DIN BESTE VEGETARRETT

IMG_1488-2

Haha fyyy jeg føler meg så lite on fleek i dag ass! Nesten ingen vipper igjen, litt sånn sminke på halv tolv og halvfett hår. Jeg sitter jo alene på kontoret så det er ingen krise, og heldigvis skal jeg fikse vippene mine på Beauty London om nøyaktig… ti minutter! Det kommer til å bli så deilig å ta en skikkelig powernap. Jeg sover alltid så godt når jeg fikser vippene mine, haha. Et deilig avbrekk i hverdagen.

Men hallo, jeg vil ha deres tips til noen vegetarretter! I dag fikk jeg skikkelig lyst til å teste ut vegetarburger, vegetartaco eller andre vegetariske retter med bønner, falafel eller hva enn det er man bytter ut kjøtt med. Please kom med deres oppskrifter 😀

jobbiIMG_1490-2

Jeg har egentlig ingen mening med dette blogginnlegget. Jeg har bare savnet å oppdatere nå som jeg har vært på ferie, og trenger å kommunisere med dere igjen ♥ Håper jeg får mange gode oppskrifter, så kan jeg gjerne prøve å blogge om hva jeg bestemmer meg for å lage om det er av interesse?

23 kommentarer
    1. Tacosalat med kikerter og linser med tacokrydder og vanlig tilbehør du ellers ville hatt i salaten er supergodt!!

    2. Veldig godt å lage en gryte med bønner, kikerter, diverse grønnsaker du liker og hakkede tomater, krydrer man det med salt, pepper og annet krydder blir det sunt og veldig godt 🙂 Kan serveres sammen med spagetti eller annen pasta

    3. Denne burgeren er helt vilt god: http://www.veganmisjonen.com/2013/01/oppskrift-veganburger-mcfreest.html
      Burgere med svarte bønner er også veeeldig godt! Bruker bare å eksperimentere litt med krydder og slikt, pluss en del løk og hvitløk og potetmel for å binde sammen. Funker som regel alltid veldig bra!

      Hvis du er glad i indisk er denne dødsgod:
      http://www.veganmisjonen.com/2012/12/oppskrift-chana-masala-kikerter.html

      Jeg bruker å lage taco med soyafarse (fåes kjøpt på mange dagligvarebutikker), og lage feks maiskrem med soyafløte. Superenkelt og godt! Ellers vil jeg anbefale veganmisjonen, synes hun har veldig enkle og gode oppskrifter! 😀

    4. Har akkurat startet bloggen vegetarfamilie.blogg.no. (Bloggdesignet mitt vil bli mer professjonelt snart :).) Har lagt inn et par innlegg, og jeg vil jeg legge ut mange vegetaroppskrifter fremover. Vi er 3 av 4 i familien som ble lakto-ovo-vegetarianere i 2016, og stortrives med valget. Mange veldig enkle, lettlagede og gode vegetarretter :).

    5. Brokkoliburger, blomkålburger, chili sin carne, falafler og torskeform med kikerter, tomat, olivenolje og løk er ting vi har testet ut 😀

    6. Jeg har gått med ønsket om å starte blogg i flere år uten å tørre.. Jeg er nå 20 år og har utrolig lyst men føler det er for sent. Hva tenker du rundt dette? Tror du det er for sent å starte en blogg som kan vokse når jeg ikke har begynt før? Eventuelt hva er dine tips for å skille seg ut blant anne de bloggene som finnes? 🙂

      Ha en fin dag!

      1. Hei Viktoria! Så moro, om du har tenkt på det såpass lenge syns jeg virkelig du burde kaste deg ut i det 🙂 Jeg syns du burde blogge om det som interesserer deg på en god og gjennomført måte. Om du blogger om noe “bare” for å skille deg ut kan det fort synes i innleggene. Ha gode innlegg med bra tekst og bilder, og ta leserne dine seriøst!

        Masse lykke til, klem 🙂

    7. Indisk dahl er ein av mine favoritt retter. Den består av løk, kvitlauk og mykje krydder (kanel, curry, garam masals, ingefær m.m) hakka tomat og kokosmelk med linser, selleri og gulrot!
      Så gøy at du prøver deg på vegetarisk mat!

    8. Anbefaler virkelig å teste ut denne oppskriften:
      https://www.halfbakedharvest.com/simple-coconut-quinoa-and-lentil-curry-with-lime-mango/

      En helt nydelig gryte med kokosmelk, quinoa, linser, rød curry, ingefær, mango og lime og masse annet digg! Det kan føles som en litt overveldende lang ingrediensliste, men den er virkelig ikke komplisert å lage! Lager selv en stor gryte av denne som varer til både lunsj og middag flere dager! Den er sååå digg! og SUNN 😀

      1. Tusen takk for tips! <3 Jeg lager jo ofte thai red curry med kylling, så det er jo egentlig bare å bytte ut den ser jeg! 😀 God helg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg