ER JEG IKKE SOSIALT AKSEPTERT?

God morgen 😀 Takk for mange kommentarer i innlegget under, morsomt med litt debatt. Ser det er endel som nevner at det kun er én type kropp som er sosialt akseptert, og i 2015 er det tydeligvis stor rumpe og helt flat mage. Der må jeg si meg sterkt uenig. Uenig når dere sier at det er den eneste fysikken som er sosialt akseptert. Hvem sier det? Er det sosiale medier som forteller dere at kun den type kropp er sosialt akseptert? Eller kanskje det er venninnene deres som sier det? Om det er sistnevnte foreslår jeg å bytte ut vennekretsen så fort som mulig, og om det er sosiale media så er jeg veldig spent på hvor man får dette fra. Jeg har aldri opplevd det iallefall.

Eller kanskje det er samfunnet som forteller det at du må se ut som Kim Kardashian for å være sosialt akseptert. At det er samfunnet og ungdomskulturen som legger press på en person til å trene 100 knebøy om dagen og gjøre 500 crunches. Noe jeg igjen må stille meg sterkt uenig til. Jeg har ingen stor rumpe men er fremdeles ganske så sosialt akseptert.  Jeg tror mange trenger å stikke hull på den bobla de lever i, en verden der ingen er bra nok om kroppen ikke er klar til å stille i bikini fitness året rundt. Våkn opp! Det er ikke slik verden er og ingen bryr seg. Som jeg nevnte i går kommer det alltid til å være vakre jenter der ute, get over it. Du er god nok som du er, og du er absolutt sosialt akseptert akkurat sånn som du er. Ved mindre du er en mobber eller en terrorist.


 

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA
Kjole her (adlink)

Så tilbake til den overfladiske rosabloggingen, sjekk ut min nye kjole som jeg hentet på posten rett før jeg dro til Molde forrige uke. Er den ikke snasen? Skal i bursdag senere, og denne er en sterk kandidat til kveldens antrekk!

7 kommentarer
    1. Syns du har en flott kropp, fint balansert:) Fitness damer har jeg respekt for, fordi det krever en god del å stille. Men det er ikke ideal kroppen eller en sunn måte å leve på over tid. Vær stolt av din kropp, og du er mer enn NOK akseptert i samfunnet. Mange som hadde “drept” for kroppen din:D

    2. Jeg tror ikke helt du har forstått problematikken. Det handler ikke om at forskjellige kropper ikke er sosialt akseptert, det handler om et PRESS (derav ordet kroppspress) om å se slik eller slik ut. I år er det i følge allmenheten på f.eks. sosiale medier finest å ha syltynn midje og en stor og fast rumpe. Dette ser man tydelig ved at det er mennesker med disse kroppene som poster bilder av seg selv, som får flest likes og som generelt blir “hyllet” av allmenheten. Det er lett å si “get over it” men det er dessverre ikke slik det fungerer for de fleste jenter og det blir for dumt å påstå noe annet. Det viser bare hvor lite av selve problemet du faktisk har forstått.

    3. Hovedgrunnen til at du har hatt behovet for å gå ned i vekt er jo fordi du har blitt fortalt at man skal se sånn og sånn ut. Du fikser på leppene fordi “store lepper er fint”, tar sol og spraytan fordi “brun hud er fint”. Du ligner jo på alle de andre blonde jentene rundt omkring i Norge, du skiller deg ikke akkurat ut. Så ikke kom å lat som du ikke blir påvirket av skjønnhetspresset, når du selv ser ut som en kopi av det idealet vi har i dag.

    4. Nyydelig kjole, bruker du en bh under eller går du bare uten? Isåfal hvordan bh og hvor kjøpte du den?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg