EN NY VERDEN

Hey babes ♥ Jeg føler meg som en ny person! For et par uker siden var jeg på forundersøkelse hos Memira (du kan lese mer om det her), og på fredag utførte jeg en laseroperasjon for å korrigere synet mitt. Før operasjonen rakk jeg egentlig ikke å grue meg så mye, siden uken har vært ganske travel. Men plutselig var det fredag, og tid for operasjon. Jeg våknet av meg selv klokken fem på morgenen i nervøsitet. Herregud, hva var det jeg egentlig var på vei til å gjøre? Øynene er jo etter min mening den viktigste sansen man har, hva om noe kom til å bli galt? Dessuten hater jeg å ha ting nærme øynene mine. Jeg får helt panikk bare av at de legger på teipen under øyet før jeg tar vippeextensions liksom. Hvordan kom jeg til å reagere på en øyeoperasjon?

Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke var særlig høy i hatten da jeg gikk inn til Memira på fredags morgen. Kroppen skalv litt og jeg ville bare få det overstått. Rett før operasjonen fikk jeg heldigvis en samtale med kirurgen, noe alle pasienter får. Vi satt oss inn på et rom, og gikk igjennom hva som kom til å skje den neste halvtimen. Han spurte meg heldigvis i forkant hvor detaljert jeg ville ha operasjonen forklart. Jeg svarte “ikke de ekle detaljene”, haha! Så han forklarte enkelt og greit hva som kom til å skje.

Så gikk vi inn på operasjonsrommet. Jeg la meg ned på en benk, som minnet veldig mye om en massasjebenk. Det gjorde meg litt mer komfortabel, hehe 😉 Deretter var det bare å sette i gang, ett øye av gangen. Jeg fikk bedøvelse på øynene, så operasjonen var 100% smertefri. Det var nok det jeg gruet meg mest til. At det skulle gjøre vondt. Jeg ble også skikkelig overrasket over hvor fort det gikk. Plutselig var vi ferdig med det éne øyet, og da roet jeg meg endelig helt ned. Da visste jeg jo hvor enkelt og smertefritt det gikk, så det andre øyet var ingen problem. Det gikk så fort!

Etter operasjonen satt jeg på et hvilerom i 20 minutter, før jeg fikk en kontroll på at alt så greit ut før jeg dro hjem. De første timene klarte jeg ikke å åpne øynene i det hele tatt, og det svidde ganske mye. Heldigvis hadde jeg Eline og Martine til å følge meg hjem, og hjelpe meg å dryppe de første øyedråpene. Det svidde som bare det! Heldigvis fikk jeg til å sove en times tid, og da jeg våknet var all smerten borte. Skikkelig merkelig. Jeg våknet opp og hadde det helt fint. Resten av dagen i går ble brukt til å slappe av, skravle med jentene, spise mat og ser på tv. Jeg hadde jo satt av hele dagen til å kun sove, fordi jeg trodde jeg kom til å ha skikkelig vondt. Heldigvis gikk det over etter et par timer, og dagen fortsatt som normalt!

Meg rett etter operasjonen, på vei hjem i joggisen med solbriller på i regnet 😉

Da jeg våknet i dag tidlig var det som en ny verden. Akkurat nå sitter jeg i sofaen med tven på i bakgrunnen, og jeg kan lese underteksten uten problem. Det er krystallklart! En helt ny verden, med andre ord. Nå gleder jeg meg til å møte hverdagen med nytt syn, og jeg skal selvfølgelig dele et innlegg om litt angående hvordan det er. Jeg er uansett veldig fornøyd så langt ♥

Du kan booke time for synsundersøkelse hos Memira HER, og lese mer om prisene HER

PS! Som student får du -3000kr avslag på behandlingen 😉 Ikke en verst deal!

 

10 kommentarer
      1. Ja, det gjorde jeg! 🙂 Ja det er ganske dyrt, men tenk så mye penger man bruker i løpet av livet på linser osv! Det er helt sykt stor forandring på synet mitt nå, så om man har økonomi til det anbefaler jeg det på det sterkeste 🙂

    1. Hvilken styrke hadde du før operasjonen? Og hvor lenge måtte synet ha vært stabilt før du kunne ta operasjonen?

      1. Jeg hadde -1 på det éne øyet og -0,5 på det andre + skjev horhinne. Så ikke alt for ille! Jeg er usikker på hvor lenge synet må være stabilt, men jeg testet meg for første gang i februar i år, og siden det ikke hadde vært noen forandringer frem til nå så var jeg klar til operasjon 🙂 Send en mail til Memira så får du svar på alt du lurer på! Klem

    2. Hva vil det si å få bedøvelse på øynene? Er det sprøyte?
      Kan jeg spørre hvilken styrke du hadde? Jeg har drømt om det siden jeg var liten, men har 5 pluss på øynene så foreløpig er det fortsatt bare en drøm

      1. Nei, bedøvelsen var øyedråper! Så du kjente ingenting 😀 Hadde aldri taklet en sprøyte.. Haha! Jeg hadde -1 på ett øye og -0,5 og skeiv hornhinne på den andre 🙂

    3. Betaler ca. 150 kr for linser i måneden for dagslinser, månedslinser er enda rimeligere. Nedbetalingen for denne operasjonen er 795kr mnd. for 46 905kr. Etter 5 år har du brukt 9000kr på linser.

      Det er ikke akkurat en kjempe deal. Men helt ok om man har penger til det. Men tviler på at målgruppen din vil kaste seg på dette.

    4. Var du våken under operasjonen? Sånn at du SÅ hva de drev med liksom? Skjærte de på øyet? Eller brukte de bare laser, og ikke noe skjæring? :p

      1. Ja var våken! Men kjente ingenting, fikk jo som sagt bedøvelse 🙂 De brukte kun laser, så ingen kniver osv nei. Heldigvis!! Hahah.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg