FRA DRØM TIL REALITET

Image and video hosting by TinyPic

Janne & Julia
Strandgaten 66, 5004 Bergen

Etter en forelesning i makroøkonomi kom Janne bort til meg. Det var høst, jeg tror det var i oktober. “Hvor mye sparepenger har du?”, spurte han meg rett ut. Jeg tenkte først at det hadde han ingenting med, og lurte på hvorfor han ville vite det. Han begynte å fortelle meg om et konsept han hadde tenkt på en stund. Et butikk-konsept for damer der man kan kjøpe alt uten prøverom. Vesker, sko, klokker, jakker, skjerf, smykker, interiør, skjønnhetsprodukter. Det er ingen butikker i Norge som har det konseptet, og vi snakket mer og mer om ideen. Først var tanken at vi skulle leie et lite lokale. Maks 50kvm. Man kunne gå rett inn og rett ut med det man ønsket seg, uten for mye stress. Vi tenkte videre på ideen, og alt var egentlig veldig uplanlagt. Jeg var faktisk ikke sikker på om butikken kom til å skje i det hele tatt. At alt bare ble med tanken.

Da jeg var på Gran Canaria med Christoffer fikk jeg melding av Janne om at hadde funnet et lokale vi skulle dra å se på. Noen dager senere var jeg hjemme i Norge og møtte megleren, som viste oss et gigantisk lokale på over 180kvm. Det planlagte konseptet vi først startet med ble plutselig til noe større. Vi signerte husleiekontrakten en måned etterpå, med nye ideer i hodet.

Image and video hosting by TinyPic

Her ser dere fasaden til lokalet. Er den ikke helt fantastisk? Disse bildene er tatt med mobilen min, og de rettferdiggjør virkelig ikke hvor flott den er. Jeg skal ta med meg kamera neste gang slik at dere får se! Jeg kan ikke tro at vi har kommet så langt. Om en drøy måned klippes båndet og alle kan få  komme å se vår drøm for første gang. Nettbutikken åpnes to dager senere, forhåpentligvis like flott som butikken kommer til å bli. Jeg gleder meg sånn til åpning, og jeg håper alt vi har jobbet for faller i smak hos dere.

Jeg kan ikke tro at alt har gått så fort. Det føles som i går Janne kom til meg å spurte om hvor mye penger jeg hadde på sparekontoen. Nå har vi plutselig en husleiekontrakt for fem år, et aksjeselskap, ansatte og en hel liste av merker som skal fylle butikken. Hvordan kom vi hit?? Det er helt uvirkelig for meg, og jeg tror nok ikke jeg kommer til å la alle inntrykkene synke inn før åpningshelgen er ferdig.

Jeg håper så mange som mulig har lyst til å like oss på facebook her, og instagram: janneogjulia ♥ Jeg kan friste med at det kommer ut en ganske stor konkurranse der i kveld!

7 kommentarer
    1. Hva er spesielt med konseptet uten prøverom? 🙂 hvorfor er det en bra ting. Kunne du forklart mer hvorfor dere velger å ikke ha det? For min del ville det vært en dealbreaker hvis jeg ikke fikk prøvd et plagg. I landet jeg bor er det ikke uvanlig med butikker uten prøverom, dette er av de finere butikkene. Men de er alltid tomme for folk..

      1. Hei! Det er ingenting som selges i butikken som trengs prøverom. Altså ikke klær som topper, jeans osv. Det er kun tilbehør, som vesker, sko osv 🙂 det er ikke fordi vi er i mot prøverom, om vi senere tar inn klær i butikken skal vi naturligvis ha prøverom!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg