DETTE ER PRIVAT!

God morgen! Jeg våknet opp til nok et oppslag over hvor mye bloggere tjener. Skattelistene er ute, og i år, som i fjor og året før er avisene all over hvor “big business” blogging har blitt. Personlig har jeg ingenting i mot at mennesker kan se hvor mye jeg tjente i fjor, men likevel kan jeg ikke fatte hvorfor skattelistene fremdeles er offentlige. Er det virkelig nødvendig å se hva naboen, exen eller foreldrene til en bekjent tjener? Merker jeg blir utrolig provosert over hele greien, spesielt siden jeg er blogger. Det er ikke måte på hvor spennende det er for avisene å skrive at bloggere kan ta x-antall tusen for et sponset innlegg, og at man kan tjene så og så mye i måneden. Jeg forstår at det sikkert er spennende for ikke-bloggere å lese, for hvem skulle tro man kunne tjene så mye bare av å skrive om seg selv å sitt perfekte liv liksom..

En annen ting jeg reagerer på er hvor feilaktig disse listene er! Jeg leste igjennom oversikten over de best betalte bloggerne nå nettopp, og herregud så mye feil! På meg står det ganske korrekt oppført så det er ikke det jeg reagerer på, men for eksempel Kristin Gjelsvik står oppført med 0 i inntekt og det vet jo alle at bare er tull. Tallene som står oppført er det vi tar ut i lønn, og ikke nødvendigvis det vi tjener på firma vårt. Nei, som sagt syns jeg økonomi er en privatsak og jeg håper at vi har en lykkelig fremtid i vente der man ikke kan snoke på inntektene til alle og enhver.

Hva syns du om offentlige skattelister?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

4 kommentarer
    1. Hvor er jakken (skjorten?) din fra, Julia? Den var råfin!
      Jeg er forresten enig i at lønn er privat. Det er ikke vanlig å spørre folk om hva de tjener. Hvorfor skal det være innafor at tallene blir publisert for alle og en hver, da? Ser ikke helt vitsen bare, bortsett fra å mate nysgjerrigheten til folk (samt at media kan skrive om det på dager med mindre action)

    2. Helt enig med deg! Økonomi er privat – la oss holde det sånn 🙂 Det ligger så mange artikler der ute nå angående bloggeres inntekt, atte hjelp! Blir faktisk sjokkert over hvor mye media faktisk skriver om dette… Helt unødvendig 🙂 Håper du får en fin helg, fine deg!
      http://www.nouw.com/charlottetunes

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg