EN BLOGGERS TERAPI

God morgen! Det ble ikke fler innlegg på meg i går, men jeg skal love dere at tipsene er notert ned og blir enten postet i dag eller senere i uken. I går hadde jeg egentlig bestemt meg for at ettermiddagen skulle være Julia-tid. I motsetning til mange liker jeg ikke å prate om problemene mine. Ikke alltid, iallefall. Mine venninner vet det er en tøff periode, og herlighet så fantastiske mennesker jeg har rundt meg. For en støtte har jeg ikke opplevd maken til! Det viser bare at vennene mine virkelig er valgt med måte, for de kommer igjennom alle kvalitetstestene der ute. Ingen tvil om det.

Jeg har altså nesten ikke pratet med noen det siste døgnet. Behovet er ikke der. Jeg vil koble ut på egenhånd. Ha en dag for meg selv der det kun er meg, og der jeg kun gjør alt meningsløse jeg vil uten å få dårlig samvittighet. Som å nettshoppe, bruke fem timer til å se på en serie eller spise en pose potetgull. Det er min måte å takle ting på. Og vet dere hva? I dag føler jeg meg bedre. Det funker for meg. Nå er jeg klar for å dra på skolen, for som sagt skal jeg NAILE min siste eksamen i finans. Finans liksom. Det største drittfaget jeg har hatt i år. Tall og inntasting på kalkulatoren bryr meg midt der sola ikke skinner, men skal jeg bli markedssjef en dag må jeg kunne det også. Derfor får jeg bare gjøre det interessant. Håpet var å stå i faget, men nå skal jeg få en A. Hater egentlig å skrive om karaktermål på bloggen, for det er så flaut om jeg ikke klarer det.

Uansett. Slik som siste innlegg i går, er dette også et helt meningsløst innlegg der jeg skravler om alt mulig. Det føles utrolig godt, faktisk. Å bare kunne skrive alt jeg mener uten å bli forstyrret. En bloggers terapi. Utrolig rart at jeg ikke orker å prate med venner, men med glede skriver alt mulig til et publikum jeg aldri har møtt. Jeg føler liksom det er nok å vite at vennene mine er der for meg, og vil høre på når jeg først vil prate. Det er alt jeg ber om. Og det skjønner de. Alle har forskjellige måter å takle ting på, sånn gjør jeg det. At vennene mine forstår det og ikke blir fornærmet over at jeg ikke er så pratsom om dagen varmer hjertet mitt. Igjen, jeg har fantastiske mennesker rundt meg. Kanskje jeg burde ta tilbudet om å prate likevel, hvem vet? Kanskje jeg føler meg enda bedre etterpå.

Men først; skole. Det er faktisk bare seks dager igjen til jeg har sommerferie. Ord kan ikke beskrive hvor forbanna deilig det skal bli!

i-dont-want-to-spoil-the-ending-but

En liten funfact på slutten: Jeg hater klisje-quotes som siterer enten Gossip Girl, OTH eller den slags. Grunnen til at jeg legger ut quoten over er fordi jeg ikke har noen andre bilder å dele med dere, og fordi den var sånn passe grei. En fin ting å tenke over uansett hva som skjer i livet ditt.

Nå er jeg offisielt ferdig å syte. Ting skal bli bedre, og for at de skal det trenger jeg positiv energi fra meg selv. Apropos, kom gjerne med din favoritt feelgood-sang. Om den er gammel eller ny spiller ingen rolle. Jeg kan jo legge inn alle tipsene i en FEELGOOD-spilleliste for å dele på bloggen senere i dag?

 

19 kommentarer

Siste innlegg