ET HOT TIPS PÅ FLYPLASSER

ANNONSE – Affiliate til Nelly og nakd

CARDIGAN – NAKD HER / TOPP – NLY HER / BUKSE – NAKD HER / BELTE – NLY HER

Hei og god morgen! Jeg våknet av meg selv klokken 03.30 i natt. Sover alltid så dårlig kvelden før jeg skal reise med et tidlig fly, og i natt var jeg livredd for å slumre alarmen som egentlig skulle ringe klokken 04.45. Jeg har dog aldri forsovet meg til et fly (sett bort fra den gangen i 2012 da jeg var på nach hele natten, good times), så hvor alt stresset kommer fra aner jeg ikke.

Nå sitter jeg på SAS Loungen på Gardermoen, og er straks klar for å boarde flyet til Stockholm der jeg skal mellomlande før neste fly. I den anledning tenkte jeg å komme med et hot tips til alle reisende der ute…

Det er vel i overkant av to år siden jeg fikk Eurobonus Gold-medlemskapet mitt. Kravet er 45 flyturer i året, noe som kanskje kan virke i overkant for mange. Men, siden jeg både pendler og reiser endel så ble det sånn (#flyshame). Uansett! Helt siden den gang har jeg kost meg mye på lounge før jeg skal reise. Og lounge er helt fantastisk. Derfor lurer jeg på – hvorfor benytter ikke fler seg ut av det?

Man trenger nemlig ikke være fordelsmedlem for å komme inn på loungen, verken på utland eller innland. Om man ikke har gull eller diamantmedlemskap kan man nemlig kjøpe seg inn – og det er ikke så dyrt! Om du uansett sitter på Gardermoen, har et par timer å drepe og kommer uansett til å kjøpe deg et glass vin/en øl og en baguett før avgang så lønner det seg faktisk å kjøpe seg inn på en av loungene.

Frokost klokken 06.45. Det er vel lov med rosé når man skal på ferie?

Jeg reiser jo alltid med SAS eller Star Allianse og kommer gratis inn med medlemskapet mitt, men om du vil kjøpe deg inn på en av de loungene uten gull/diamantmedlemskap koster det bare i underkant av 200kr. Da har du fri tilgang til både matbuffet, vin, øl, drinker og mer til. Hvor fort går ikke 200kr på flyplassen liksom? Det rekker jo såvidt til en pakke tyggis og en imsdal? Jeg vet at Gardermoen har én til lounge på utenlands der alle andre flyselskaper kan kjøpe seg inn. Altså ikke SAS/Star Allianse – men typ Norwegian ++++. Meg og June satt der da vi fløy til Egypt med Pegasus Airlines i fjor høst (forøvrig et helt JÆVLIG flyselskap, men loungen var grei). Der koster det 300kr å komme seg inn, om jeg ikke tar helt feil. Men, med samme godene! Dette gjelder forøvrig på alle flyplasser i verden (mer eller mindre), så min anbefaling er å sjekke ut hvor loungen til ditt flyselskap befinner seg, og bruk et par hundre kroner på å kjøpe deg inn om du ikke er fordelsmedlem. Det er både penger spart, og gir deg en mer behagelig start på reisen!

Hilsen flyentusiast #1.

Nå er jeg så JÆVLIG KLAR (!!!!!!!!!!!) for jentetur til Marbella! Vil bare gi en liten shout out til denne vesken fra Nelly. Den koster 223,- (salg!) og rommer ekstremt mye. Har brukt den typ hver dag i et halvt år, og jeg syns den holder seg ganske så fin med tanke på hvor mange ganger jeg har stappet den opp i hattehyllen på flyet. Link her ♥

CARDIGAN – NAKD HER / TOPP – NLY HER / BUKSE – NAKD HER / BELTE – NLY HER

Her har dere dagens reiseantrekk! Nå skal jeg straks hoppe på dagens første fly. Flyr faktisk alene i dag, fordi både Glenn og Jenny (de to andre som kommer ned i dag, resten kommer i morgen) flyr med Norwegian. Som sagt flyr jeg bare SAS, så da ble det en ensom tur til Spania. Haha, neida. Tiden går nok fort! Nok babling fra meg, merker rosévinen har gått litt til hodet på meg allerede. Vi snakkes fra MARBELLA ♥

3 kommentarer
    1. Kos deg på tur Julia, det fortjener du. Det har vært mye for deg dette 2019, nå kan du unne deg litt avkobling fra alt og pleie deg sjøl. Kose deg med de herlige vennene dine huske og være tilstede der med de
      Sender deg god energi

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg