FROKOSTOMELETT PÅ 1-2-3

God morgen chicas! Nok en dag i byen under skyen, men nå er det bare to dager til avreise mot Sverige så jeg klager ikke 🙂 Heldigvis har jeg nok å ta meg til her hjemme, både foran macen og i boden. Herregud som den ser ut altså! I de to årene jeg har bodd i leiligheten har seriøst alt rot blitt slengt ned i boden. Lykkefølelsen over å kunne rydde opp i ting senere har vært stor de gangene jeg har kastet alt fra panteflasker til klær til kofferter ned dit. Men, nå har lykken snudd og det er på tide å rydde opp.

Men, den tid den sorg – først tenkte jeg å dele en deilig frokostomelett med dere! Omelett kan jo gjøres på en million forskjellige måter, men den siste tiden har jeg virkelig fått sansen for denne versjonen som både har mye smak og er veldig cheeeesy. Den er fremdeles ikke usunn, og inneholder under 300kcal for de som bryr seg om den slags 🙂

Image and video hosting by TinyPic

Du trenger:
– 2 egg
– 1-2 skiver cheddar eller annen ost
– 2 biter skinke
– Purreløk

Først mikser jeg bare sammen eggene med et par teskjeer vann, før jeg legger de i pannen på svak varme. Komfyren min går til 9 som varmest, så jeg stiller den til 5! Deretter skjærer jeg opp skinken og purreløken, og legger de over omeletten i pannen.

Helt til slutt tilsetter jeg osten, før jeg bretter sammen omeletten. Nå vil jeg bare poengtere at denne på bildet under virkelig ikke var den vakreste omeletten, men det er da smaken som teller 😀
Image and video hosting by TinyPic

Om du har noen digge frokosttips, kom gjerne med de ♥

4 kommentarer

Siste innlegg