EN EMOSJONELL DAG

I går var en veldig emosjonell kveld for meg, på en god måte. Det er noe helt spesielt ved å samle hele familien. Jeg har en ekstremt stor familie, noe som gjør det ekstra stas når alle prioriterer å ta seg turen fra alle landets kanter til en dag som i går. Pappa fylte 50, og min lillebror 18. Under middagen ble det holdt taler, og jeg vet ikke hva det er med meg – men jeg blir så sinnssykt tårevåt hver gang. Hilde, kjæresten til pappa, holdt først en utrolig fin tale til begge jubilantene. Jeg satt på hjørnet av bordet mens jeg prøvde å holde tårene tilbake så godt jeg kunne. Hvorfor jeg blir så rørt vet jeg ikke, jeg syns vel bare det er noe så fint med samholdet. Under talen pappa holdt til August klarte jeg ikke å holde meg. Selv ville jeg også reise meg opp for å si noen ord til begge to, men jeg klarte ikke. Det hadde bare blitt hulking og svært få ord. Sannheten er jo at jeg ikke er særlig flink til å ordlegge meg, men jeg føler det så utrolig sterkt. Pappa har vært der for meg igjennom mine livs tøffeste dager, og er alltid noen jeg kan ringe om jeg trenger råd eller hjelp. Lillebroren min har gått fra å være den irriterende mammadalten, til et utrolig bra menneske jeg både respekterer og er stolt av å ha som bror. Det er som pappa sa i går; livet har to forskjellige faser – den første er å finne seg selv, og den andre er å miste seg selv. Når man er i perioden der man finner seg selv, hvem man er sosialt, hvilke menneske man ønsker å være og hva man vil med livet generelt er man ofte opptatt med seg selv og sitt. I perioden man mister seg selv er man så trygg i eget skinn at man er der for andre, man lytter og hjelper de i fase 1 videre på veien. At August, som bare er 18 år allerede har funnet seg selv og hjelper andre er utrolig imponerende. Jeg kan virkelig ikke si det samme om meg selv, som fremdeles ikke føler jeg har funnet min plass her i verden.

Adrian, August, pappa, meg og Jakob. Tenk så heldig jeg er som har så mange store menn i livet mitt! Både på størrelse og i personlighet 😉

Hilde og pappa. Jeg er så utrolig glad på deres vegne at de har funnet hverandre. Jeg har nok aldri sett pappa mer forelsket eller lykkelig. Kjærlighet er det beste i verden, og jeg er utrolig takknemlig for at min far har funnet sitt livs kjærlighet. Det er aldri for sent. At min mamma også lever lykkelig med sin kjæreste Frode er også helt fantastisk. Love is all around, og er det noen som fortjener det så er det mine foreldre og deres partnere.

KJOLEHER / HEELSHER

I går hadde jeg på meg denne nydelige kjolen, og de nye sølvheelsene mine som jeg er helt forelsket i. Følte meg skikkelig fin i går!

  

Helt til slutt vil jeg bare ønske pappa masse lykke til videre på feiringen. Han og Hilde er på vei til Lisboa med vennene sine for å feire skikkelig. Også; tusen takk til Hilde som gjorde festen i går så vellykket. All mat, drikke og opplegg var helt fantastisk. Pappa er heldig!

4 kommentarer
    1. Jeg blir altfor rørt bare av å lese dette, haha. Elsker familien min, men jeg er også dårlig på å ordlegge meg, og flinkere til å skrive, så alt jeg føler kommer lettere ut i skrift. Noen i familien synes kanskje at jeg virker kald, eller ikke bryr meg like mye, men det gjør jeg virkelig. Familie er alt! Årets høydepunkt er slektstreff som vi har vært eneste år. Fin stund når mange er samla 🙂

      1. Du er helt lik meg! Klarer ikke å ordlegge meg, mens når jeg skriver blir det noe helt annet. Helt enig i det du skriver, familie er alt <3 Klem!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg