DET HAR IKKE VÆRT LETT

Akkurat nå er jeg på et stadiet der ting bare flyter forbi. I hodet mitt skjer det svært lite meningsfullt, iallfall i den store og hele sammenhengen. Jeg tenker på hvilken resturant jeg skal spise på i kveld. Hva jeg skal ha på meg. Hvem jeg skal ha som sommerflørt. Hvilket hotell jeg skal booke til Hellasturen med Andreas. Det er deilig. I lang tid nå har hodet mitt vært alt for opptatt med å forbedre meg selv. Å bli et bedre menneske hver eneste dag. Jeg har fokusert på å være sterk, for fy så mye dritt som har skjedd det siste halvåret. Både med meg og menneskene jeg er glad i. Det er ikke lett for meg å alltid skulle være en person som ikke lar ting gå inn på seg. Selvfølgelig gjør det jo det. Likevel vil jeg ikke at livet mitt skal være preget av de negative hendelsene. Jeg nekter å la hverdagen min være et resultat av vonde følelser. Hvorfor fokusere på fem dårlige nyheter, i stedet for de ti gode man har fått det siste halvåret?

Derfor er det veldig deilig at hodet er et bølgesus av meningsløse ting for tiden. Etter flere måneder der jeg hver morgen har hatt pep talks med meg selv før jeg starter dagen, der jeg nærmest tvinger meg selv til å ha en bra dag så har det bare blitt sånn. Jeg har det bra på ekte, uten å måtte konsentrere meg. Det funker folkens. Om du vil ha et godt liv må du jobbe for det også, og ikke tro at det bare faller seg sånn naturlig. Si til deg selv at du skal ha det bra, og du vil også ubevisst gjøre valg basert på din egen lykke.

Nå skal jeg tenke litt mer på hva jeg skal ha på meg til kveldens middag, og deilig er det!

5 kommentarer
    1. Du nevner stadig vekk hvor fælt ting har vært, men snakker i koder. Kan du ikke enten slutte å nevne det hvis du ikke vil dele eller så kan du fortelle. Tenk hvis noen andre hadde gjort det med deg over lang tid

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg