DET ER SÅ MANGE IDIOTER

Ofte når jeg er ute å flyr tenker jeg på hvor liten jeg faktisk er. Hvor utrolig meningsløs min eksistens faktisk er i det store og hele. I hverdagen stresser jeg rundt og føler kanskje av og til at verden sirkulerer rundt meg. Min blogg, min butikk, min hverdag. Sannheten er jo at det omtrent ikke er noen som bryr seg. Hva jeg gjør er så lite viktig i det store bildet. Jeg ble født til jorden, bruker kanskje 80 år på å gjøre mitt før det hele er over. Verken mitt liv eller min død kommer til å ha noen innvirkning på noe som helst annet enn at (forhåpentligvis) noen blir lei seg. Så sitter jeg her da. I sofaen i leiligheten min, i Norges nest største by og skal prøve å skrive noe fornuftig til dere. Som om det egentlig har noen betydning.

De siste månedene har det stormet litt rundt bloggere. Hva vi reklamerer for, hvor dårlig vi er til å informere om reklame, at vi bare er kjøpt og betale oooog så videre. Jodel, forumer, diskusjoner på jentekvelder om nettopp dette. Jeg har egentlig ikke orket å delta spesielt mye i denne debatten, fordi jeg syns det er så latterlig. Da mener jeg latterlig av mange av dere. Ikke for å være frekk. Eller jo, kanskje jeg mener å være frekk faktisk. Det er så sjukt mange idioter som sitter å leser blogger ass. Sånn helt seriøst, finnes det ikke bedre ting å henge seg opp i enn at “annonse” står feil plassert, eller at man blogger om kjoler fra Nelly? Jeg blir litt sånn paff av hele greia. Paff fordi vi har det alt for godt i det lille landet vi bor i, at vi faktisk har tid til å i det hele tatt tenke på disse tingene. Uansett hvor meningsløs både din og min eksistens på jorden faktisk er, så lever man bare en gang. Jeg skjønner seriøst ikke at folk gidder å bruke tiden sin til å henge seg opp i våre blogger. Og jeg skjønner i hvert fall ikke at man så gidder å diskutere på jodel eller i andre forumer. Det er så jævlig waist of time.

Men igjen, folk får gjøre som de selv vil. Personlig liker jeg mye bedre å bruke tiden min på litt hyggeligere ting. Som å være med venner, gå tur med Zara, jobbe, ligge å se på serier – ting som får meg til å føle meg bra. Om du føler deg bra av å drittsnakke folk anonymt bak mobilskjermen din, så bryr jeg meg egentlig ikke så mye om det. Da er du bare en ignorant idiot, da. Folk får si hva de vil om meg, det er jo bare meningsløst hele greia.

Så gå litt inn i deg selv denne søndagen, og tenk på hva du gjør med livet ditt, som du bare lever én gang. Personlig skal jeg chille å se en serie hele dagen. Så skal jeg munche noe digg mat. Haha, jeg fikk forresten kjeft forrige uke fordi jeg skrev at jeg skulle munche. Det sendte visst ut feil signaler til unge jenter som sliter med mat. Altså, skjønner du hvor latterlig små “”””problemer”””” folk finner opp??!

12 kommentarer
    1. Kunne ikke vært mer enig! Who the f… cares? Jeg forstår jo at dere har lover og regler som dere må følge, men at folk bruker tid på å diskutere dette på diverse forum fatter jeg ikke. Håper du får en fin søndag! Klemmer til deg

    2. Jeg skjønner poenget ditt, og er enig i at en del bloggere får gjennomgå ufortjent mye. Men ikke bagatelliser dette. Du har påvirkningskraft. Andre bloggere har påvirkningskraft. Ryddige annonser og en åpen refleksjon rundt det en selv fremmer i ny og ne gir økt troverdighet, som igjen gir flere klikk. Vinn-vinn.

      Hehe, du var så krass at jeg ble litt krass. Nyt seriekvelden, har inntrykk av at du virkelig fortjener de pustepausene du kan få!

      1. Syns ikke du var krass i det hele tatt, elsker konstruktive tilbakemeldinger! Poenget mitt var ikke at vi bloggere ikke skal følge lover og regler innenfor merking av annonsinnlegg. Mente mer at jeg syns det er rart, eller kanskje skummelt at mange av våre lesere henger seg opp i små bagateller og faktisk bryr seg SÅ mye om vi har brukt feil ord, eller blogget om feil ting osv. Poenget var bare at vi har det “så” godt her til lands at dette faktisk er et problem, noe jeg mener i det store og hele er helt latterlig.

        Men igjen – selvfølgelig er jeg enig med deg at reklame skal merkes, og at man skal stå for det man skriver. Formulerte meg kanskje litt dårlig i innlegget 🙂 Klem!

    3. Hei:)
      Ja, det er ganske mange idioter i verden , det er sikkert og visst:)
      Men har du noen gang at det du tjener på denne bloggen er nettopp takket disse så kalte idioter som klikker seg inn på bloggen din slike at du får en del lesere, og at du holder deg aktuelt og kan dra på ulike events for bloggere og så videre:) Noe å tenke på denne søndagskvelden

    4. Nå har jeg ikke satt meg så voldsomt inn i denne debatten, men personlig tenker jeg at siden dette er jobben din burde man forvente at du bruker tid på å sette seg inn i hva som er lovpålagt og ikke. Sånn ellers burde folk holde klare å holde seg saklig og unngå personangrep.

      1. Selvfølgelig, det er vårt eget ansvar å sette seg inn i gjeldende retningslinjer. Samtidig syns jeg det er veldig synd at mange omtrent vier livet sitt (iallfall mye av fritiden sin) til å snoke rundt å henge seg opp i bagateller i bloggbransjen. Men jeg forstår poenget ditt veldig godt 🙂

    5. Hvorfor ikke bare fokusere på å gjøre jobben din (altså blogging/annonser/affiliatetjenester) 100% korrekt, så slipper du å få noe pes for det? Blir helt feil å avfeie konstruktiv og legitim kritikk, og definere de som påpeker det som “ignorant idioter” (det er vel strengt tatt bloggerne som ignorerer noen eksepsjonelt enkle regler her, for å si det sånn…). Tar selvsagt forbehold om at det sikkert er mye unødvendig dritt der ute, men dette er det jo bare å ignorere dersom det ikke stemmer. Syns det blir en del (beklager ordbruken) drittunge-oppførsel blant bloggere; det handler kun om at dere skal gjøre jobben deres riktig – hvorfor er dette så vanskelig?

      Selvfølgelig er det kjedelig at man må skrive annonse/reklame hvor du får en fordel/betalt. Spesielt siden blogging nå er såpass kommersialisert at det er (ofte, men ikke nødvendigvis i din blogg) reklame i nesten hvert innlegg. Men, hadde ikke du satt pris på dersom din venninne fikk betalt for å anbefale deg et produkt, at hun faktisk sa i fra om dette – gjerne før du allerede hadde blitt påvirket til å kjøpe det? Det er jo det hele bloggsegmentet bygges på; venninne (altså blogger man har blitt kjent med via bloggerens egen presentasjon av seg selv) pusher produkter på (ofte unge) jenter som ønsker å oppnå tilsvarende liv/hud/stil/hår/osv.

      Selv om jeg forstår frustrasjonen er det tilsvarende frustrerende å høre på klaging (med mangel på bedre ord) på en oppgave som er såpass enkel; skrive “reklame” hvor man har mottatt betaling/fordel/fremtidig fordel for noe nevnt i innlegget.

      1. Hei! Nå var det absolutt IKKE det jeg mente, og jeg er helt enig i at vi bloggere må følge tidens lover og regler innenfor merking av reklame. Poenget mitt var at det er helt ubegripelig for meg at mange henger seg opp i så mye, som hva vi gjør på, hva vi kjøper, hva vi reklamerer for, hva vi sier på snapchat osvosv. Ikke nødvendigvis at de klager på at mange er for dårlig til å merke reklame 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg