“DU LØY MEG RETT OPP I TRYNET!”

Jeg har blitt kalt mye rart opp igjennom årene, men i dag ble jeg kalt løgner for første gang. Han som slengte de ordene etter meg var en illsint ansatt hos flybussen i Bergen. Det har seg nemlig slik at det ofte blir lang kø for å gå på bussen fra flyplassen. Det er jo kanskje ikke så rart når mange fly lander omtrent samtidig? I dag var inget unntak, og jeg sto i køen sammen med min bror Adrian og Christoffer. “Bussen kjører nå, hvem har billett?” ropte denne mannen. Siden jeg allerede hadde kjøpt billett på appen ropte jeg at vi hadde billett så vi fikk bli med på bussen. Jeg gikk først for å vise min billett, for jeg visste jo at både jeg og Christoffer hadde kjøpt på forhånd. Da Adrian kom inn på bussen og ikke hadde bestilt billetten på appen enda kokte det da altså over for denne herremannen.

“Du lyver meg rett opp i trynet, du sa at alle tre hadde billett!!!” ropte han til meg. Når noen prater sånn til meg er jeg ikke akkurat sola sjæl tilbake, så mitt svar var at han burde roe seg ned. Det var for faen ingen vits å hisse seg sånn opp. “Dette burde aldri gjenta seg! Vi prøver å drive en business her!” sa han. At Adrian ikke hadde kjøpt billett enda var jo bare en misforståelse, jeg hadde ikke prøvd å drepe noen heller. Reaksjonen og temperamentet hans var bare heelt på tryne. Det tar to sekunder å kjøpe den forbanna billetten! De to sekundene kunne heller blitt brukt til å kjøpe billetten i stedet for å stå å kjefte på meg.

Bussen måtte jo gå, så den sinte bagasjehjelpen måtte gå av bussen før vi rakk å diskutere noe mer. Jeg kom selvfølgelig på noen kjempebra svar til han så fort vi startet å kjøre, men det er jo typisk? Haha! Jeg vet det er helt latterlig av meg å hisse meg opp på samme nivå, og ikke bare heve seg over det. Men herregud, han jobber da i et serviceyrke. Sånn kan man da ikke prate til kundene sine? Jeg skal ikke skryte på meg å være verdens mest tålmodige menneske jeg heller, men jeg syns uansett det er ganske dårlig at jeg fikk den kjeftebøtta av en liten misforståelse.

Image and video hosting by TinyPic

Men, nok om det! Deilig å få ut litt frustrasjon. I forhold til han får jeg ut sinnet mitt på bloggen i stedet for til andre mennesker, hehe neida 😉 Jeg har kommet tilbake til Bergen, og det første jeg gjorde var selvfølgelig å hente lille Zara. Verdens beste ♥ Hun er jo heeelt i ekstase over varmen som har kommet til Bergen, og ligger egentlig bare å soler seg ved vinduet dagen lang. Nå har hun derimot sovet ved siden av meg mens jeg har jobbet i noen timer, men nå skal jeg klappe sammen macen å komme meg i parken for å grille med noen venner. ÅÅÅ jeg elsker sommer! Jeg vet det er kortvarig lykke, så det er bare å kose seg før regnet kommer tilbake!

Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg