DETTE SPISER JEG HVER DAG

IMG_5456-2

.. nesten iallfall! I dag ble det tidlig middag på meg (typ klokken halv fire, hallo pensjonist), og i dag tenkte jeg å dele en veldig sunn og god oppskrift med dere! Jeg har egentlig alltid vært motstander av speltlompe-pizza, ikke spør meg hvorfor, men for et par måneder siden introduserte Andrea meg for en supergod oppskrift som er lett å lage. Hun har sikkert delt den på sin blogg før, men til de som ikke har fått den med seg kommer den her! 🙂

Til to personer trenger du:

400 gram karbonadedeig
Fløte
Soyasaus eller worchestersaus
Honning
Krydder etter eget ønske, jeg brukte salt, pepper, kajennepepper og hvitløkskrydder
Ost til å toppe

Slik gjør du:

Sett ovnen på 200 grader mens du steker karbonadedeigen som normalt. Når den er ferdig renner du av overflødig vann/fett i vasken før du rører inn en liten dæsj med fløte. Deretter tar du i cirka 1ts honning, 1ts worchestersaus og krydrer til du er fornøyd. Legg deretter blandingen på speltlomper, ta på ost og krydre toppen før du setter den i ovnen til osten har smeltet.

IMG_5451-2IMG_5455-2

Jeg spiser det med en dæsj rømme på siden. Dette er så sunt, og ikke minst godt! Nå som det er ganske travelt for tiden har jeg ikke tid til å lage store middager i hverdagen. Denne speltlompepizzaen er et supert alternativ i stedet for å kjøpe ferdigmat med alt for mye salt og e-stoffer i. Det tok meg kanskje 15 minutter å lage, inkludert tiden i ovnen.

Om du har noen sunne, kjappe og gode oppskrifter å dele kom gjerne med de her 😀 Kanskje jeg kan ha et samleinnlegg med tipsene slik at flere får de med seg!

1 kommentar
    1. Går du fremdeles markedsføring på BI, eller er du ferdig med studiene? Lurte også på hvilke retning innenfor markedsføring du valgte, og om du er var fornøyd 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg