DEN ALLER FØRSTE GANGEN

Første gang jeg fikk mensen

Haha, for en dramatisk dag det var! Jeg husker det som om det var i går. Første gang jeg fikk mensen var i syvende klasse, og det var midt under skoledagen. Jeg spurte læreren min om jeg fikk gå på do fordi jeg måtte tisse, og gikk mot jentedoen mens jeg ante fred og ingen fare. Du kan tro jeg fikk sjokk da jeg dro ned buksen, og fant blod i trusen. Først fikk jeg helt panikk, og visste ikke om jeg skulle rope på hjelp eller play it cool og fikse det selv. Heldigvis valgte jeg sistnevnte, og tørket bort så mye blod jeg kunne før jeg løp å ringte mamma. Dette her var jo en stor tragedie for meg, jeg ville jo ikke få mensen før jeg var 20 år – minst! Jeg husker jeg følte meg utrolig spesiell og at jeg burde bli behandlet som en pasient resten av dagen. Jeg lå langflat på sofaen mens mamma serverte meg diverse godteri og brus. Jeg hadde jo overhodet ikke vondt, men siden det kom blod fra down under følte jeg meg jo helt forferdelig. Det er egentlig utrolig komisk å tenke på det i ettertid, haha! Mensen er jo noe av det mest naturlige i hele verden, mens min første mensen var som om livet mitt gikk under for meg. Heldigvis føler jeg det ikke sånn lengre 😉

P8070172-2

Min første ferieflørt

GUUUD dette her får jeg helt noia av å tenke på! Hahahah herregud at det går an. Okei, la meg fortelle. Min første ferieflørt fikk jeg på min første tur til Hellas. Jeg var 13 år, og det var sommerferien mellom 7. og 8. klasse. Jeg var på en øy i Hellas som het Thassos med en venninne og hennes familie. Det var ikke en stor by, og heller ikke mange resturanter man spiste på. Vi brukte spesielt å spise på en resturant som lå rett ved stranden, og der jobbet det en gresk gutt et par år eldre enn meg. Han kunne jo nesten ikke engelsk, og vi hadde bare utvekslet blikk den første uken jeg var der. Etterhvert så begynte han å prate med meg mer og mer mens vi spiste lunsj osv, og til slutt tok han til motet og spurte om vi skulle møtes på stranden litt senere. Jeg satt jo der med hele familien til venninnen min, og kniste meg ihjel mens jeg spurte om det var greit. Siden vi hadde spist der så mange ganger og foreldrene visste godt hvem han var sa de at det gikk fint. De lå  jo trossalt på samme strand, og jeg skulle møte han sammen med venninnen min. Etter lunsjen dro jeg kjapt innom hotellet for å babe meg opp litt før daten (det vil si at jeg tok på meg litt vannfast maskara). Da vi møttes på stranden pratet vi ikke noe i det hele tatt, og bare lå der i flere timer før han spurte om jeg ville være med å bade. Det første han gjør i vannet er å gripe tak i hodet mitt, og starter å råkline med meg. Jeg hadde aldri klinet med noen i hele mitt liv så jeg fikk naturligvis litt sjokk! Og ikke nok med det, han startet å ta meg på rumpen og klipe skikkelig hardt i den også. Jeg fikk heeelt noia, og løp opp til venninnen min mens han ikke skjønte hva som var galt. Herregud!! Dette var forresten samme år som jeg fikk mensen, så det var et ganske innholdsrikt år i livet mitt kan man si.

Mitt første møte med alkohol

Herregud, dette var faktisk samme sommer som Hellas-flørten min, og samme år som min første mensen! Som nevnt, dette var et veldig innholdsrikt år i livet mitt. Det var sommeren før jeg startet på ungdomsskolen, og jeg hadde fått meg litt eldre og “kule” venner som skulle starte i 10.klasse. De hadde lenge pratet om at vi skulle på fest den helgen, og sammen fikk vi en eldre kompis av de til å kjøpe øl til oss. Jeg hadde aldri smakt øl i hele mitt liv, og ante ikke om det smakte jord eller jordbærsaft. Jeg satset bare på at jeg likte det. Vi dro på fest til noen venner, og jeg drakk min første øl. Noe som ikke var et heldig møte, da jeg syns det smakte dritt. Jeg drakk likevel både to og tre øl, men ble faktisk ikke spesielt full. Heldigvis! Jeg kom meg både hjem innenfor tidsfristen til mamma, selv om jeg stinket alkohol. Haha. Jeg husker jeg fikk helt sjokk av hvordan de andre oppførte seg på festen. Jeg hadde aldri sett så mange kline og sitte på fanget til hverandre i hele mitt liv. Den første gangen jeg ble full er derimot en annen historie, og kommer på neste punkt….

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Den aller første gangen jeg ble full

Den første gangen jeg ble skikkelig full var jeg vel 15 år. Jeg skulle på minifest sammen med to venninner jeg turnet sammen med, og hun ene hadde faktisk vært treneren min i mange år *kremt*. Kvelden startet bra hjemme hos henne, og vi drakk rusbrus og koste oss masse før vi skulle videre på fest. Jeg syns alt gikk strålende, og jeg var fin brisen. Helt til hun tok frem tyrkershotten…… Jeg fikk en shot, og syns den smakte digg. Det kunne jo ikke være så mye alkohol i den tenkte jeg, siden den smakte så godt! En shot ble til to, og to shot ble til enda fler. Faktisk så vet jeg ikke hvor mye jeg drakk, bare at jeg følte meg skikkelig uvel. Jeg husker faktisk hele kvelden, men det var så ubehagelig å ikke ha kontroll over kroppen sin. Jeg fikk den ene venninnen min til å ta meg med hjem, der foreldrene mine ikke var. Jeg fikk helt panikk, og tvingte henne til å ringe mamma. HAHA LOL, hvem er det som ringer moren sin når man drikker som 15 åring? Tydeligvis jeg. Jeg ville bare at hun skulle komme hjem å fikse alt, for jeg syns det var superskummelt å være i den tilstanden jeg aldri hadde vært i før. Huff! Uheldigvis lærte jeg ikke av den gangen, for det var dessverre ikke første og siste gang jeg har vært full. Hehe.

Mitt første kjæledyr

Mitt første kjæledyr var en kanin med navn Stratos, fordi jeg likte den sjokoladen så godt. Hehe! Jeg husker egentlig ikke så mye om han, bare at han ofte var kåt og jukket på bamsene mine. På den tiden forsto jeg jo ikke hva det betydde å jokke, så det var ikke så farlig. Kanin er egentlig et utrolig kjedelig kjededyr? Jeg er glad jeg har Zara nå ♥

P8070107-2

Har du en gøy “første gang” du vil fortelle om? 😀 Lik gjerne innlegget om du vil jeg skal komme med fler sane type innlegg!

 

6 kommentarer
    1. HAHA, husker sjukt godt da jeg først fikk mensen.. Det var sååå traumatisk, jeg var kjempebarnslig og slike ting var enda så fjernt for meg å i det hele tatt tenke på. Så du kan si sjokket var stort da jeg fikk det. Stakkars mamma som fortvilt prøvde å trøste meg der jeg lå og hylgråt om at barndommen min var over, livet var ødelagt, ikke ville jeg bli voksen og hvor mye jeg hatet å være jente. Hahaha

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg