ER JEG BORTSKJEMT?

P6290008-3

Du er så heldig. Hver dag kan du gjøre det du vil. Du trenger ikke stresse du. Sykt digg at du slipper å dra på jobb tidlig i morgen!

Fire ting jeg hører hele tiden. Ofte med en liten bitterhet i stemmen. Fordi bloggen er jobben min, er det mange som tror jeg jobber maks en time hver dag, og bare slapper av resten av tiden. Ja, jeg er heldig. Det er også helt sant at jeg nesten kan gjøre det jeg vil. Men at jeg ikke trenger å stresse er tull. Jeg stresser flere ganger hver eneste dag, for å rekke alt som skal gjøres. At jeg ikke står opp tidlig er også bare tull, for jeg våkner grytidlig hver dag og starter min arbeidsdag. Den starter ikke på et kontor på andre siden av byen, ofte fra sofakroken faktisk. Det er likevel jobb, selvom man ikke hater livet litt mens man holder på. Ikke at alle hater jobben sin altså, bare så det er sagt.

I forhold til mange andre går jeg ikke på jobb fra åtte til fire hver dag. Jeg går heller ikke hjem fra jobb og kan slappe av, for jeg jobber faktisk minst like mange timer som deg. Av og til tidlig på dagens, mens andre ganger til langt på natt. Jeg er online hele døgnet og skal helst alltid være tilgjengelig på mail. Men klager jeg? Nei. For jeg er faktisk forbanna heldig. Jeg har den beste jobben i verden og kunne ikke vært mer takknemlig for at du som leser gjør det mulig. Det er helt sykt! TUSEN TAKK! <3 Så nei, jeg klager absolutt ikke. Det irriterer meg bare at jeg blir sett på som bortskjemt. At alt jeg gjør er å få gratis ting i posten, skriver et kjapt innlegg og chiller resten av dagen. Jeg elsker å blogge, og syns det er så utrolig gøy at min største hobby også kan være mitt levebrød. Likevel er jeg usikker på om jeg er bortskjemt fordi hverdagen min er slik som den er. Jeg har jobbet hardt over flere år for å gjøre dette er mulig for meg, og det er jeg utrolig glad for. Dette ble et litt rart innlegg, men jeg håper du skjønner poenget mitt.

 

 

6 kommentarer
    1. Hei!
      Beklager, men jeg skjønte ikke helt
      Hva er det du gjør slik at det blir som nesten vanlig arbeidsdag i lengden?
      Å jo da, du er litt bortjemt:) og kanskje ikke bare litt.
      Hvorfor blogger de fleste bloggere om hvor hardt de jobbet og jobber for å være der hvor de er nå?
      Hva er det dere EGENTLIG gjør:)?
      Når du først tar det opp slik du gjør nå, kan du like gjerne utdype hva er det som opptar så masse tid for deg og hvorfor kan bloggingen din kalles en jobb?
      Fordi tro det eller nei, så virker det som om dere lager dere mat, tar bilder av det og lager et helt innlegg om dette, eller dra på kafe, også tar bilder av det hele, eller tar på dere sponsete klær, linker til de klærne, legger ut bilder på bloggen , drar på fest, drikker og koser dere, for så å legge om det hele på bloggen.
      Er det dette du anser som en ganske krevende jobb som opptar mye tid og stresser deg:?
      Eller er det noe annet

    2. Haha, jeg bare ler når folk sier at bloggere er så bortskjemte og at de ikke har en ordentlig jobb. Om de har – tenker jeg!! Det er snakk om å være tilgjengelig 24/7 HVER dag i uka.. Hele året! Bloggen skal oppdateres – uansett om det er julaften eller dagen jorden går under…… Og det er jo ikke slik at man ikke jobber for det, da kunne jo “alle” blitt bloggere……. men ikke alle orker, det er en jævla stor jobb og i det hele tatt ha en levende blogg – i tillegg må man jo bli kjent…. Reglen er lang. Jeg synes overhode ikke du/dere er bortskjemte, dere har jo tross alt jobbet for det. Og all creds til deg – du studerer vedsiden av. Studerer selv, og jobber kanskje 1-2 ganger i uken maks – og det er mer enn nok for meg liksom. Hadde aldri klart så mye stress, press og ting som alltid må gjøres. En blogg som alltid skal oppdateres. All ære til deg!

    3. Stå på Julia! Jeg er helt enig! Du var en forvirret tennåring som tilfeldigvis virret deg inn I bloggverdenen og ble en stor blogger fordi du har noe som ikke alle andre har. Hvem hadde ikke da gunnet på videre med å blogge når det later til å være en helt topp jobb som du er god på! Ikke nok med det kan jeg forestille meg at det må være rimelig blottlegende og vondt å for eksempel matte dele at du er blitt single med hele verden. Så det finnes jo også en bakside av medaljen bare du føler på.

      Klemklem fra IselinH 🙂

    4. Jeg synes at du er utrolig flink, jeg! Du har absolutt gjort deg fortjent til å føle deg litt bortskjemt, enten det er av deg selv eller av andre:)
      Stå på, Julia! Du er knallgod 🙂

    5. Er så synd at folk undervurderer blogging som jobb, ikke si noe før du har prøvd det tenker jeg ! hvis ikke du hadde stått på som du har gjort kunne du ikke hatt bloggen som en jobb 🙂 er ikke alle som klarer å tjene godt nok på det. Du har like mye å gjøre som alle andre i sin hverdag om ikke mye mer! Hands up for deg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg