DRØMMER FOR FREMTIDEN

Den siste uken har jeg tenkt mye på hva jeg egentlig vil i årene som kommer. Nå har jeg hatt en lang periode der jeg bare har kost meg i tilværelsen, noe som er viktig. Herregud, jeg har åpnet butikk og jobber i det perfekte yrket for meg – det må jeg ikke glemme. Men som alt annet, avtar spenningen etterhvert og det er på tide å se fremover. Ikke lenger gli på den behagelige bølgen. Av erfaring vet jeg at livet sjeldent utspiller seg slik som man planlegger, men jeg tror om man iallfall vet hvilken retning man ønsker å gå så jobber man bevisst eller ubevisst mot nettopp dette.

Den første tingen jeg åpenbart vil i årene fremover er å satse enda hardere på Janne & Julia, og ikke minst bloggen. Dette betyr enda fler timer med jobb hver dag, mindre festing og å prioritere sosiale settinger i mindre grad enn jeg gjør nå. Jeg har heldigvis mange timer å ta av, siden jeg stort sett gjør noe gøy hver dag. Haha! Festingen kan man ta til helgen, si.

En annen ting jeg virkelig ønsker å lære mer om er kjøp og salg av aksjer. For en ukes tid siden hørte jeg en podcast der de gikk igjennom hva dette innebar, i veldig korte trekk. Husker ikke hvilken det var akkurat nå dessverre. Men, jeg syns det hørtes utrolig interessant ut, og noe jeg ønsker å lære mer om. Når jeg kommer hjem fra moteuken i Køben og innkjøp i Oslo skal jeg virkelig lese meg opp, og kanskje prøve meg litt frem selv. Noen som har erfaring de vil dele?

På sikt, altså mange år frem i tid ønsker jeg å komme inn i eiendomsbransjen. Ikke som megler, men kjøp/salg av eiendom. Den bransjen har alltid fascinert meg, og det er en stor drøm. Dessverre krever det ekstremt mye kapital å i det hele tatt komme i gang.. Det får være en gulrot mens jeg holder på med mine andre prosjekter, og ikke minst en god grunn til å spare penger.

Uansett hvor mange tanker og drømmer jeg har på business-fronten, er mitt kanskje aller viktigste ønske for fremtiden å være lykkelig. Hva som gjør en lykkelig finnes det ingen fasit på. Om det er penger, gode venner, kjærlighet eller frihet. Man må bare prøve seg litt fram, og følge magefølelsen. Man lever bare en gang, og uansett hvor klisje det høres ut så er dette faktisk den eneste sjansen vi har. Livet er for kort til å gjøre noe man ikke trives med..

Nå ble dette kanskje et veldig kjedelig og “voksent” innlegg, men etter innlegget i går tenkte jeg bare å komme med en liten oppfølging til hva jeg tenker akkurat nå. Tusen takk for de fine tilbakemeldingene forresten, det betyr mer enn dere tror ♥

BLUSE HER / SKINNBUKSE HER

Forresten! Husk at dere får -20% avslag på ALT fra NLY Brands med koden “JULIA20“. Flere spurte hvor lenge rabattkoden varte, og det er til og med søndag ♥

 

3 kommentarer
    1. Anbefaler Economista-podcasten, og facebookgruppen for å lære mer om aksjer. Er spesielt rettet mot unge kvinner, og er laget av Isabella Lowengrip og Pingis Hadenius. De har også skrevet bøker sammen. Har lært så mye av podcasten, syns de formidler det veldig interessant. Samtidig er det myye å hente i fb-gruppen, der kan alle dele erfaringer og stille spørsmål man har. Aksjer er veldig spennende 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg