DET VI ALLE TENKER

Det er lenge siden jeg ble obs på Jodel, men bare et par uker siden jeg fikk med meg alt som ble skrevet om oss bloggere i en egen gruppe. Jeg gadd ikke å laste ned appen først, meeeen så kjedet jeg meg litt på lørdag og tenkte at det ikke kunne skade å lese alt som ble skrevet.

Jeg ble egentlig ikke overrasket over noe som helst. Det som ble skrevet om meg var jo bare idiotiske ting som egentlig ikke var så ille. At jeg nå er full i fillers, for eksempel. Til deres informasjon har jeg bare fillers i leppene, og ikke i kinnene osv som mange anklager meg for. Jeg har alltid hatt store bollekinn, ble faktisk mobbet for det på barneskolen. Eller ikke mobbet, men gjort oppmerksom på det. Uansett. Folk er slemme så fort de kan gjemme seg bak en dataskjerm, og at appen er anonym må jo være som paradis for alle troll der ute. Folk er så slemme ass.

Jeg liker å tro det finnes to typer mennesker når det kommer til tema. Først de som tenker noe stygt, men som holder det for seg selv, og de som tenker noe stygt og ikke klarer å la være å la resten av verden lese deres fæle tanker. Mye av det som står på Jodel tar jeg meg selv i å tenke, men jeg velger likevel å holde meg for god til å ta det videre til offentlighetens rom. Vi alle har stygge tanker om andre fra tid til annet, det er bare slik vi mennesker er. Forskjellen er jo at jeg, og mange andre ikke har det behovet om å tråkke på andre for å få en slags rar orgasme i kroppen av å spy ut våre fæle tanker. Jeg har aldri forstått behovet noen har for å skrive slemme om mennesker de aldri har møtt. Jeg har fått min del av stygge kommentarer opp igjennom årene, men klarer likevel ikke helt å forstå hvorfor. Er det grunnet sjalusi, eller rett og slett mangel på selvinnsikt? Jeg vet ikke. At vi mennesker er nysgjerrige rundt andre sitt liv er jo grunnen til at jeg, og flere andre jenter kan leve av å dele på internett. Jeg leser andre blogger, akkurat som du leser min. Jeg stusser også ofte på hvorfor noen bloggere skriver det de gjør, legger ut bildene de gjør eller oppfører seg sånn som de gjør. Samtidig holder jeg meg med tanken, og skriver ikke en anonym kommentar der jeg spyr ut alt det stygge jeg kanskje måtte tenke.

Jeg har alltid sagt at om ingen snakker stygt om deg, har du heller ikke gjort noe rett. Så om noen vil snakke drit om meg på jodel, i vennegjengen eller hvor som helst – det er helt okei. I stedet for å bli lei meg eller sint, så tenker jeg at jeg i det minste gjør noe som blir snakket om. Det er noen av bloggerne som får kjørt seg mye mer enn det jeg gjør, men de burde gi seg selv et klapp på skulderen i stedet for å bli lei seg av alt det stygge som ble skrevet. Da er man i hvertfall relevant, og gjør noe som får mennesker til å prate. You go girls!

Det jeg egentlig lurer på med dette innlegget er…hvorfor? Hvorfor skriver du anonymt dritt om andre? Kommenter gjerne uten navn i dette innlegget også, jeg vil bare få en større forståelse.

8 kommentarer
    1. Jeg er så enig. Jeg skjønner bare ikke hvorfor enkelte føler et behov for å skrive så mye dritt og tråkke andre mennesker ned i gjørma.

      Jeg tenker også mitt om enkelte bloggere eller innleggene deres i blant. Enkelte ser jeg helt ærlig på som mindre intelligente mennesker. Men jeg kunne ALDRI satt meg ned bak en skjerm og sagt hva jeg mener, fordi det eneste jeg hadde oppnådd med dette er å såre et menneske jeg ikke en gang kjenner. Hva vet vel jeg, kanskje hadde jeg ikke hatt de samme tankene om jeg kjente disse personene? Uansett så ville jeg aldri delt mine destruktive tanker om andre.

      Faktisk så får alle stygge kommentarene jeg leser i noen bloggernes kommentarfelt meg til å ville legge igjen fine ord, selvom det dreier seg om en blogger jeg ikke har helt sansen for. Ingen fortjener å motta drittslenging!

      Dette ble en lang kommentar, men netthat er noe som virkelig engasjerer meg. Jeg er glad for at flere av dere bloggere setter det på dagsorden 🙂

      1. Nei jeg kommer nok aldri til å forstå meg på mennesker som er stygg med andre. MEN jeg tenker at det gjør oss til bedre mennesker, hehe 😀 Ha en super dag Kristin, stor klem!

    2. Jeg lurer også ofte på hva som er greia. Jeg har studert mye psykologi, men aldri funnet svaret på akkurat det. Altså, om jeg ikke liker en person eller blogg, så går jeg ikke inn på den heller. Det er ikke slik at jeg tenker at “Nå skal jammen meg personen få høre den egentlige sannheten om seg selv, og så bli obs på det”. Nei, de bloggene jeg leser og tar meg tid til er mennesker jeg ser opp til, mennesker jeg liker og synes er kjempepene (deg blant annet). De bloggene som gjør meg glad av å lese. Så at folk gidder å bruke tid på å rakke ned på andre er for meg et mysterium.

      1. Det kommer nok alltid til å være et mysterium for oss begge, men men! Tusen takk for fine ord, stor klem <3

    3. Jodel var forresten en veldig gøy app med mye morsomt som ble skrevet for 1-2 år siden. Men da det ble ulike grupper der man kan diskutere FOLK, da slettet jeg appen. Det ville jeg ikke være med på lenger

      1. Jeg elsket appen før også, spesielt de beste jodlene som blir lagt ut på instabrukeren deres! Men de gruppene som diskuterer stygt om andre klarer jeg virkelig ikke å forstå. Folk er så slemme! Men men 🙂 Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg