FØRSTE DAG I SPANIA

Hei fra Spania! Jeg har fått mange meldinger om at jeg ikke burde dele så mye om turen min, siden mange sitter hjemme å har det “helt forferdelig” (ikke mine ord). At det jeg deler blir som en finger i trynet til alle som er hjemme. Det syns jeg er utrolig trist å høre. Alt blir så… overdrevent? Er vi virkelig sånn i Norge at man ikke kan se andre gjøre “andre ting” uten at jeg sier fuck you til alle dere andre? Lever vi et sånt land at alle skal leve på nøyaktig lik linje, og de som går over eller under skal bli utstøtt av samfunnet?

Dette er ikke ment som et ovenfra og ned-innlegg. Jeg lufter bare tanker fra et veldig slitent hode som har vært våken siden 04.00 i dag tidlig. Jeg syns det bare er så trist at man ikke kan dele sine gode dager uten å få så mye hat. Det er vel bare sånn verden er akkurat nå. Med det sagt, jeg har det JÆVLIG bra akkurat nå. Jeg storkoser meg og er oppriktig takknemlig for at dette er livet mitt, og at jeg sto i valget uansett motgangen. Og det er ikke et “haha, dere har det kjedelig mens jeg har det gøy” opplegg – om det blir oppfattet som noe annet så tenker jeg egentlig bare fuck off. Her er et bildedryss fra dagen min i dag til de som gidder å se det.

Å kjenne sol mot huden via et flyvindu var en så ekstrem følelse!

Puente Romano lounge ved stranden!

Fineste Jack ♥

MAT!!!! NAM!!

Lykke? 10 av 10.

Nå skal jeg spise middag med noen venner. Vi snakkes i morgen!

50 kommentarer
    1. Ok du høres bare ut som en trassig fjortis. «Fuck off – her er et bildedryss fra dagen hvis noen gidder å se». Altså du har «luftet» disse tåpelige tankene dine i flere innlegg nå, ingenting nytt, du er jo bare ute etter kommentarer som støtter det tullet ditt, og så overser du andre kritiske kommentarer eller svarer dem skikkelig barnslig. Du er godt voksen Julia, ikke 16 år.

      Du gjør hva du vil, det har du gjort klinkende klart til tross fra nasjonale tiltak og anbefalinger flere ganger nå. Du trenger ikke skrive flere slike innlegg nå, det er helt meningsløst da de bare går på repeat.

      Og ta på deg munnbindet.

      1. Hei.
        Tror kanskje det er lurt å være litt mer ydmyk i måten du kommuniserer disse tingene på. Jeg skulle også gjerne dratt til Spania. I stedenfor drar jeg på jobb på en barneskole hver eneste dag og utsetter meg for smitte. Og her sitter jeg. Hele påsken i karantene, livredd for å smitte min sønn som har en diagnose der jeg ikke vet hvordan han ville tålt det. Det jeg aller mest kunne tenke meg er muligheten til å skjerme meg og min sønn helt til ting var tryggere. Men den muligheten har jeg ikke, da jeg er avhengig av inntekt for at vi skal få livet til å gå rundt. Jeg forstår at du vil dra når du har den muligheten. Men det er noe med å vise en form for ydmykhet rundt det. Det sitter mange i dette land med ulike historier og livssituasjoner som har det verre enn deg. Og selv om man ikke unner deg noe vondt, så kan man ikke hjelpe for å synes det er litt respektløst å lese deler av det du skriver i innlegget ditt på bloggen. Du er herre over deg selv, og heldig som kan gjøre dette midt i en pandemi. Vi andre må stå i stormen mens vi drømmer oss vekk til ditt liv for en stund. Hvis vi skal respektere ditt valg, må du også utvise litt respekt for de som ikke er like heldig som deg😊

        1. Jeg ser du får mye hat mens Isabell raad får mye kjærlighets. Synes folk er så stygge med deg. Hva feiler det folk. Ønsker deg en god reise og nyt livet.

    2. Det handler ikke om at vi i Norge er sånn eller sånn…. Dette er en helt spesiell tid! Pandemi! Det er det det handler om! Og ja, da MÅ vi stå SAMMEN! Vi har ikke råd til noe forskjellsbehandling! Og angående det å dele bilder og innlegg fra reiser påvirker jo folk så klart. Ikke at vi sitter å er sjalu, men at det faktisk kan få noen til å reise, og tro at det er greit!

      1. Helt enig med de tre tidligere kommentarene (Therese, L og B).
        Saklig kritikk er IKKE hat! Dette handler om at vi har en pågående pandemi, og at koronaviruset reiser med folk eller deres bagasje. Videre handler det om at vi ALLE KAN VÆRE smittebærere av viruset selv om vi ikke har noen symptomer. Har vi et normalt forløp av Covid-19 så vil symptomene bryte ut ca.2-14 dager etter at vi er smittet. Men så er det noen som har et atypisk forløp der så og si ingen symptomer bryter ut, selv om de er smittebærere av viruset.( Her må helsepersonell gjerne korrigere hvis jeg har oppfattet ting feil).
        Dette betyr at INGEN kan garantere 100 prosent at man ikke har viruset! Det betyr også at enhver reise, selv til nærbutikken, innebærer en viss risiko for å kunne bli smittet. Men risikoen for å bli smittet er mindre hvis man holder seg innenfor bostedskommunen, det et i tillegg enklere å drive eventuell smittesporing, enn om det må gjøres fra utlandet.
        Til slutt kan man jo undre på hva det gjør med omdømmet til de firmaene/bedriftene som sponser influensere som IKKE følger UD og regjeringen sine reiseråd?

    3. Julia du spør:
      1) « Lever vi et sånt land at alle skal leve på nøyaktig lik linje, og de som går over eller under skal bli utstøtt av samfunnet?».
      Nei, Vi lever i en sånn verden med en pågående alvorlig pandemi! Anbefalinger og pålegg blir gjort for at flest mulig skal komme ut igjen i andre enden med livet i behold! Og det er virkelig du som setter deg over allt!

      2) « Jeg lufter bare tanker fra et veldig slitent hode som har vært våken siden 04.00 i dag tidlig.»
      Stakkars, det forteller allt! Når du har fått hvilt ditt slitne hode; hvordan tror du hele kroppen og livet til de som har stått midt i konsekvensene av pandemien fra kl 04.00 12.mars 2020 har det? Helsearbeidere, de som har vert totalt isolert og pårørende til de som ikke overlever en korona, alle som har fått livene ruinert, uendelig mange eksempel! Men du måtte bare få gjøre dette – undergrave allt og dermed sende alle nødvendige restreksjoner for å bekjempe pandemien rett i dass.
      Du lurer på hvorfor du får hat som deler dine gode dager. Det er ikke misunnelse, for helt ærlig misunner jeg virkelig ikke din egoisme, fraværende empati og total mangel på å tørre se verden!
      Du er bare du – men nå må vi faktisk alle handle ut fra VI❣️ 💞

    4. Så bra at du har det bra selv om hodet er slitent, det er mitt og. Jeg er ikke en av de «som sitter hjemme og har det helt forferdelig» De færreste av oss har det helt forferdelig, men vi RETTER OSS ETTER regler, anbefalinger og restriksjoner for å hjelpe de som står i krigen. Og vi holder oss hjemme. Jeg må si jeg synes det er tøft av deg at «du sto i motgangen» (not) og at du som voksen dame sier fuck off til meg som leser. Tar det til etterretning…

    5. Det er så enkelt som å stille seg to spørsmål, Julia
      1.Har du tak over hodet i Norge?
      2. Har du mat på bordet hver dag?

      Og ja det er kjedelig å ikke kunne leve livet slik man skulle ønske, men det er stort sett ikke dødelig. Mens koronaviruset vil være dødelig for en del mennesker, derfor må vi ALLE delta i dugnaden!
      Har du tenkt over at hvis du eller noen andre utenlands reisende tar med viruset fra Spania til Norge, så kan det være årsaken til at de strenge tiltakene må FORLENGES med flere måneder? Det er også en god grunn for å holde seg hjemme i Norge, og IKKE dra på en unødvendig fritidsreise til utlandet.

      1. Else og Julia: Hvis vi ikke bryr oss om andre, så er vi vel enten likegyldige eller narssisister eventuelt begge deler?
        Hvordan reiser virus? Reiser det av seg selv eller reiser det med noen eller med noe som noen har med seg?
        Hvor mye av korona-smitten i Norge skyldes import- (at det har kommet med reisende fra utlandet) smitte?
        Hva vil skje med de strenge smittevernspåbudene og rådene hvis folk tar med seg smitte fra utlandet slik at antallet smittede IKKE går ned? Er det ikke da sannsynlig at de strenge smitteverns-påbudene vil måtte forlenges i flere måneder, kanskje til over sommeren eller kanskje helt til julen 2021? Hadde det da ikke vært bedre at folk unngikk unødvenidige fritidsreiser til utlandet slik at tiltakene kanskje kunne lettes på i løpet av våren/sommeren 2021?

      2. Tuller du? Er det virkelig den holdningen du har til andre mennesker? Bryr du deg ikke om noen andre enn deg selv?

    6. Jeg skulle gjerne reist til Spania. I dag er min første fridag på 16 dager og eneste fridagen jeg får de neste to ukene pga covid-19. så nyt turen, jeg skal gjøre min jobb som sykepleier og blir du alvorlig syk så skal jeg behandle deg på lik linje med alle andre pasienter som ikke gir faen.

    7. Hei!
      Vet du hva?

      Jeg synes at du gjorde riktig !

      Det har gått ett år og det virker at det vil ta lang tid før ting går mot normalen igjen og det er ikke sikkert at det vil gjøre det heller , ikke på alle områder :/

      Julia, livet er nå og man kan ikke sitte inne og slutte å leve helt fordi det ene og det andre skjer , det er uansett flere regler du følger , så det er forfriskende å se at det er fortsatt mulig å reise slik til Marbella når man har mulighet.

      Da en annen blogger reiste til Dubai før og gjorde det nå nylig, synes jeg det var irriterende å se, men mest fordi det var på grunn av all den overdådighet i form av dyre ting og tang og luksus liv man fikk slengt i ansiktet gjennom skjermen i tillegg til å være i Dubai.

      Du reiste for å nytte livet her og nå! Jeg støtter ditt valg! Hadde gjort samme 😉 om det passet min situasjon 😉

      Folk møttes jo uansett tross alle restriksjonene og sprer smitte innenfor landegrenser, spesielt nå i påske, ungdommer fester , folk besøker slektninger og så videre og ikke tester seg til høyre og venstre kun fordi de er i Norge, mens de som drar til utlandet på en så kalt unødvendig reise, vil jo uansett bli testet og satt i karantene og så videre …

      Så, ja, kos deg !

      1. En liten hemmelighet;
        Oppegående personer FØLGER restreksjoner. Ver så snill å ikke undergrav med å bagatellisere brudd på smittevern. Det er vanvittig ulojalt og direkte stygt overfor de som lever midt i konsekvenser av korona. Og unnskylde med at hun er bare en – og alle bryter gjør at vi alle – deg inkludert – må leve veldig mye lenger med konsekvenser og liv går tapt. Viruset kom til landet ved reising, og det gjør stadig nye varianter og.

        1. Jeg forstår det veldig godt samtidig som jeg forstår hennes valg:) jeg er ikle fra Norge, men bor her, mannen min jobber i utlandet, har ikke sett han på 3 mnd og vet ikke når vi ser han neste gang, bor med vår datter , omgås veldig få folk, har ikke sett familien på 1,5 år, er ikke i jobb, er generelt veldig opptatt av å følge alle nødvendige regler og tiltak, samtidig som jeg ser at folk reiser fram og tilbake , spesielt når det er ferier, flere må på ski og då videre, det er flere steder og mennesker som bringer smitte videre og henge seg opp i akkurat denne personen som skriver denne bloggen og hennes reise, blir for
          , hva skal jeg si, litt unødvendig :/ hva med å sette kritiske blikk på hva regjeringen driver med og bestemmer ?det blir jo slik, så lenge folk kan få reise, så gjør noen det uansett . Dere kan i så fall kritisere at regjeringen la opp til at unødvenige reiser er fortsatt mulig å gjennomføre …, why?

          1. Jeg skylder deg Anna er uforbeholdent UNSKYLD! Jeg reagerte på at det var greit om en reiste. Resten av kommentaren min er rettet mot Julia sitt valg, ikke kritikk av deg Anna. Ser nå du lever med masse konsekvenser av restreksjoner i forb med korona, og fortjener virkelig ros for din insats og respekt💞. Samtidig viser du god forståelse. Jeg er veldig provosert av Julia sitt valg og publisering, og var som sagt henne kritikken min var ment for. Respektfullt Unskyld til deg Anna

    8. En ting til, du er en person og noen har flere i familien og muligens reiser, det blir annerledes, så synes ikke din reise vil utgjøre stor risiko for alle de som ble irritert pga ditt valg

    9. Enig med de fleste her,dette er fjortisfakter. Vi andre tar Dugnad,du er ei av de som driter i det. Ønsker deg alt godt,kos deg på Karantene hotell når den tid kommer,om du ikke driter i det å da,å utsetter andre for smitte,kun for at du skal klatre på Blogglista. God Påske.

      1. Har du sett hvor mange tar seg rundt i Norge nå o påskeferien og det skrives om at det vil bidra til at tiltakene må bli forlenget i løpet av dommeren pga det?
        Er dette ikke noe som man kan nevne ?

        Det er ganske strengt med utenlandsreiser nå og begrenset , men hvor mange i Norge som ikke bryr seg om reglene om å ikke samles ? Folk gjør jo set uansett ?
        Hva med de?

        1. Anna, hvordan er smittetrykket i Norge per idag? Hvordan er smittetrykket i Spania per idag? Hvorfor strammet Spania inn reglene i går, og gjorde det påbudt å bruke munnbind også utendørs, også på stranden. Har du lest Aftenposten sin artikkel om hvor importsmittet kommer fra, og hvor stor del den utgjør totalt av smitten i Norge? Følger du sykepleier og journalist Ingeborg Senneset på Instagram?
          Hvor mener du at folk samles i Norge, og IKKE overholder smittevernloven? Det var vel en fest i Bergensområdet i går med for folk samlet, og der hver deltaker kan vente seg en bot på kr.20 000.

          1. Ser hva du mener, samtidig er hennes plan å bli der på ubestemt tid til ti g forhåpentligvis roen seg ned. Mener du at folk virkelig ikke møtes flere enn to ? Ikke besøker slektninger og så videre ? For å ikke glemme skoler i barnehager hvor det ikke mulig å følge reglene bra nok uansett , har jobbet node i barnehager og på skoler og hver gang jeg ble syk før var det der jeg ble smittet. Spania har flere mennesker enn Norge , det blir uansett ikke helt det samme. Men fortsatt akkuratt hennes reise utgjør ikke sååå syk stor forskjell ellers. Min personlige mening er at det er verre med de som reiser til familien i Polen, Pakistan , Iran, Dubai og så videre og har mange i familien , men det virker at det strammes for disse nå

    10. Hvis alle tenker like egoistisk og sneversynt som deg vil dette viruset aldri forsvinne. Hva gjør deg så spesiell at du er unntak fra nasjonale retningslinjer og bestemmelser?

      1. Eksperter sier jo at dette viruset ikke vil forsvinne uansett og at vi må lære å leve med det:/ tror denne pandemien vil foregå i lang tid fremover , dessverre, og stadig nye virus kan dukke opp, så det ser dessverre ikke så veldig bra ut

      2. Nå har julia tatt et valg om å reise – noe hun har stått for. Hun følger restriksjonene i det landet hun oppholder seg i. Så at hun julia for eksempel er på lunch med venninner i Spania, som hun har lov til å gjøre fordi hun er i et lans hvor det er lov til, så skal ikke hun straffes av / bli snakket ned til fordi landet hun fra ikke tillater det.

        1. Kaltrina, det er fult ut lovlig å gå på cafe og/eller restaurant i Norge også, såfremt man holder 2 meters avstand til de som ikke er i samme husstand. Men i Norge er det innført nasjonal skjenkestopp, så ingen cafeer/restauranter kan selge alkohol. Kanskje det er en viktig årsak til at flere influensere “må reise på unødvendige fritidsreiser til utlandet ?

    11. Nyt livet! Og ta vare på deg selv.

      Bare du blir der lenge så synes jeg det er helt fair 🙂 <3

      Og seff følger smittevernsregler både der, og her når du er tilbake. Noe jeg er sikker på at du gjør.

      1. Unnskyld Maren, men så du IG-storyen til denne bloggeren? Hun ble hentet i bil i Spania av en person, ingen av de hadde munnbind i bilen, og er vel neppe samme husstand? Etterpå var det lunsj på en full restaurant uten munnbind, og noe treff utpå dagen med laaangt mindre avstand enn både én og to meter…så, ja, jeg håper også at de som har pissa på dugnaden blir i utlandet til den er over i Norge…, men for all del, bare reis, det er jo bare nødvendige reiser folk driver med, Jfr blant annet isabelraad. Men hvorfor må de vise det i SOME? Da blir det jo dessverre for dem reaksjoner🤷🏾‍♀️

    12. God tur🌞 Reisen er deg vel unt! Så lenge vi overholder smittevernsbestemmelsene ved innreise og under oppholdet, hvor enn vi er, utgjør ikke dette noe unødig stor risiko. Viktig for reiseliv og restaurantbransjen at hjulene holdes i gang🧡🧡 takk for ditt bidrag😊

      1. Hadde det ikke vært bedre om Julia støttet lokale restauranter i Oslo, istedet for restauranter i Spania?

    13. Jeg skulle også gjerne reist, men jeg gjør det jo ikke nå? Det er så urettferdig at enkeltpersoner kan dure på og så skal alle vi andre som lever etter retningslinjer måtte gjøre det enda lengre…. Syns også det er dårlig av de som betaler deg for å lage reklameinnlegg fra Spania ikke tar avstand fra å la deg reklamere for bedriften sin nå. Det er IKKE nødvendig med reklame fra Nelly, NAKD og hvem vet hva fra solfylte Spania når flere tusen lever isolert og ensomme. Håper du er i mindretallet og ser tilbake på dette med en dårlig magefølelse når du blir voksen. Kjipt å være den som blir husket som «hun egoistiske» fra en pandemien.

    14. Etter å ha lest kommentarene til flere her, ønsker jeg å si: drit i dra, og bry dere om dere selv! Hvis Julia velger og reise er det hennes valg så lenge hun følger reglene når hun kommer hjem igjen. De fleste kommentarene er jo fra inkompetente idioter, eneste man gjør er å klager og klager samt snakker om samhold. Dere trykker jo ned damen, dere er vel like egoistiske da?…. ingen klager på fotball spillerne som reiser? Vi snakker om at Norge er ett av verdens rikeste land – det er kun små artikler ang dette at Norge bør kjøpe flere vaksiner utenfor EU avtalen? Gjør de det? Nei vi velger å permittere istedenfor…

      Vi alle er drit lei situasjonen vi er i nå!! Og det er det full forståelse for, men det hjelper jævla lite og velge å kommentere det dere gjør! Om Julia vil reise, så reiser hun. Så lenge man følger restriksjonene når man kommer hjem, og følger reglene i det landet man er i – ser jeg ikke problemet for at hun skal få lov til å kose seg!!!! Få i dere en bolle og prøv å se positiv på livet.

      1. Hanne, Hvorfor strammet Spania inn reglene og påbyr nå folk å bruke munnbind på alle offentlige steder, også utendørs som f.eks.på stranden? Er det mindre strengt, slik Julia hevder, enn i Norge?
        Hvordan reiser virus? Hvis man blir smittet i Spania et det da norske eller spanske myndigheter som har ansvaret for å drive smittesporing? Kan noen av oss selv om vi følger alle smitteverns- påbud og råd, garantere 100% at vi ikke er smittebærere av viruset?

        1. Du har en meget god fantasi. For det første, så har munnbindpåbudet vart siden pandemiens start. For det andre har jeg skrevet at det er STRENGERE i Spania enn i Norge.

          1. Julia Nyland: Siden når har det vært påbudt å bruke munnbind utendørs på offentlige plasser i Spania? Hvorfor skrev avisen Dagbladet på tirsdag eller onsdag denne uken at Spania STRAMMER INN REGLENE OG PÅBYR NÅ FOLK Å BRUKE MUNNBIND UTENDØRS PÅ OFFENTLIGE STEDER?
            Er det påbudt å bruke munnbind på offentlige steder i Oslo, Drammen og Viken? Svaret er nei, og da må det jo være lettere å leve i Norge enn i Spania per nå?

            1. Get a fucking life. Tror heller du skal begynne å lese på spanske helsemyndigheter sine hjemmesider enn vg/ Dagbladet dersom du vil holde deg oppdatert og ha korrekte fakta på bordet. MUNNBIND PÅBUDET BÅDE INNE OG UTE ER IKKE NOE NYTT. Det har vart siden tidlig juni.
              Det var en ny lockdown i slutten i Januar, som varte i ca 1 mnd til de fikk smittetallene ned også åpnet de opp igjen – ja åpnet så mye at resturarantene fikk holde åpent til 22:30 istedenfor 18:00. Provinsgrensene er stengt så ingen kommer egentlig inn eller ut på tvers av grensene uten gyldig årsak.
              Og ellers er det «husarrest» fra kl 23:00-06:00.

              Så ville jeg anbefalt deg å finne på noe annet å bruke tiden på, for denne avhengigheten av denne bloggen og kommentarfeltet kan ikke være sunt for deg.

      2. Hanne,
        Dde norske fotballspillerne har vært på jobb for det norske landslaget, og de fleste av dem spiller for klubber utenfor Norge. Julia sin reise er en unødvendig fritidsreise, og UD fraråder slike typer reiser per dags dato og foreløpi5tul og med 12.april. Hva tror du skjer med smittevernsrådene og ombudene hvis noen tar med seg viruset fra utlandet, f.eks. Spania og til Norge?

    15. Er du hjernedød, eller spiller du så dum? Det er jo akkurat det du gjør: viser en stor «fuck you» til alle som sitter hjemme i påska. Du gjør stikk motsatt av det som anbefales, og forventer at folk skal støtte det. Du er en bortskjemt drittunge. Du må faktisk forvente å få litt hat fra folk som har over 50 i IQ når du driter i alle andre enn deg selv

    16. Jeg er helt enig i at alt er veldig overdrevent. Føler egentlig det har vært sånn i lang tid. Folk blir provosert av absolutt ingenting, og lager svære saker av bittesmå, hverdagslige filleting. Nå snakker jeg ikke kun om pandemien, men generelt. Gamle Disney-klassikere blir fjernet fordi “kattene i Lady & Landstrykeren er rasistisk mot asiatere”, folk gauler som idioter så fort en hvit person går med fletter fordi det er “svart kultur”, og folk får flere tusen kroner i bot og eget oppslag i avisa fordi de treffer vennene sine i disse dager. Altså, Jesus Kristiansen og alle fantasifigurer i Hakkebakkeskogen, kan folk ROE SEG NED?

      1. Overdrevet… fortell oss gjerne siden det virker som du har så veldig peiling på dette!
        Ganske sikker på at den som overdriver er jo du, bare se hva du skriver🤣🤣🤣 egen teori på ting du🤦‍♂️🤦‍♂️

          1. Åja, så en er 5 år bare for noen emojis🤦‍♂️ jeg spurte om du kunne fortelle oss hva som er så overdrevent????

            Og for å referere til et innlegg du hadde på din blogg om denne pandemien! Som du mener er bare noe media har hausa opp. Men der tar du så feil! For hvis dette ikke er så farlig, hvorfor stenger dem ned grenser/land. De innfører regler for å få ned smitten og vaksinene som lages er til for at vi kan få en normal hverdag. Men så gir folk så flatt faan i å bruke munnbind for å unngå dråpesmitte og vi spriter/vasker hendene for å beskytte oss selv og andre! Jeg har 4 stk i familien som vet godt hva Koronaen gjør med deg! Jeg mista nesten min søster til dette grunnet hu har astma i tillegg, så de som mener dette er bullshit, tenk dere om før dere kommer med en hel masse piss!

            1. Om du referer til innlegg på bloggen min og ønsker en diskusjon rundt dette, så må du opplyse meg om det. Vi er på Julias blogg nå, og jeg antok derfor det var hennes blogginnlegg (+ min kommentar) vi diskuterte.

              La oss se litt på fakta:

              Per år smittes ca 80.000 nordmenn av helt vanlig influensa. Av disse dør omtrentlig 900 stk.
              (kilde: folkehelseinstituttet)

              Per dags dato har 97.410 nordmenn blitt smittet av Coronaviruset. Antall døde ligger på 673.(Kilde: NRK)

              Hva disse tallene forteller oss er coronaviruset smitter lettere, men er mindre dødelig, enn vanlig influensavirus.

              Likevel stenger vi ikke ned landet for en helt vanlig influensa. Vi krever ikke at folk konstant spriter hendene, vi krever ikke at de går med munnbind, og vi nekter ikke folk å leve normale liv – til tross for at 900 mennesker altså bøter med livet hvert eneste år.

              Hvorfor skal vi da stenge ned hele landet og gå fullstendig bananas på grunn av et virus som har en mye lavere dødelighet?

              Folk må gjerne sprite hendene, gå med munnbind og vaksinere seg, absolutt, men å være så livredd at man begynner å kjefte og smelle på folk – som for eksempel Julia – for at de velger å leve, synes jeg blir tullete. Media hauser dette viruset opp som om det skulle være den sikre død, men faktum er altså at siden viruset brøt ut her i Norge, har det dødd langt færre enn det dør av vanlig influensa hvert eneste år.

    17. Dårlig gjort av de som kommentere å behandle J som om hun skulle hatt behov for moral, eller for å tar ansvar. Om man liker plastikk får man skjønne av det er plast man får servert. Når alle verdiene er overfladiske og handler om at ei trulte vil sminke seg opp så bør man vite hva man får. $$$ Fra Trump til Kardashians. Da er det komisk å kreve at Elise Sofie nr 3 fra venstre skal ha noe i innpakninga når ingen av de andre serieproduserte 0-tenkerne er annet enn innpakningen Sin. Det er de dem selger og det er det dem er, så lev med det! La dem grille seg i Dubai mens prinsessene der lever innesperret av sine fedre. Jeg sjøl ville ikke tatt i dem med ildtang, men you do you grrrlz. Kanke komme etterpå å klage over at hu ikke har meldt seg som frivillig til tjenesten nå gitt!-)

    18. Livingdoll… opplyse deg om jeg vil diskutere… ehhh… ok. La meg heller stadfestet fakta for deg! Nei coronaviruset er ikke mindre farlig enn influensaen, den ER farligere! Hadde det ikke vært for alle disse tiltakene så hadde dødstallene vært høyere, 100% sikkert! Før når det bare var influensaen som herjet, så ble det ikke gjort noe tiltak forde den tok ikke like mange liv som coronaen gjør! Se bare dødstallene i Sverige og andre land som ikke var like flinke som norge var. Der er det en del flere folk som har gått bort! Så på grunn av de tiltakene som ble satt igang når coronaen kom til lande, så klarte norge å få kontroll på viruset og færre som døde av det!
      Og hvorfor har influensaen ikke vært like mye snakket om?? Grunnet avstand, håndhygiene og munnbind, har noen følt seg dårlig, har dem blitt hjemme!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg