ET STRESSMOMENT

KÅPEHER / GENSERHER / BUKSEHER / VESKEHER

I dag fikk jeg en åpenbaring.. Etter at jeg kom ut av dusjen i dag tidlig så jeg på klokken. Den var litt mer enn jeg hadde planlagt i hodet mitt. Jeg kjente det knøyt seg i magen, og stresset kom. Sannheten er jo at jeg egentlig hadde skikkelig god tid, men i mitt hode så var morgenens gjøremål planlagt ned til hvert minste minutt.

Plutselig gikk det et lys opp for meg, som jeg helt ærlig tror kan hjelpe meg veldig fremover. Å ikke være slavisk opptatt av klokkeslett. Da mener jeg ikke å komme for sent til avtaler osv, men å ikke få dårlig samvittighet og stresse seg ihjel fordi de egentlig meningsløse gjøremålene ikke blir gjort før ti minutter senere enn planlagt. I mitt tilfelle er det snakk om blogg og nettbutikkjobb hovedsaklig. Jeg er min egen sjef og er avhengig av struktur for å klare å gjennomføre alt i løpet av en dag, men jeg kan seriøst ikke holde på sånn lengre. Det spiller da ingen rolle om jeg legger inn varer på nettbutikken eller blogger klokken 10.00 eller klokken 10.15. Jeg skjønner at det kanskje høres latterlig ut, men for meg har de femten minuttene hatt alt å si i hodet mitt. Jeg har blitt anspent, stresset og følt meg skikkelig dårlig fordi jeg tenker at jeg gjør en dårlig jobb. Så ja, denne åpenbaringen om at klokken ikke skal styre livet mitt slavisk lengre er faktisk en skikkelig befrielse.

Vet ikke helt om dere skjønte så veldig mye av dette innlegget. Syns det var litt vanskelig å formulere akkurat hvordan jeg følte det. Men men. Det er uansett en stor befrielse for meg. Haha. Nå er jeg på vei ut døren, og skal avgårde til flyplassen, vi snakkes senere!

3 kommentarer
    1. Linken på kåpen er feil. Hadde blitt kjempeglad om du kunne lagt til riktig link, for den var utrolig fin 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg