FOLK ER GALE

Om jeg ikke tar helt feil er Norge i verdenstoppen når det kommer til hvor mye penger de bruker før jul. Jeg snakker ikke bare om pengene man bruker på julegaver, men på alkohol, mat og alt som hører til. Etter to dager rundt omkring på byens senter har jeg kommet frem til en konklusjon: folk er gale. De løper rundt som hodeløse kyllinger for å sikre seg pinnekjøttet, roastbeefen og det siste sokkeparet man gir til en onkel man aldri treffer. Jeg tør ikke tenke på hva omsetningen er rundt om i de forskjellige butikkene, og hvor mye penger alle bruker på både mat og annet. Det er nesten litt skremmende.

Selv er jeg vant med en julefeiring der kjøleskapet er så fullt at det såvidt går igjen, og så mange pakker under treet at det ligger utover hele stuegulvet. Nå som jeg er litt eldre lurer jeg på om vi trenger alt? Såklart, noe av det beste jeg vet er å åpne kjøleskapet å ha alle valgmuligheter i verden – men det er jo trist at det er så mye mat at halvparten går i søpla fordi vi ikke rekker å spise opp alt. Jeg vet ikke helt om jeg kommer til særlig til konklusjon i dette innlegget, annet enn at folk rett og slett handler som gærninger. Meg selv inkludert, som nettopp har blitt ferdig med årets julegaver.

IMG_0185-2

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg