ER DET EN MENING MED ALT?

ANNONSE – Affiliatelinker

JAKKEHER / BUKSEHER / VESKEHER

Tror dere det finnes en mening bak alt som skjer i livet? Det har jeg faktisk tenkt endel over i det siste. Da jeg pratet med June i telefonen i går sa hun at hun også trodde det var en mening bak alt. For eksempel at drastiske ting skjer for at du er på vei i feil retning. Nå tror jeg ikke at absolutt alle detaljer i livet skjer for en grunn. At jeg kjøpte en cola zero på butikken i sta er jo ganske meningsløst for eksempel. Likevel er det jo de små tingene som har skjedd de siste årene som har ført meg dit jeg er i dag.

La meg ta et eksempel. Det første året jeg flyttet til Bergen tok et par gutter kontakt med meg for å spørre om mulighetene for et samarbeid. Jeg ble derfor kjent med de. Ett år senere skulle de åpne en multibrand-butikk i Bergen som heter Regn. Da spurte de om jeg kunne komme innom butikken å ta et bilde til instagrammen deres, noe jeg takket ja til (under tvil, hater å bli tatt bilde av sånn haha). Likevel dro jeg ned i den uferdige butikken for å ta et promobildet. Der sto det fire gutter å pusset opp lokalet, og jeg ble introdusert Janne, eller Jan-Erik som han egentlig heter. Dette var i fjor sommer.

Til de som ikke skjønte det så var Janne min første partner i Regn. Nå, to år senere er jeg plutselig blitt medeier i REGN også. Tenk så tilfeldig! Hadde jeg aldri takket ja til å møte de to guttene for et samarbeid for tre år siden hadde jeg mest sannsynlig aldri sittet på mitt eget kontor, i min egne butikk å skrevet dette innlegget. Det får meg til å freake ut litt, for det var jo en mening bak det hele. Tror jeg. Kanskje alt er tilfeldigheter også.

Man kan jo tenke sånn om alle ting i livet sitt. Hva som fikk deg til å komme dit du er i dag. Jeg er verken religiøs eller tror på høyere makter, men når jeg tenker over livet mitt i en helhet så har det alltid vært de vanskeligste periodene som har gjort at jeg kommer til de gode avgjørelsene. Livet mitt akkurat nå er veldig bra, noe jeg ikke hadde sett for meg for et par måneder siden. Kanskje det var en mening bak det også, jeg vet ikke.

Uansett om det er en mening med alt eller ikke så tror jeg det er viktig å akseptere at fortid er fortid. Kanskje ikke alt går din vei, men det er ikke en dritt du kan gjøre med det akkurat i dag. Man må se fremover, og fokusere på det du kan gjøre for livet videre. Det som har skjedd, har skjedd. Og det er jo en behagelig tanke å tenke at ting skjer for en grunn, for da er det jo litt «spennende» å se utfallet av det. Om det ikke høres helt merkelig ut?

Hva tenker du om dette?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg