BY THE PUSSY

IMG_1529-2

Jakke – Mango / Cardigan – Samsøe HER / BukseHER / Sko – by Malene Birger / Sunnies – Céline / Veske – Balenciaga (adlinks)
Dagens dilemma, for andre gang denne uken; hva skal jeg ha til middag?? Ja, det er skikkelig i-landsproblem og jeg burde egentlig skrive en dyp og reflektert tekst om valget i USA i stedet. Dessverre har jeg ikke satt meg nok inn i det, og det blir for dumt å uttale seg om slike ting om man ikke vet hva man prater om. Hele facebook-feeden min er full av diskusjoner, og jeg vedder på at 99% av de som poster statuser ikke har snøring på hva det dreier seg om, annet enn at Trump er teit, rasist og ser ned på kvinner. Noe han sikkert gjør også, hva vet jeg. Jeg har uansett fått med meg at utfallet av valgkampen ikke er helt som håpet for mange. Og for all del, diskusjon er bra – men jeg føler ikke man kan være så syyykt engasjert om alt man vet er at Trump sa “grab them by the pussy”.
Så, da dropper jeg å skrive om den nye presidenten til USA. Det er ingenting jeg får gjort med det uansett, annet enn å følge med på hva som skjer de neste fire årene. Kall meg gjerne overfladisk, ignorant og dum som bryr meg så lite om hva som skjer over Atlanteren, for det er jeg kanskje også.

IMG_1461-2 IMG_1463-2 IMG_1493-2 IMG_1523-2

Her er et antrekk fra tidligere i høst som jeg glemte å poste. Om jeg hadde gått med det samme nå hadde jeg nok fått frostskader både på knær og ankler. Bergen er ikke kul om dagen altså! Eller nå klager jeg fælt her, alt er jo bedre enn regn! Til og med minusgrader.
Nå skal jeg fortsette min overfladiske hverdag med å spekulere enda mer i hva jeg skal ha til middag. Egentlig orker jeg ikke lage noe spesielt, så det blir nok toast.
5 kommentarer
    1. Det du nemlig ikke skjønner er at han er nå blitt verdens mektigste mann noe som innebærer at det han gjør påvirker ikke BARE USA, men Norge og mange andre land (Absolutt verdi: 92,3%) i verden til de høyeste grader. Både økonomiske og politiske valg som blir foretatt av den regjerende presidenten (om det er Obama eller Trump) påvirker den norske økonomien så innmari mye på flere punkter og det at du ikke har skjønt det er ufattelig trist. Man trenger ikke å sette seg så utrolig mye inn i “hva som skjer” for å skjønne det vel? Du merker det ikke nå, men på et tidspunkt kommer dette til å ha drastiske konsekvenser for den norske økonomien og jeg håper inderlig vel ikke at du er så naiv at du tar de forholdene som foreligger i Norge idag forgitt.
      Blant annet høyere renter og økt arbeidsledighet (som kommer til å ha konsekvenser for butikken din blant annet: høyere leie og nedgang i konsum, endringer i handelsavtaler i form av økt proteksjonisme). Hvis du fører amerikanske brands kommer økt proteksjonisme til å ha store konsekvenser for bedriften din osv.. and the list goes on for å si det sånn.

      1. Hei Angelia!
        Jeg forstår at dette kommer til å ha konsekvenser for Norge også, poenget mitt var bare at det er mange som uttaler seg om ting de ikke vet noe om.

        Men tusen takk for forklarende kommentar, det setter jeg pris på. Nå vet jeg litt mer enn jeg gjorde tidligere i dag, og jeg har fremdeles mye å sette meg inn i enda 🙂 Klem!

    2. Til du ovenfor her, hvordan kan du si med sikkerhet at det kommer til å få drastiske konsekvenser for den norske økonomien? For det første vet vi faktisk veldig lite om hva som kommer til å bli gjennomført, Trump kommer til å ha et helt støtteapperat rundt seg der flere hoder vil ha en innvirkning for hva som skal prioriteres og lar seg gjøre, for det andre så ble det langt i fra så drastiske utfall i finansmarkedene som først antatt.
      Jeg er dessuten helt enig med deg, Julia, de fleste ser ut til å hate Trump fra de bildene norsk media har malt av han, og da vil jeg si det er riktig å heller lat være å uttale seg. De som likevel velger å gjøre det hopper bare på bølgen å mener det er katastrofe at Trump vant, akkurat som Clinton er noe bedre. Sist men ikke minst så har amerikanerene valgt det som de mener er best for de, og sjeldent stemmer folk etter hva angår utenrikspolitikken.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg