EN LAT, BORTSKJEMT IDIOT

IMG_1411

Er det bare meg, eller sitter jeg fryktelig mye på trapper i outfitbildene mine for tiden?
Hei og god morgen! Jeg startet dagen med å ta HPV-vaksinen for andre gang. Man må visst ta den tre ganger før den kicker skikkelig inn. Har du husket å tatt den? Skal jeg være helt ærlig, så vet jeg egentlig ikke hvorfor jeg tar den. Noe med kreft, såpass har jeg forstått. Jeg tok fordi både mamma og flere av vennene mine sa det var livsviktig, og jeg stoler jo på de.
Det er mange ting og saker her i verden jeg er alt for lat og likegyldig til å lese meg opp på. Viktige ting. Det er faktisk en utrolig dårlig egenskap, for jeg bryr meg virkelig ikke. Valget i USA, vaksiner hit og dit, situasjoner rundt om i verden. Jeg har ikke snøring! Ting som er allmenn informasjon, og som normale mennesker får med seg ser jeg på med øyelapper og later som om hele verden er like bra som min hverdag. Er det ikke utrolig patetisk? Og ikke minst barnslig? Jeg vet godt selv at jeg er alle disse tingene som verken prøver å lese meg opp og er så likegyldig. Jeg vet at verden ikke sirkulerer rundt meg, og at jeg burde bli bedre opplyst på hva som skjer rundt om. Kanskje jeg burde begynne å lese overskriftene til avisene i første omgang, bare for å få en liten sence. Så kanskje jeg faktisk klarer å interessere meg mer i fremtiden, og lese hele artikler. Eventuelt kan jeg begynne å se dokumentarer, det liker jeg! Noen å anbefale? 

IMG_1500IMG_1510IMG_1535

JAKKE RAVN · GENSER ADIDAS · BUKSE HER · SKO ZARA

Her sitter jeg å poser i en trapp uten en bekymring i verden. Kanskje det er det jeg er redd for. At om jeg skal åpne øynene for all jævelskapen som finns der ute, at jeg kanskje blir et ulykkelig menneske. Ikke vet jeg. Jeg er nok mest sannsynlig bare lat, bortskjemt og en jævla idiot uten empati.
16 kommentarer
    1. Brennpunkt på NRK feks, og Urix 🙂 Lettfattelig, passe lange, og tar opp både alvorlige og litt mindre alvorlige ting. Kan også anbefale p3-dokumentar på podcast, der er det mer på enkeltindividet og dets situasjon, både helt hverdagslige ting men også ting som kommer innunder større politiske føringer.

      1. Tusen takk for mange gode tips! Brennpunkt har jeg flere venner som anbefaler, så jeg burde gi det en sjanse i første omgang 🙂 Klem!

    2. Har vært fast leser av bloggen din helt siden du startet og må si at jeg blir utrolig inspirert både stilmessig og av deg som person. Elsker spørsmålsinnleggene dine og blir veldig inspirert av antrekksbilder og “shoppinginnlegg”! Klem

      1. Tusen takk for superfin kommentar Marie, det setter jeg skikkelig pris på! <3 Stor klem til deg

    3. Brennpunkt på NRK har mye bra! Insider på TV Norge/dplay. Helene sjekker inn på NRK. Dokument 2 på TV 2

    4. Blackfish, mission blue og elfenbenstriden på netflix anbefales! Live redder verden, litt er også bra, på p3.no 🙂

      1. Tusen takk for mange tips! 🙂 Har faktisk sett blackfish, en helt grusom film som virkelig rystet meg..

    5. Alle dokumentarene med Louis Theroux er verdt å se! Han klarer å være humoristisk samtidig som han tar opp viktige temaer. Vil virkelig anbefale ” De utilregnelige”, hvis du vil se av hans dokumentarer. Tror de kanskje fortsatt er tilgjengelig på NRK 🙂

    6. Jeg skjønner hvordan du har det, på en måte. Jeg var tidligere en person som alltid var oppdatert. Fulgte med slik “alle andre” gjør i media og fikk med meg både det som skjedde rundt i verden og her i Norge. Så reiste jeg et år til utlandet og jobbet som frivillig i et belastet slumområde. Når jeg kom hjem gikk jeg på en skikkelig smell, og jeg innså at dersom jeg skulle leve livet mitt her i Norge med livsgnist og glede, så måtte jeg rett og slett kutte ut media. Jeg greide ikke ta innover meg mer, det sa bare stopp. Jeg hadde en periode hvor jeg hadde det så dårlig i Norge at jeg vurderte å selge alt jeg eide og hadde for å flytte ned og vie resten av mitt liv til å jobbe for at andre skule få det bedre. Men ville jeg blitt lykkelig av det? Jeg vet ikke for jeg endte aldri opp med å gjennomføre det, men det fungerte for meg å kutte ut media i den grad man kan kutte det ut. Jeg er ikke dum og vet godt at det finnes 1000vis av mennesker der ute som lider. Jeg vet også at verden er et grusomt og skummelt sted på mange måter, jeg gidder bare ikke å sitte å lese om det hver eneste dag. Gjør det meg til et dårlig menneske? Jeg håper ikke det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg