyckospark
      Anders

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg