EN SAMTALE PÅ GARDERMOEN

Akkurat nå sitter jeg på Gardermoen på gaten til Bergen. Ved siden av meg sitter det to herremenn. Først la jeg ikke merke til samtalen deres, fordi jeg var opptatt med mitt. Men, akkurat nå klarer jeg ikke å la være. De prater om hvor ufattelig irriterende det er at det ikke finnes ekspresstog som tar oss fra flyplassen til sentrum i Bergen. Bare se på Europa liksom, alle de store byen har jo tross alt det. Nå skiftet samtalen over til motorveiene i landet, og fy faen det er visst helt krise. Bare se på Sverige, der har de skjønt det!  I de ti minuttene jeg har sittet her har alt som har kommet ut av munnen deres vært negativitet. Klager på alt som ikke er godt nok. Offer seg over mangler, og sammenligner hvor mye bedre alt er andre steder.

 

Jeg syns det er ufattelig fascinerende å høre på. Ikke fordi jeg bryr meg om motorveier, ekspresstog og den slags. Men fordi det understreker poenget mitt, som jeg har skrevet på bloggen flere ganger tidligere. Vi mennesker er negative av natur. Om vi ikke har noe å prate om? La oss klage litt. Om det blir pinlig stillhet i en samtale? La oss prate om noe negativt. Om man ikke bevisst tenker over tankesettet sitt, så vil det automatisk falle i en negativ retning. Enten om du vil det eller ei.

Prøv å konsentrer deg litt i dag, på å tenke positivt. Ikke se den kjipe siden av enhver sak. Ta meg for eksempel. I dag var flytoget over 20 minutter forsinket fra Oslo S. Jeg kunne ha tenkt «fyyy faen så sykt irriterende!!!», men i stedet tenkte jeg «flaks at jeg har så god tid!». Skjønner dere? Det er bare små ting i hverdagen, som kommer til å ha mye å si for egen livskvalitet 🙂 Nå skal jeg boarde her, vi snakkes fra Bergen <3

(Nå snakker mennene om hvor jævlig dårlig batteri det er på iPhone, om noen lurte)

2 kommentarer
    1. Veldig godt poeng! Men akkurat det med ekspresstog er jeg enig med dem i; det ville vært veldig fint fra et miljøperspektiv om det var lettere å velge tog fremfor fly. Tviler dog på at det var miljøet de tenkte på, hehe. Ha noe å klage på, bare for å ha noe å snakke om – det ligger noe i det. Tar meg selv i det noen ganger også, men prøver å være bevisst på nettopp det. Bedre med pinlig stillhet, enn negativ prat. Må si du får satt gode ord på både stort og smått, Julia.

      1. Ja det er helt sant det med toget, men var bare ALT det negative som kom ut ila de ti minuttene jeg satt der. Haha, folk ass 😀 Tusen takk for det! Klem til deg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg