DERES BESTE HELLASTIPS

Hei babes! Av erfaring er dere de BESTE å spørre om reisetips. Hver gang jeg har reist til en ny destinasjon har jeg alltid spurt om tips, og dere har aldri skuffet ♥ Akkurat nå sliter jeg og bestekompis Andreas med å finne ut hvor vi skal reise. Vi har booket fly til Athen fra 25.juli – 2. august, men hvor skal vi dra? Egentlig var ikke planen å bo i Athen i det hele tatt, og heller reise til én av øyene. Tydeligvis er det utrolig vanskelig å bestemme seg for hvor vi vil dra, og hotellene på våre favorittøyer er allerede fullbooket (ved mindre man vil bo på et shitty-hotell, noe vi ikke vil!). Så, hva er dine beste Hellas-tips? Ta gjerne i betrakting av vi flyr til Athen, og det skal ikke være så vanskelig å komme seg derfra 😀 Vi er ute etter sol, god mat, litt party, hyggelige mennesker og egentlig bare kose oss! Vi vurderer også å bare bli i Athen, men er det noe særlig til strender/beach-clubs eller bassenger der?

8 kommentarer
    1. Hei! Jeg var i Athen med kjæresten min i fjor, så vi var ikke på en festereise, så akkurat det vet jeg dessverre ikke noe om! Men regner med det finnes noe 🙂
      Men strand og shopping er det! Vi bodde ca 20 min unna Athen, på et hotell som heter Poseidon. Det er ikke det med mest luksus, men frokosten, roof-toppen og stranden var veldig, veldig bra! Dere kan enten ta trikken til byen som tar ca 25 min, eller ta taxi inn på 15-20 min.

      Sentrum er ikke driiitfint, men aboslutt bra! Veldig bra shoppinggate der. “Gamlebyen” (Plaka?) er derimot mer gresk med smågater og masse små restauranter med mousakka osv.

      Akropolis bør sjekkes ut. Det er varmt og mye folk, men aboslutt verdt det. Ta med vann og solkrem 🙂 Ellers er det to områder utenfor Athen som heter Glyfada og Vouliagmeni som er ganske flotte! Vi var ikke der, men hadde nok dratt hvis vi hadde hatt bedre tid.

      De fleste taxi-sjåførene anbefalte også å ta båt til øyene. Akkurat hvilken husker jeg ikke, for vi tok oss ikke tid til det. Men det angrer vi litt på, tror det er masse fint! Dere kan evt dra over og overnatte noen netter der, og reise tilbake til Athen senere 🙂

      Håper dere får en fin ferie!

    2. Dra til Naxos! Jeg var på øyhopping i Hellas for et par år siden, og har ikke tenkt på annet enn å tilbake til den øya, siden. Det er heeeelt nydelig der!! Virkelig en stooor annbefaling <3

    3. Du burde være i hvert fall en dag i selve Athen, bare for å oppleve Akropolis og den flotte gamlebyen. Er virkelig et fantastisk syn med så mye historie. Ellers kan du kjøre til Korinth og se kanalen, men er ikke sikker på om det er så mye liv der… Håper du koser deg på ferie!

    4. – Malin
      – 21
      – Fredrikstad
      – Utdannet makeup-artist, og skal starte på frisørutdanning til høsten.
      – Har en lidenskap for mote og makeup, så mye tid går til det. Ellers er jeg veldig glad i å synge!
      – Jeg er litt usikker.. Vet jeg leste den allerede på barneskolen, så minst 8 år!
      – Drømmer om å bli god i det jeg elsker å gjøre, finne drømmemannen og få et fint og balansert liv med masse reising!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg