CHALLENGE ACCEPTED

I går kveld så lå jeg og typen i sengen å pratet før vi la oss. Alt jeg ville var bare å sovne, men med sminkemaska inntakt visste jeg at jeg hadde en spa-økt på badet igjen før jeg kunne forsvinne inn i det etterlengtede drømmeland. Jeg spurte derfor kjæresten

“kan du vær så snill gjøre meg en stor tjeneste?”
Snill som han er, svarer han; “ja, selvfølgelig. Hva som helst!”. 
“Åh så bra, her har du en sminkeserviett. Vær snill å ta av meg sminken mens jeg bare ligger her:)” sier jeg.
Han; “Det kan du bare glemme”

Jeg har prøvd meg på denne taktikken ved flere anledninger uten resultat. Som oftest tar jeg nederlaget med et smil, men i går merket jeg at jeg ble litt irritert. Jeg hadde tross alt vært hjemme alene hele dagen, og sminket meg KUN fordi jeg ville være fin til han kom hjem fra jobb. Siden jeg tross alt hadde gjort innsatsen på sminkerommet for han, skulle det bare mangle at han kunne bidra.

Dessverre var ikke overtalelsen min god nok, og han spurte “hvorfor sminker du deg for meg? Jeg syns faktisk du er finere uten sminke”. Da ble jeg selvfølgelig sur, for i mitt hode ble den setningen automatisk oversatt til *du er stygg med sminke*. Så da lå jeg å furtet og var fornærmet i noen minutter før det ga seg. (Ja jeg skjønner hvor psyko jeg er). Uansett, la meg komme til poenget. Han utfordret meg til å gå en hel uke uten sminke, og om jeg vinner får jeg en overraskelse.

Challenge accepted! Jeg har ingen problemer med å gå uten sminke, men jeg liker å pynte meg å føle meg fin. Både for min egen del, og spesielt for han. Men, tydeligvis kunne han ikke brydd seg mindre så da får vi se hvordan denne uken går. Alt jeg får lov til å ha på huden er krem, og denne regelen gjelder uansett hva jeg skal. Så, denne ukens samarbeid blir også spilt inn sminkefri.

Jeg liker selv å tro at sminke ikke er en big deal, men kanskje det tar større plass i livet mitt enn jeg innser selv? Vi får se hvordan denne uken går! Gjør dere klar for en sminkefri blogguke folkens. Håper jeg ikke mister for mange lesere heheh:))

Ha en fin tirsdag!

10 kommentarer
    1. Hahah åå kjenner meg såå igjen i det du skriver der! Men skikkelig kult at du gjør dette 🤩 gleder meg til å se hvordan det går – du er kjempe flott uten sminke også så dette nailer du nok!

    2. kjenner meg skikkelig godt igjen i det du skriver. når kjæresten sier at jeg er finere uten sminke, gjør jeg det om til at han sier jeg er stygg med.. selvom det absolutt ikke er det han sier. Men for meg er sminke gøy og ikke noe jeg må ha. men det hjelper meg på de dagene jeg ikke føler meg så fresh.

      1. Er helt enig med deg!! Har gått rundt å følt meg som dritt i hele dag… Dessuten føler jeg ikke at jeg kan ha på meg “vanlige” klær uten sminke, og at jeg må gå i treningsklær osv. Passer liksom ikke med dressbukse og bluse til et usminket ansikt haha

    3. Kjenner meg veldig igjen! Men du er veldig pen uten sminke Julia! Heier på deg og håper du deler hva overraskelsen er. Kanskje jeg kan inspirere kjæresten min til å gjøre det samme.

      1. Ååå tusen takk Marita <3 Jaaa, nå skal jeg legge litt ekstra press på han her – for bloggen følger med 😉 Hahah! Du får oppfordre kjæresten til det samme, gøy med litt "spenning" i disse koronatider!

    4. Haha, kjenner meg helt igjen! Kjæresten min merker ikke om jeg går med sminke eller ikke. Men, jeg tror at når man føler seg finere så må det jo påvirke litt væremåte og utstråling også, slik at man faktisk blir finere på en måte? Når det er sagt tror jeg det er viktig å kunne føle seg fin uten sminke også da! Så en fin challenge i grunn!

      PS! Du er nydelig både med og uten sminke 😉

      1. JA, det var akkurat det jeg sa til han i går også! At når jeg føler meg fin, så blir jeg en bedre kjæreste. Det var ikke så smart sagt av meg, for da begynte han bare å bable om “indre verdier” og blablabla. Ikke noe jeg var interessert i å høre om 😉 hahahah! Blir spennende å se hvordan dette går. Tusen takk fine deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg