DA STARTER JEG PÅ NYTT

Æhhh, hvor skal jeg starte? Selvom jeg ikke har vært helt fraværende på sosiale medier det siste året, så føles det sånn. I fjor sommer bestemte jeg meg for å ta et pauseår. Jeg var bare sliten, lei og trengte en rolig periode uten for mye krav, mas eller forpliktelser. Jeg var også litt lei av å leve under et mikroskop på internett der alle har en mening rundt valg, oppturer og tabber man gjør i livet. Utrolig i-landsproblem, I know. Jeg hadde ingen spesielle planer med friåret mitt heller, av og til kan man vel bare ta livet som det faller seg? Haha!

Herregud for et år det har vært, og så utrolig mye jeg har lært om meg selv. Det aller viktigste er kanskje at jeg liker å jobbe. Om jeg går hjemme for mye å bare “koser” meg med serier, rydding og matlaging blir jeg en skikkelig drittversjon av meg selv. Jeg blir sur, grinete og ikke en kul person. Som menneske trenger jeg å bli utfordret, og føle at jeg mestrer. Gjør vi ikke alle det? Jeg liker faktisk litt stress i hverdagen.

En annen ting er at jeg endelig gir faen igjen. Vil folk snakke drit på Jodel? Spre rykter som ikke er sanne? Prøve å rakke ned på meg? Det er helt i orden. Utrolig nok er det bare noe man må tåle når man velger å dele livet sitt med flere tusen mennesker. Og det tåler jeg heldigvis ♥

Jeg føler meg likevel litt lost her jeg sitter, og prøver å skrive noe fornuftig. Det kommer til å bli veldig annerledes å gå fra mitt rolige tempo det siste året, til å være 100% back in business. Som om jeg starter i en ny jobb, der jeg må sette meg inni alt på nytt. Gir det noen mening?

Jeg har jo mine tanker om hvordan jeg vil gjøre ting fremover, men jeg er også ekstremt nysgjerrig på hva du vil se mer av. Mer matlaging, antrekk, hverdag, personlige meninger eller kanskje videoer? Eller noe helt annet?

Vi snakkes, og det veldig snart!

 

11 kommentarer
    1. Så fint Julia! Heia deg! Detter nailer du, du er så sterk synes jeg! <3 For min del elsker jeg å se mest fra hverdagslivet. Og videoer hadde jo värt the bomb! Du er kul! <3 Digger deg! <3

      1. Nei det er satt litt på vent! Har ikke mulighet til å få stipend per dags dato, og siden skolepengene er så ekstremt høye måtte jeg bare tenke litt ekstra over det <3 Blir muligens senere 🙂 Klem

    2. Elsker oppskriftene dine, kunne vært en ide å ha «ukens oppskrift»? 😀 Blir hvertfall veldig inspirert av maten du lager <3

      1. Tusen takk, det er så gøy å høre! Elsker å lage mat! 😀 Skal få til en oppskrift en gang i uken <3

    3. Hei Julia! Moldenser selv og fast leser siden du du flyttet til Ålesund. Jeg aner virkelig ikke hvor mange år det er? En ting jeg har tenkt på en del siste tiden er miljøet. Levemåten vår er jo ikke så veldig bærekraftig, spesielt med all bruk og kast. Jeg har flere ganger tenkt at nettopp influencerbransjen bidrar negativt på flere vis der, siden levebrødet i stor grad er å leve på andre sitt forbruk.

      Har du noen tanker om dette? Eventuelt gjør du noen ting i hverdagen for å begrense miljøbelastning? Jeg er ikke noen helgen selv og mener ikke at alle alltid skal sitte hjemme, aldri shoppe, aldri kjøre bil osv.

      Det er å gjøre små grep jeg tenker på, som f.eks kildesortere, ikke handle mer mat enn man spiser/ikke kaste unødig, gjerne ta kollektiv istedenfor egen bil/taxi der det er mulig og kanskje redusere klesshopping til mer ting man trenger, kontra nettshopping som tidsfordriv? Klessalg (det vet jeg at du allerede gjør) eller klesbytting med venninner. Det hadde vært kjekt å høre om du har noen tanker eller om dette kunne vært noe som fikk et lite hjørne på bloggen din. Du er jo flink til å lage mat, så jeg slenger meg på ønsket om oftere oppskrifter. Noen av de kan kanskje være vegetar/vegan?

      Håper du ikke tar noe som angrep, for tanken var å snakke på generell basis og lufte idéer!
      Håper du har en fin dag! 🙂

    4. Hei! Ville bare si at jeg syntes du gjør en god jobb med bloggen din. Du har en bra variasjon mellom matlaging, mote, hverdag, kjærlighet osv osv. Heier på deg❤️

      1. Åå tusen takk Karina! Det setter jeg så utrolig stor pris på å høre <3 du er god!! Stor klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg