“FORDI JEG VIL BLI TYNN”

Jeg står opp, smører meg en speltlompe med lettsmør, kalkunfilet fra Prior og lettost fra Norwegia. Jeg går inn på badet og tar mine daglige treningsøvelser, før jeg klikker meg inn på Elixia for å se hvilken gruppetimer de har i dag. 
Dette gjør jeg verken fordi jeg elsker speltlomper, for jeg kunne faktisk heller tenkt meg en nybakt brødskive med et lag med majones og salami på toppen. Jeg tar ikke mine situps og squats på badet fordi jeg syns det er så digg å starte dagen med fysisk aktivitet. Det gjør jeg fordi jeg dessverre har blitt tatt av kroppspresset – noe jeg aldri kunne se for meg. Jeg har alltid vært veldig upåvirkelig når det kommer til kropp og utseendet, men i går så slo det meg – jeg spiser sunt og trener fordi jeg vil bli tynn. Jeg bryr meg katta om helsen min per dags dato, og det er ikke derfor jeg spiser og trener slik jeg planlegger å gjøre.  Når til og med jeg faller etter for presset så skjønner jeg hvor stort det er. For faen, JEG spiser speltlomper til frokost?? Hva for slags verden er det vi lever i! 

 

Såklart, det finnes nok de der ute som knasprer gulrøtter og salatblad fordi de syns det er godt, men når det kommer til de fleste av oss vil jeg tro det er fordi vi vil ta av noen kilo. Nå for tiden bryr vi oss ikke lengre om modellene på plakatene, og jeg tror ikke det er de som skaper kroppspresset. Det er instagramprofiler med flotte treningskropper og bølgen med “fit is the new skinny” eller hva de sier for noe som gjør det. 

 

Men det må jeg si fryder meg. Er det ikke BRA at nå ligger fokuset på å spise sunt og få muskler, i stedet for å spise 200 kalorier om dagen og ha en beinete kropp? Det er en fantastisk forandring i riktig retning om du spør meg. Men det endrer fremdeles ikke faktum at jeg trener og spiser sunt fordi jeg ønsker å bli så slank og fin som mulig. Jeg hater å løfte vekter, så det gidder jeg ikke heller. Jeg vet hva kroppspotensialet mitt er, og ser heller på gamle bilder av meg selv til motivasjon enn på treningsfreaks på instagram. Uansett hva motivasjonen er – så er det viktig å gå ned i vekt på riktig måte, og ikke drive på med tulledietter. Jeg vil gå ned fem til ti kilo, og selvom jeg sikkert kommer til å få mye pes for at jeg skriver det så er det et faktum at det er det jeg ønsker. Det kan godt hende jeg skaper kroppspress bare at jeg skriver at jeg vil slanke meg, men om man ikke takler det så finnes det flere hundre tusen andre blogger man kan lese her i Norge.

 

Men misforstå meg rett! Når jeg personlig er inne i treningen så elsker jeg det. Da blir jeg en skikkelig treningsjunkie. Så dere skal ikke se bort ifra om at noen måneder er det jeg som legger ut muskelbildene på instagram. Huff, neida. Det er ikke meg i det hele tatt!


Pryder dette innlegget med noen bikinibilder fra i sommer.

Så da lurer jeg på: hvorfor trener DU? Er det fordi du syns det er sååå moro, eller er det fordi du vil bli slank og fin?

(Og ja, jeg skjønner at trening er moro når man er inne i det, men det er faen meg ikke moro med en gang man starter.)
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg