DØDEN NÆR PÅ DANSKEBÅTEN

Hei! Fraværet mitt de siste dagene var egentlig ikke planlagt, men av og til er det vanskeligere å smelle opp macen, laste opp bilder og blogge enn man skulle trodd. Egentlig burde ikke dette være et problem i det hele tatt, men latskapen tok overhånd etter to dager på studentcruise. Nå er jeg iallefall tilbake, sterkere enn ever! (Er det ikke alltid det man sier etter en pause?) Jo, nå skal dere høre her. Jeg var veldig usikker på om jeg skulle dele opp danskebåt-eventyret i flere innlegg, men så tenkte jeg at det sikkert ikke er så jævlig interessant for dere å lese om, derfor prøver jeg å lage et så godt sammendrag som mulig. Overskriften sier egentlig det meste om fredagen, men det kommer jeg tilbake til senere. Torsdag, derimot: vi sjekket inn i lugaren og var egentlig overlykkelige over at vi fikk en med vindu. Størrelsen på rommet var like stort som bare gangen i leiligheten min omtrent, men vi fikk det uansett til å funke. Med fire jenter, fire sminkebagger, kofferter og alt som hører til var det vanskelig å holde det ryddig, så etter noen timer så det mildt sagt helt forferdelig ut. Heldigvis skulle vi ikke sitte i lugaren å glo i veggen, så vi brydde oss ikke noe særlig. Det var duket for middag (med så mye vin man kunne drikke! wow tenkte vi, dette kan bli farlig. Heldigvis smakte vinen sure epler, så det holdt med ett glass.. Haha!). Senere var det quiz og åpenbart fest. Jeg ble faktisk positivt overrasket over hvor gøy denne kvelden var. Hadde sett for meg noe helt annet, men jeg koste meg ihjel og lo seriøst helt til vi la oss i halv seks tiden.  Fredag kveld/natt skulle bli like bra, hadde vi håpet på iallefall. Det var ingen hemmelighet at det var tungt å starte å drikke etter en litt for gøy torsdag, men så lenge man kom seg over kneika skulle resten gå fint. Drinkene ble konsumert, og båten gynget stadig mer. Det var meldt storm den natten, og en kombinasjon av bølger og fyllesyke er kanskje ikke den beste. Vi gikk ned på dansegulvet, bare for å bli kastet over ende. Det måtte ha sett utrolig komisk ut, alle datt rundt som fluer fordi bølgene var så store. Men med bølger kommer også sjøsyke, og den traff alle fire jentene (og resten av båten) midt i fleisen. Det var en kamp over toalettskålen og jeg har aldri vært så kvalm i hele mitt liv. Det var en periode der jeg lå i fosterstilling på badegulvet fordi jeg var så sjøsyk, og jeg begynte å grine fordi jeg ikke visste hvordan jeg skulle bli kvitt den. Rundt meg hørte jeg bare toaletter spyle ned i kor rundt om i etasjen, så det var nok ikke bare vi som måtte avslutte kvelden tidlig og dra på nach på badet. Etter et par timer meg kvalme roet det seg heldigvis, og jeg fikk sovnet. Neste gang jeg skal på en båt skal jeg definitivt sluke et brett med reisesyketabletter i forkant!! 


Haha, se for en rotete lugar. Toppen av kransekaka var jo alle taxfree-postene som lå strødd rundt omkring. 


Sånn endte forresten fredagskvelden min. I joggedress, liggende oppå Karen. Stakkars jente… Selv om fredagen endte i katastrofe, var turen i seg selv veldig gøy!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg