ER DETTE MEG I ET A4 LIV?

Jeg vet ikke hva det er med meg for tiden. På mandag hadde jeg en skikkelig blå start på uken, noe som kan skje den beste. Men, nå er det onsdag og jeg sitter enda å venter på å komme i gang. Hodet mitt bare flyter, og jeg klarer ikke konsentrere meg. Jeg er umotivert til alt. Orker ikke gjøre de enkleste oppgaver. Kreativiteten min er ikke til stede. Ikke at jeg er det mest kreative mennesket i utgangspunktet, men akkurat nå står det helt stille. Å komme på ideer til blogginnlegg virker som den vanskeligste oppgaven i verden. Dette blogginnlegget var tungt å starte på. Til og med å kle på seg i et “kult” antrekk på morgenen blir vanskelig. Jeg klarer ikke tenke, fokusere eller være helt til stede.

Hva er det med meg? Det er ikke sånn at jeg syns livet er kjipt, for jeg våkner opp med et smil om munnen hver dag. Men kreativiteten min er helt borte. Alt virker så meningsløst og tungt. Det eneste jeg vil gjøre er å se på fordummende tv hele dagen. I går så jeg ti (TI!!) episoder av den gamle serien Oslo Girls på tv2sumo liksom.

Den siste måneden har hverdagen min vært ganske ensformig. Sove, spise, jobbe og ta seg en fest i helgene. Repeat. Jeg har ikke møtt spesielt mange nye mennesker, og ikke opplevd noe spennende og nytt. Jeg har alltid visst at jeg er et rastløst menneske som hele tiden trenger nye impulser for å fungere. Nå har jeg virkelig fått bevist det. Hverdagen har vært alt for lik den siste tiden, og da mister jeg meg selv litt. Eller, kanskje dette er meg i et a4 liv? Kjedelig, umotivert og lite kreativ? Ikke vet jeg. Neste uke reiser jeg heldigvis til Oslo for en stund. En miljøforandring er nok akkurat det jeg trenger. Få nye impulser, og en ny lekeplass om man kan si det sånn. Jeg håper bare denne perioden går over fort, for det er ikke så kult å sitte ut å sitte på kontoret å stirre ut i luften dagen lang, uten å helt vite hva man skal ta seg til.

Noen som har opplevd det samme?

7 kommentarer
    1. Du er ikke alene om å tenke og føle det. Men, jeg liker å tenke at om man ikke hadde slike perioder med lite spennende på agendaen, så ville ikke de travle tidene vært så kjekke :))

    2. Du er ikke alene om å tenke og føle det. Men, jeg liker å tenke at om man ikke hadde slike perioder med lite spennende på agendaen, så ville ikke de travle tidene vært så kjekke :))

    3. JA!! …og takk gud for at det ikke bare er meg. Jeg har det akkurat slik, og har hatt det egentlig en stund nå.. Det er vanskelig, for noen dager er sånn som du beskriver (bare at jeg gjerne ser 20 gamle Karl og Co episoder på youtube.. faen liksom?!!), og noen dager er bra! Skikkelig turbulent inspirasjon på en måte? Men når det begynner å bli flere av dagene hvor det til og med er kjedelig å scrolle igjennom instagram, og uansett hva du gjør, så føles det meningsløst – da er det på tide å gjøre noe. Jeg har tenkt litt på dette i det siste, og funnet ut at man faktisk ikke kan sløse bort dyrebare dager av livet på autopilot. Det er lærer man hvertfall ikke noe av! Da tror jeg man lærer mer av å prøve noe nytt, se om man føler mer da/der – og heller feile. Jeg vet ikke hva du trenger, men jeg trenger utfordringer, ut av komfortsonen min, bort fra alt kjent og kjært, og teste meg selv litt. Jeg må føle mestring igjen, føle jeg gjør noe for meg selv, noe jeg blir bedre av. Jeg trenger å leve litt på kanten, ikke vite, ikke ha kontroll på alt hele tiden.
      Jeg er uansett sykt glad for at det ikke bare er meg som er en liten bortskjemt drittunge som ikke klarer å sette pris på alt det fine jeg har.. Noen ganger føler jeg at jeg krever altfor mye for å ha det fint.. Samtidig er det mitt liv, og jeg passer på å bare kreve av meg selv, og ikke de rundt meg. Huff dette ble jo et helt blogginnlegg, men håper du føler deg litt bedre, og at det kanskje hjalp litt..? Takk for at du deler hvertfall – det hjalp meg!

      1. Det er godt å høre at vi er flere, selv om det ikke er noe hyggelig at flere har det slik! Om du skjønner? Haha! Men tusen takk for kommentaren, den ga myye mening – og det er helt sant at vi burde leve mye mer ut av komfortsonen <3 Det ordner seg for begge! Stor klem

    4. Har det også sånn av og til, det er som om kroppen stritter imot det å ha et rutineliv. Det som funker for meg er å bryte rutinene litt, om det så bare er å gå en tur et sted jeg ikke har gått før, prøve en ny oppskrift, gå på museum, altså hva som helst, så lenge det er et lite avbrekk fra rutinen! Lover at det funker. Litt som å være turist i egen by.

      I tillegg tror jeg det er viktig å ikke freake ut av å ha en dårlig dag, eller noen dårlige dager på rad. Det er naturlig at man ikke er på topp hele tiden, og det er greit!

      1. Tusen takk for tips! Det skal jo sååå lite til å bare endre på småting i hverdagen, så det skal jeg absolutt teste <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg