ER DET MULIG Å BLI SÅ IRRITERT, OVER NOE SÅ LITE?

Hei og god morgen! ÅH jeg er så syyyyyyyyyykt irritert akkurat nå. Dette innlegget skulle egentlig handle om noe helt annet, men.

I oktober kjøpte jeg meg en ny, stor koffert siden min forrige hadde tatt sin siste flytur – bokstavelig talt. Men, den nye kofferten ble også ødelagt bare etter noen uker. Ikke fordi flyselskapet (SAS forever) hadde vært for røff med den, men håndtaket kilte seg fast da jeg skulle ta det opp og ville ikke rikke seg. En åpenbar produksjonsfeil. Jeg dro til Hr. & Fru. som er butikken jeg kjøpte den på for å levere den inn. Forhåpentligvis kunne de bare tilby meg en tilsvarende koffert, slik at jeg fikk den med meg hjem med én gang. Det kunne de ikke. Jeg forklarte at jeg reiste til Dubai dagen etter, og var avhengig av en koffert som fungerte. De sa at det ikke var mulig, og at den måtte sendes på reparasjon, noe som tok ca en liten uke. Det endte derfor meg at jeg måtte kjøpe en NY koffert. Alternativet var jo å bære alle klærne med seg halve jorden rundt. Skikkelig sure penger, men whatever.

Jeg fortalte de at jeg ikke kom til å være tilbake i Bergen på en måneds tid, og generelt pendler mye og er lite i Bergen. Noe som var greit. Jeg har likevel vært sløv og glemsk når det kommer til å hente den ferdige kofferten fra reparasjon, og det tar jeg selvkritikk for. Det sykeste av alt er at jeg må BETALE reparasjonsgebyr, på en koffert som DE har solgt meg, og som har en åpenbar produksjonsfeil som begge var enig om. Altså, HALLO. Gebyret er ikke så høyt, så det er ikke derfor jeg er irritert.

Så, nå kommer poenget etter denne lange introen, og som forklarer hvorfor jeg er så irritert. Hr. & Fru ringte å sa at om jeg ikke hentet kofferten snart, så kom de til å kaste den. KASTE den. Jeg forstår jo at de ikke kan være et oppbevaringslager for privatpersoner – men hallo!!!! Sånn snakker man ikke kundene sine? Etter at jeg selv har vært butikkeier i et par år nå, så vet jeg hvor enormt viktig kundeservice er. Om noe er ødelagt skal selvfølgelig ikke kunden lide for det, og spesielt ikke betale for reparasjon? Man skal iallfall ikke si at man kaster eiendelene til noen andre. Nei fy faen altså, helt elendig kundeservice, både fra jeg leverte kofferten inn til nå.

Jeg kan forresten ikke tro at jeg nettopp skrev et helt innlegg om en dum koffert.

Oppdatering på koffertdramaet: eieren av butikken kom personlig inn på REGN med kofferten mens jeg var på jobb og jeg slapp å betale reparasjonsgebyret. Litt av en service, tenkte jeg! Men så fikk jeg en liten kjeftebøtte fordi jeg skrev dette blogginnlegget, og var ikke ønsket som kunde der lengre. Men nå har jeg uansett to store kofferter, så trenger vel ikke handle ny med det første 😉 

17 kommentarer
    1. Wow! Leste innlegget tidligere i dag og tenkte(beklager ordbruken): fy faen! Også så jeg oppdateringen nå, og da bare lo jeg. Er det mulig?? Tenk at de føler seg truet av en blogger, må si du har makten nå, haha! Høres ut som skikkelig dårlig service, og kudos til deg som ikke har fjernet innlegget til tross for skyllebøtten! Digger deg Julia, stå på for rettferdigheten❤

      1. Haha de gjorde det jo bare enda verre med å faktisk komme å kjefte på meg i min egen butikk i Bergen? HELT latterlig. Hadde det vært meg ville jeg lagt meg helt flat, selv om jeg mente jeg hadde rett. Det er tross alt et serviceyrke, og man må dessverre bare svelge noen kameler av og til.

      1. JAA det gjør det ikke sant?!?! Jeg får sånn rød strek under ord som er skrevet “feil” på wordpress, og jeg var 100% sikker på at det skrives “reparasjon”, men de mente det var reperesjon. Haha helt fucka. Men tusen takk, da skal jeg få endret det! 😀

    2. Jeg jobber i butikk selv(brillebutikk). Jeg vet hvor irriterrende plagsomt det er, når kundene ikke henter linser eller brillene, og de blir liggende der i flere tusen år. Det tar plass og vi vil bare hive vekk alt!

      Likevel kundeservicen dems var helt på trynet!

      1. Ja herregud, som jeg også skrev så skjønner jeg GODT at man ikke kan være et lager for privatpersoner. Det er ikke dét som er problemet, men måten det ble håndtert på. Kunden har jo alltid rett, er det ikke det man sier?

    3. De har ikke lov til å kreve deg gebyr. Så lenge det er en gyldig reklamasjon skal det være gratis for kunden.

      1. Det var det jeg også trodde.. Men men, nå slapp jeg jo det siden jeg skrev et “slemt” blogginnlegg. Haha

    4. Jeg jobbet i deres butikk en gang, så jeg vet godt hvem du snakker om. De eier ikke service så jeg er helt enig med deg. Makan!!

    5. Hahah, for en dårlig service! Skjønner ikke hva de tenker med
      når de gir deg kjeft og sier at du ikke er ønsket som kunde,
      noen er åpenbart ikke egnet til å jobbe i serviceyrket.

    6. Jobber selv i koffertbutikk og har flere kunder som ikke henter koffertene sine, selv om vi har purret flere ganger. Og jo. Det er faktisk sånn at når kunden aldri kommer og henter varen sin så må man kanskje «true» med å kaste den, så de faktisk kommer og henter den. Lageret vårt er stappfullt av reparasjoner som ikke blir hentet, så vi så vidt får plass til nye varer som kommer inn. Så du kan jo prøve å se saken fra butikkens side, fremfor å henge dem ut på en så stor blogg. Forstår godt at de kom innom til deg. Såklart skal man yte god service, men synes det er på sin plass at kunden kommer og henter varen, når butikken faktisk har brukt tid på å reparere din koffert. En annen ting. Forstår godt at det var irriterende for deg og måtte kjøpe ny koffert. Men når det f.eks kun er et håndtak som er ødelagt og tilsynelatende ingen andre feil, så såklart man reparerer den éne feilen, fremfor å gi deg en splitter ny? Det er både lite miljøvennlig og det koster masse penger. Til neste gang, kan det være lurt å levere kofferten inn litt tidligere en én dag før du drar rundt halve jordkloden 😉

      1. Hei! Har fullstendig forståelse for at butikken ikke kan være lager for meg og mine private eiendeles. Det skrev jeg også i innlegget 🙂 Forstår også at de selvfølgelig prøver å reparere feilen først. Problemet er jo ikke disse tingene, men måten det ble formulert på utad.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg