ER IKKE DET DEFINISJONEN PÅ LYKKE?

Av og til føler jeg meg så utrolig splittet. Det er så mye jeg vil gjøre før det er for sent. Rastløsheten min er noe som har gitt meg utrolig mye så langt i livet, samtidig er den min verste fiende. Jeg blir fort lei, og søker alltid etter noe nytt. Klarer aldri å slappe helt av, og tenker alltid “whats next”. Akkurat nå er jeg på et sted i livet jeg ikke så for meg å være på mange, mange år. Jeg er deleier i en bedrift, annet enn bloggen. Jeg har en fysisk butikk, nettbutikk og firma. Jeg har ansatte! Hjelp! Det i seg selv gjør meg ganske stresset. Er jeg og min innsats verdt det? Har jeg bare vært heldig? Er jeg for ung til alt dette? Av og til frister det bare å slippe alt. All jobb, alt man “må” gjøre. Bare si opp leiligheten og reise jorden rundt. Jeg vil bare leve livet uten en bekymring i verden. Våkne på morgenen uten en ting på agendaen.

Noen ganger tenker jeg sånn. Jeg tenker på friheten, helt til jeg kommer på at det er faktisk akkurat her jeg vil være i livet. At jeg faktisk har friheten jeg så desperat leter etter. Den er i livet mitt. Jeg ville aldri byttet ut hverdagen min med noen andres. Ikke byttet bort bloggen, ikke byttet ut butikken, ikke byttet ut alle dagens gjøremål eller alt på to do listen. Jeg lever livet jeg alltid har ønsket meg, og det er vel også derfor jeg tror det er for godt til å være sant. Derfor jeg dagdrømmer til et bekymringsfritt liv. Finnes det egentlig? Jeg tror ikke det. Akkurat nå er jeg fornøyd, selv om min rastløse sjel prøver å ta meg andre steder fra tid til annen. Om jeg tenker på alle faktorene i livet mitt, finner jeg svært få negative som jeg ikke ønsker å ha her. Er ikke det definisjonen på lykke? Å reflektere over livet for å innse at du faktisk har alt du ønsker deg? Meg, som mange andre har bagasje og ting i livet man godt kunne vært foruten. Men, jeg vil ikke fokusere eller bruke energi på ting jeg ikke kan gjøre noe med.

Jeg ønsker alle en god, og positiv tirsdag. Nå skal jeg jobbe på Janne & Julia sammen med vår flinkeste daglige leder, Ingeborg. For et team!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg