BLOGG, PENGER OG GAMLEDAGER

Det er sykt mye om bloggere, penger og diverse i media for tiden. Har fått med meg cirka halvparten av det, men likevel sitter jeg her helt forbauset. Er det så langt vi har kommet? Jeg har liksom alltid bare gått med bloggstrømmen og ikke tenkt så mye over hvor den faktisk har ført meg hen, men nå skjønner jeg jo at dette er stort. Dette er min jobb, og ikke lenger en hobby jeg tjener penger på. Wow, jeg syns egentlig det er ganske kult. Har på en måte aldri reflektert over det før, men nå skjønner jeg jo at jeg har fått til noe unikt. Jeg er ganske ikke den samme bloggeren som før, men jeg har likevel klart å skapt meg en jobb for meg selv uten noen sjef over meg.

Jeg husker de gode gamle dagene der det ikke var så nøye om en Zaloflaske sto bak meg på bildene jeg postet på bloggen. Da jeg blogget om alt fra et besøk på McDonalds til hvordan det hadde gått på skolen den dagen. På en måte var det kanskje bedre tider før, vi bloggerne var mer personlig. Vi slapp leserne inn i en uredigert verden der man like så greit kunne skrive om politiske meninger til hva slags godteri som var favoritten. Nå tør mange liksom ikke å uttale seg mer, meg selv inkludert. Livredd for at det skal bli storm i kommentarfeltet og at media skal blåse det opp til en stor greie. Utrolig synd, merker jeg også blir mektig provosert over hele greien. Hvorfor skal ikke jeg få poste mine ærlige meninger på en personlig blogg? Jeg skriver for faen ikke et moteblad der alt skal være perfekt. Det kan være lett å glemme det i en blogg-generasjon der alle ser ut som supermodeller og bildene ser ut til å være tatt av en fotograf. Dessuten er det kun meg som setter sperrer, det er ingen som tvinger meg til å holde meningene for meg selv. Jeg er en helt vanlig jente som skriver en blogg, kanskje det er på tide å vise litt av den siden igjen.

Selvom bloggverdenen går videre, og kvaliteten på innholdet bare øker tror jeg det kan være viktig for mange å se litt tilbake. Hva er det vi vil formidle med bloggen? Om det er perfekt interiør eller antrekk så er jo det helt greit. Men for meg som vil ha en personlig blogg kan jeg nok hente mye inspirasjon fra gamleJulia som skrev uten filter og ikke brydde seg om hva andre mente. Nå skal liksom alt filtreres før det blir  postet. Man skal fjerne urenheter, redigere bildene perfekte og ha en dritkjedelig tekst under typ “her har du meg i dag, hva gjør du på?:):)”. Tror nok jeg skal bruke en times tid på å bla igjennom gamlebloggen, både for moroskyld og får å finne inspirasjon.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAEn liten fredagsnuss fra meg :*

 

3 kommentarer
    1. Synes bloggere får ufortjent mye tyn i media for tiden. Ikke bare i media, men også i kommentarfeltene. Jeg har vært inne å lest en del på kommentarer på de innleggene hvor bloggere har skrevet om temaet og det sjokkerer meg hvor mange som faktisk sier at blogging ikke er noe jobb og nermest rakker ned på dem som lever av det. Jeg kjenner jeg blir litt provusert når jeg leser de kommentarene for jeg vet at det å blogge er en fulltidsjobb om man skal kunne leve av det. Jeg blogger selv, men ikke på et så høyt nivå som dere som kan leve av det og jeg føler til tider presset for å få ut et innlegg for å beholde leserene mine og det e rikke en gang mitt levebrød. Å i at en blogg ikke er en jobb er som å si at en journalist i Costume ikke har en ordentlig jobb bare fordi at de må leve av å være kreative, ta bilder og skrive om mote og skjønnhet!

      En liten utblåsning fra meg! 😛 Jeg unner dere virkelig hver eneste krone når dere jobber så hardt som dere gjør! 🙂 Selv skulle jeg gjerne kunne leve av blogging for det er gøy og kreativiteten må virkelig jobbe på høygir! Stå på og se bort i fra alle de som kommer med slike nedtalende kommentarer. Voksne mennekser som er sjalu på 20 åringer som tjener like bra og bedre enn dem. Fun fact, de sier dere ikke har noe utdanning, vell mange av de som skriver dette sitter heller ikke med noe universitetsutdanning, men et fagbrev. Som egentlig ikke er noe “bedre” enn det man har som en blogger 🙂 Enkelte (som deg) studerer ved sidenav og vil faktisk noe mer og kan realisere dette gjennom bloggen! Det er bare helt fantastisk 🙂

      Håper ikke denne kommentaren tolkes negativt på noe måte ovenfor bloggere for det er virkelig ment som en kommentar for å støtte alle sammen 🙂

      Ha en strålende dag og en kjempefin helg! 🙂 <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg