FØRSTE JUL MED “SKILTE” FORELDRE

God morgen! Første juledag. I mine første år som blogger brukte jeg alltid å ta bilde av gavene jeg hadde fått å delte de på bloggen. I år er det derimot ikke så viktig. Ikke er det spesielt spennende heller, da jeg hopper i taket av å få vinåpner og kjøkkenredskaper. Så voksen har jeg blitt liksom.

Foreldrene mine har vært skilt i seks år nå, sånn cirka. Likevel har vi alltid feiret jul sammen. Pappa, mamma, meg og mine tre yngre brødre. I år ble det annerledes. For første gang skulle vi feire uten en foreldre. Hvordan skal man velge noe sånt? Vi er like glad i begge to og vil jo helst feire alle samlet. Men sånn ble det ikke, dessverre. Jeg forstår det godt. De begge har nye kjærligheter på hver sin kant, og både meg og brødrene mine har blitt så voksne at de ikke trenger å “skåne” oss lenger. I seks år har de feiret sammen for vår skyld, og det setter jeg utrolig stor pris på ♥

I går feiret vi alle sammen med pappa. Ikke fordi vi valgte han over mamma, men fordi det var “hans uke” med de to yngste. Da tenkte vi det var naturlig at jeg og Adrian også feiret der. Det var en veldig merkelig julaften uten mamma, men det skal sies at latteren og gleden fremdeles var der. Det ble en veldig fin kveld, og jeg er utrolig takknemlig for familien min ♥

IMG_0305-2Skal jeg være helt ærlig var noe av det jeg var mest skeptisk til maten. Mamma lager alltid nydelig julemat, og pappa er kanskje ikke den beste jeg kjenner på kjøkkenet (no offence pappa…). Heldigvis hadde hans kjæreste vært så snill å laget all maten klar til oss, noe som gjorde at vi kun trengte å varme maten i ovnen. Superlettvint!

IMG_0272-2IMG_0277-2

2 kommentarer
    1. Du vet, når man er eldre så blir det mer til at man har alt man trenger. Her får jeg kanskje 5-6 gaver til jul hvert år. Nå gir vi heller gaver i form av konsertbilletter, opplevelser og ferier som kan gjøres som en familie. Pluss at det blir noe smått. Men jula var mer stas som liten, jo eldre man blir jo mer setter man pris på de hyggelige stundene. God jul Julia!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg