CRAZY SUNDAY!

Åh søndag du har ikke behandlet meg bra! Eller jeg har ikke behandlet meg bra. Gjett hvem som dro på skolen i dag da? Meg! Jeg skrev hele to avsnitt og bestilte en alt for stor nellypakke før jeg dro hjem. Det brukte jeg tre timer på. Så drakk jeg to redbull også. Waist.. Nå er jeg bare supergiret men er alt for lat til å gjøre noe produktivt, derfor går jeg bare rundt i leiligheten mens jeg stopper innom macen for å skrive ferdig dette innlegget i mellomtiden. Burde kanskje begynne å pakke også, siden jeg skal være en uke i Oslo. Reiser i morgen kveld! Håper også redbullrusen gir seg snart slik at jeg kan legge meg i sofaen med en serie, som er den eneste planen denne søndagskvelden.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERAJakke – Nelly / Bukse – Kouture

4 kommentarer
    1. Hei Julia! Fresht antrekk – du kler virkelig rødt 🙂
      Bladde litt nedover for å se om du hadde spm. runde, men siden jeg ikke fant noe håper jeg det går fint at jeg stiller et par spm her, hvis du har tid til å svare. Jeg skal hente verdens fineste lille chihuahuavalp i morgen kveld, og gleder meg som en liten unge på julaften. Har du noen tips til en god sele jeg kan bruke på en 8 uker gammel valp? Fint om du har noen generelle tips til valpetiden og det å eie en chihuahua generelt. Tror jeg har lest alt som er av forumer, tips og triks, men alle sier så mye forskjellig. Zara virker så “omgjengelig” og avslappet, noe jeg også ønsker at min lille tass skal bli. Ønsker at han skal trives med å være med litt rundt, at han ikke skal bli så bjeffete/gneldrete, samt lære å sitte, lyde navnet sitt osv. Alle tips tas imot med et stort takk 😀
      Ønsker deg en fin mandag.
      Malin

      1. Hei Malin! Så spennende, gratulerer så mye med kjøp av chihuahua 😀 Det er mye arbeide de første månedene, men om du gjør det ordentlig kommer du til å få verdens herligste bestevenn!

        Det er faktisk et par år siden jeg kjøpte selen til Zara, men tror det var på tropehagen zoo-butikken (de selger sikkert samme andre steder). Viktig at du bruker en litt tykk sele som går både rundt hals og bryst, og ikke kun halsen 🙂 De hjelper deg sikkert på dyrebutikken!

        Zara er virkelig den mest sosiale chihuahuaen jeg kjenner og liker stort sett alle mennesker. Grunnen til dette er fordi jeg sosialiserte henne supermye som valp. Hun var med meg overalt på både familie og vennebesøk og møtte mange forskjellige mennesker, både voksne og yngre. Jeg har aldri vært spesielt overbeskyttende (VIKTIG!!!) og som valp var det viktig at mange fikk lov til å holde henne, klappe henne og at jeg ikke begrenset nysgjerrigheten hennes. Selvom de er liten av størrelse betyr det ikke at de trenge beskyttelse 24/7 og at det er “synd” på de. Om du blir alt for overbeskyttende og skal bære valpen rundt hele tiden kommer de til å bli noen gneldrete surpomper som voksen, jeg lover! Haha 🙂

        Så mitt beste tips er nok å ikke se på valpen som en chihuahua som er skjør og liten, men som en helt vanlig hund. Vær flink å sosialiser den, få den til å møte andre både mennesker og hunder. Vær streng og ikke gi etter fordi du syns synd på den. Zara er utrolig omgjengelig og snill med absolutt ALLE, og jeg har aldri dullet noe særlig med henne. Masse lykke til, så må du bare spørre om du lurer på noe mer! Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg