DAMER JEG SER OPP TIL

Mange har kanskje fått med seg at jeg har en guilty pleasure for keeping up with the kardashians og frøknene i serien. Det er mange kjendiser jeg ser opp til, men som jeg likevel ikke vil kalle mine forbilder. Jeg klarer ikke å relatere meg til ting som er så fjernt og langt unna, derfor er disse damene på denne listen. Dette er jernkvinner som har mye selvironi, bryr seg om andre og gjør en forskjell i min hverdag – uansett om de inspirerer eller bare får meg til å le.

Here we go:
June Holm

1
Jeg måtte selvfølgelig starte med en av mine aller beste venner. Grunnen til at jeg ser opp til June er fordi hun har opplevd mye tøft i livet sitt, og det er ingen selvfølge at hun har kommet dit hun er i dag. Bein i nesa, ikke redd for å si hva hun mener og pågangsmot er tre ting jeg setter utrolig stor pris på hos henne. Samtidig er hun kanskje den mest omsorgsfulle personen jeg kjenner, og jeg vet alltid hvor jeg har henne selv om vi ikke har pratet sammen på flere uker. Hun sier selv at en dag skal hun utrette noe stort, og jeg har ikke en tvil i kroppen på at hun komme til å klare det ♥ En annen ting: June er en av de mest sexy damene jeg vet om, og om jeg lurer på noe angående action på soverommet er hun den første jeg ringer! Ikke misforstå eller les for mye i siste setning 🙂

Ane Gyllstrøm

2Ane ble jeg kjent på det første kick offet til United Influencers. Jeg kjenner henne ikke supergodt, men det inntrykket jeg har fått er ufattelig bra. Min type jente! Selvironi til tusen!! Snapstoryen hennes er faktisk dagens høydepunkt (anegyll). Hun er singel, og legger ikke skjul at hun er på jakt. Jeg elsker å følge henne på byen, der de fleste får gjennomgå. Det er vanskelig å forklare, dere må rett og slett bare følge henne på snapchat. Ane – jeg digger deg. GIRLPOWER! Vi skal til Marokko sammen over nyttår forresten, der skal vi surfe unna alle haier og maneter. Og ja, hun har veldig kul stil – håper vi bruker samme størrelse så vi kan byttelåne klær på surfecamp hihi.

Cathrine Heienberg

a1_148

Cath, Katta, Cath in the city, løkrullen – kjært barn har mange navn. Jeg trodde Cathrine var en veldig rolig, perfekt og egentlig kjedelig person før jeg traff henne. Det viste seg å være den mest feilaktige forhåndsdømmingen jeg har gjort! Første gang vi traff hverandre var i fadderuken til BI i 2014, da hun hoppet over meg på fylla og bare “HALLOOO!!!”. Det viste seg at hun er helt lik meg! Jeg ler sjeldent like godt som med denne frøkna, og vi kan prate om underlivet, nummer 2 og mat i timesvis. Ikke nødvendigvis samtidig. MEN, det er ikke derfor hun er på listen. Jeg ser opp til Cathrine fordi hun virkelig står på, både med bloggen sin og med boken “selvskryt”. Jeg vet hun er sliten for tiden siden hun reiser land og strand rundt om dagen, men hun gir ikke opp. Hun kommer til å nå langt i verden, det tviler jeg ikke et sekund på. Heia heia!! Og ja, enda en grunn til at hun er på listen er fordi vi begge elsker cheesburger over alt.

Celine Aagaard

celine-aagaard

Denne dama er det bare å beundre! Det er ikke mange norske damer som virkelig har slått igjennom i den internasjonale motebransjen, men det kan altså Celine skryte på seg. Jeg finner veldig sjeldent inspirasjon av kaffekopper, blomster og ullsokker – mens Celine kan ha på seg en søppelsekk og jeg ville kjøpt den samme. Hun inspirerer meg virkelig, både innenfor mote og fordi hun har nådd så langt i karrieren.

Ingeborg Nyland

1690860-12-1379855485462

Sist, men ikke minst på listen kommer min kjære farmor. Dama som har oppdratt seks barn, 17 barnebarn og en haug oldebarn. Hun nærmer seg 90år, og inviterer fremdeles hele familien på lørdagsgrøt hver eneste uke. På barneskolen var hun alltid den jeg ringte om jeg kranglet med en lærer, noe som skjedde ofte. Hun er det mest nytenkende og åpne mennesket jeg vet om. Alle er velkommen hos henne, og jeg vet jeg kan ringe henne til alle døgnets tider. Når jeg blir gammel vil jeg bli akkurat som deg. Like åpen for ny tankegang og like varm.

Listen over damer jeg ser opp til stopper ikke her, men runde 2 får jeg ta en annen gang! Hvem ser du opp til, og hvorfor?

4 kommentarer
    1. For et herlig innlegg! Liker når vi jenter heier på hverandre 😀
      Jeg ser opp til mennesker som alltid snakker positivt om andre, og som skryter av det folk får til! Litt sånn som du gjør i dette innlegget 🙂 I tillegg ser jeg opp til mennesker som klarer å alltid være gode i møte med andre, de som gir deg følelsen av at de virkelig lytter når du prate med dem, og som får alle de møter til å føle at de er verdt noe.

      1. Alle punktene du skrev her er jeg HELT enig i! Det er så viktig å heie på hverandre, og ikke snakke hverandre ned. Det verste jeg vet er mennesker som ikke unner andre godt i livet 🙂 Klem!

    2. Åh, beste Julia ♥ Dette var sinnsykt koselig!!! Tusen tusen takk for fine ord, får helt tårer i øynene, haha. Er så ekstremt glad for at jeg hoppet over deg og ropte HALLOOO i fadderuken, hahaha! Du er seriøst one of a kind ♥

    3. Kjære Julia mi ❤️ Nå ble jeg så varm i hjertet! Tørket noen tårer her og ble så rørt. Gjorde helgen komplett allerede en fredagskveld! Du kommer alltid til å være av mine aller, aller beste. Jeg er stolt, takknemlig og lykkelig for å ha en så god venn som du! Det er slike vennskap som gjør at man føler seg rik og heldig ❤️ Beundrer deg også for alt du har fått til og vet du når langt! Tusen takk for at du er du og vit at jeg er umåtelig glad i deg. Verdens største klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg