FY SÅ IRRITERENDE!

Hei dere! Akkurat nå sitter jeg med et solbrent bryst å blogger til dere fra flyplassen i Athen. Jeg er egentlig så jævlig irritert, fordi flyplassen her er helt krise. Vi står her klare men får ikke sjekke inn bagasjen vår før om en time, noe som er ufattelig irriterende og ikke minst ganske gammeldags. I Oslo kan man vel sjekke inn bagasjen et helt døgn før flyet går, om jeg ikke tar feil. Så, i stedet for å sitte på Lufthansa Business Lounge med free drinks and food, sitter vi nå på noen pinnebenker å venter til det er tillatt å sende kofferten. HALLO, bare beep bagasjelappen min og bli ferdig med det liksom?

Nå hørtes dette veldig ut som en hoven og lite smart post, noe jeg ser selv også. Men, når jeg er sulten, varm og har bært på drøye 35 kilo bagasje fra Athen sentrum får jeg litt sånn… kort lunte. Ikke noe et godt måltid ikke kan fikse. Nå har jeg vært blid og grei i åtte dager på ferie, jeg tillater meg selv 5 minutter med boblende irritasjon i kroppen 😉 Hehehhe! Faktisk ble jeg mye lettere til sinns bare å klage litt til dere. Sorry negativ stemning denne onsdags-ettermiddagen!

Vi lander rundt midnatt i Oslo, og da stikker jeg rett avgårde på Comfort sitt flyplasshotell for å sove. I morgen drar jeg hjem til Bergen for noen dager, før turen går til København. Mye gøy i vente, jeg får sitte å dagdrømme om det mens jeg venter på å få sendt den forbanna bagasjen slik at vi kan lounge!!

5 kommentarer
    1. Kjære Julia. Først vil jeg si at jeg digger boggen din, så vil jeg oppklare et par ting for deg siden du begynner å bli en reisevant jente. Dette vil kanskje hjelpe deg så du slipper irritasjonsmomenter i fremtiden.
      1. Det er ikke fordi flyplassen er gammeldags at du ikke kan sende bagasjen din. Det er fordi flyselskapet du har valgt å fly med ikke har mange nok avganger daglig til at de har dedikerte skranker 24/7. Det avhenger av handlingsselskapet Lufthansa har valgt i Athen, og hvilken avtale de har.
      2. På Oslo lufthavn kan man ikke alltid sende bagasjen 24 timer i forveien. Dette avhenger av hvilket selskap du reiser med, igjen ofte de selskapene som har mange avganger daglig. Skal du feks reise med aeroflot, turkish eller Ryanair, åpner bagasjeinnsjekk 2-3 timer før.
      3. Det er ikke bare “å scanne” bagasjelappen din for at du skal få sendt kofferten din. Flyselskaper har forskjellige systemer, som gjør at check-in systemet Lufthansa bruker må være oppe for at de skal kunne registrere og oppdatere bagasjen din. Dette er igjen grunnen til at man ikke alltid kan sende bagasjen lang tid i forveien, fordi noen selskaper krever dedikerte skranker på grunn av andre systemer. Det kan også være at de ansatte trenger spesialkompetanse siden det normalt ikke er systemet de bruker til vanlig.
      Håper dette ga mening. Vi er like leie passasjerene som mener vi bare kan scanne bagasjen (tro meg, det er mange), akkurat som du er lei av å vente på å sende den. Det er mangle fler grunner til man ikke kan sjekke inn bagasjen tidligere, men om jeg skal begynne på flere punkter vil denne kommentaren bli ekstremt lang (akkurat som den er nå). Hilsen flyplassansatt!

      1. Heisann! Tusen takk for kommentaren, det ga meg oppklaring! 🙂 Da vet jeg bedre enn å klage i fremtiden 😉 Haha!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg