DAGENS DÅRLIGE SELVTILLIT

Hei fra Gran Canaria! Så langt har ferien behandlet oss mer enn perfekt, uansett hvor kvalmt det høres ut. I går var første kveld her nede, og vi bestemte oss (eller jeg bestemte) for å dra på drag queen show, som er på Sparkels på Yumbosenteret. De damene der er så ufattelig dyktige, og selv om Christoffer var småskeptisk i starten syns han også det var imponerende.

En ting jeg la merke til var selvtilliten til disse frøknene. De går rundt som om ingenting kunne dra de ned. Selv om de per definisjon ikke er kvinner men artister, er holdningen likevel noe man bare kan beundre. Det fikk meg til å tenke på jenter. Jenter yngre enn meg, på min egen alder eller godt voksne damer. Har jeg noen gang sett noen som virker så sikker på seg selv? Aldri. Det er så mye usikkerhet blandt oss jenter, og det er så trist. Trist at vi ikke klarer å se oss selv som de nydelige vesnene vi er. Trist at vi alltid skal hakke på oss selv, og tenke at man hadde klart seg uten de to kiloene i stedet for å bare spise den cheeseburgeren. Uansett hvor pen man er, og uansett hvor mange komplimenter man får av andre klarer man ikke å innse det selv. Hvorfor kan man ikke bare skjønne at man faen meg er bra nok som man er? Hvorfor skal det være så forbanna vanskelig?

I dagens samfunn med alt av sosiale media skjønner jeg godt hvorfor det har blitt slik. Man sammenligner seg alltid med andre, og tenker at hun baben på insta er ti ganger penere enn seg selv. Det finnes ingen mal på hva som er et perfekt utseendet, og det finnes millionvis av superhotte jenter. Kanskje man bare burde skjønne at man faktisk er en av de selv på sin egen måte? Det fineste jeg ser i andre jenter er ikke hvilke klær de har på seg, eller hvor mye penger de har brukt på den beste sminken. Jeg syns det er helt fantastisk når jeg ser jenter med selvtillit, uansett om de veier 50 eller 100 kilo. Det spiller ingen rolle. Det finnes ingenting mer sexy enn de som er komfortabel i egen kropp.

Om dette innlegget skal være svaret på hvordan ødelegge dårlig selvtillit blandt oss? Absolutt ikke. Dette er bare noen tanker jeg har rundt tema. Jeg fikk en skikkelig oppvekker i går på showet, uansett hvor rart det høres ut. Greit nok at disse artistene er i en rolle, og at det ikke nødvendigvis er slik de oppfører seg i hverdagen – men jeg syns likevel det var imponerende.

IMG_4722-2IMG_4736-2IMG_4747-2

Disse bildene er virkelig tatt helt ut av kontekst, men siden jeg er her nede på Gran Canaria er det begrenset hvor mye annet jeg har på bildebiblioteket mitt.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg