EN IDIOTISK LOV I NORGE

Uber er jo litt sånn ulovlig i Norge. Man må liksom sitte i framsetet for å ikke tiltrekke seg politiet osv. Jeg ble først introdusert for konseptet for et halvt år siden kanskje, og jeg elsker det! Men, det er jo ulovlig? Kanskje dumt av meg å skrive at jeg er en hyppig Uber-bruker, men jeg er for konkurranse i alle bransjer og syns det er helt idiotisk at taxibransjen skal ha monopol. Det er blodpriser og så jævlig mye tull med de sjåførene. Om du hopper i en random taxi på gaten, og glemmer igjen mobilen for eksempel. Hvordan skal du liksom få den igjen? Først må du søke etter taxiselskapet, og jeg kan love deg at de ikke har funnet en dritt. Med Uber har du alt på en app, både sjåfør, betaling, kvittering og ellers ting du trenger på turen. Wow, dette hørtes ut som en skikkelig snikreklame, men poenget er egentlig at jeg er skikkelig glad for at de har Uber i Athen. Håper det kommer til Bergen snart! I stedet for å forby ting som skaper konkurranse, kanskje taxibransjen burde step up the game i stedet? Norge er verdens beste land å bo i på så mange måter, men av og til blir reglene for..meningsløse og idiotiske.

Dette er bokstavelig talt meg som venter på en Uber, etter en gøy partykveld i Athen for noen dager siden. Kjolen og skoene vises jo egentlig ikke på bildene, men kjolen finner dere HER og skoene HER. Nå skal vi ut å spise, før feeest! Skal møte noen kompiser holdt jeg på å si, men egentlig er det noen randoms vi nettopp har blitt “kjent” meg. Hehehe, snakkes i morgen!

6 kommentarer
    1. Helt idiotisk! Har du prøvd Lyft? Det er enda bedre! Går ut på det samme, men er enda enklere, billigere og man kan velge å dele med andre som skal samme vei. Da betaler man mindre og plukker opp noen på veien. Genialt! I L.A har de brukt både Lyft og Uber i åresvis! Ikke er det bare billigere, men det er så utrolig mye enklere! Man slipper å vente, prisen er bestemt før man bestiller og det er tryggere siden kjøreruten allerede er bestemt av appen og sjåføren får problemer om h*n kjører en annen rute. Helt latterlig av Norge å være så imot Uber osv, man kan ikke hindre utvikling og innovasjon for å skjerme et bestemt yrke.

    2. Idiotisk og meningsløst at Uber f.eks. må skatte på lik linje som alle andre? Altså, jeg er enig i at Uber er genialt, men de må følge visse regler de også.

      1. Skrev jeg det? Jeg har da ikke nevnt noe om skatter/avgifter i innlegget, og mener naturligvis at de skal skatte som alle oss andre.

    3. Hei! Er i utgangspunktet for konkuranse i alle bransjer selv. Men i taxibransjen finnes det ulike krav til sjåførene og bilene, som uber ikke har. For eksempel forsikring, at bilen er i god og trygg stand, vandelsattest for å få jobb osv. Så setter du deg inn i en taxi, vet du at bilen og sjåføren er trygg, pluss at forsikringer er på plass dersom uhell skulle skje. Slik er det ikke med uber. Regner også med at ubersjåfører ikke blir stilt krav til mtp kvile mellom vakter, slik som i taxisjåfører. Men at taxinæringen er moden for modernisering og forbedringer er jeg helt enig med deg i. 🙂

    4. Helt enig! Brukte uber for første gang i USA for to år siden, og sparte sååå mye penger. Taxi i LA var ekstremt dyrt, så Uber reddet virkelig budsjettet vårt når vi var et sted hvor det ble en del Uber turer på oss. Norge må slutte å ha monopol på så masse forskjellig, la nå i hvertfall noe gå gjennom som hjelper oss som lever i samfunnet og ikke bare penger for staten.

      Stå på Julia, du er fin! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg