BILDEDRYSS – DAG 1

Klarer ikke å bestemme meg om dette bildet var jævlig stygt, eller litt søtt? Elsker uansett å få kos av Anna ♥♥♥

Hei, forresten! Det er kanskje det man skriver aller først i et innlegg? Haha! Jeg har hatt feber de siste dagene og er ikke helt på nett her jeg sitter i sofaen. Lastet nettopp ned bildene fra første kveld i Stockholm tatt av fotograf @emmagrann, og nå sitter jeg å vurderer om jeg rett og slett skal ansette en fulltidsfotograf til å ta bloggbildene mine. Det hadde gjort hverdagen til en vimsete blogger mye lettere. Jeg tar jo aldri bilder av noe… Kanskje et hint om at man burde bytte bransje? Av og til lurer jeg på om jeg ikke har det i meg lengre. Det behovet for å dele hverdagen min på internett. Jeg føler alt blir så misforstått. At tiden der virkelige, ekte meninger og tanker er forbi. Nå er internett bare et sammensurium av populære meninger, falske unnskyldninger, click bait og bilder som er alt for perfekte til å faktisk ha blitt tatt i in the moment. Jeg var jo aldri den bloggeren som faket verken bilder eller tekster. Men, plutselig var jeg der jeg også. Jeg liker ikke en forfalsket hverdag, og det er nok derfor jeg aldri er på sosiale medier selv heller, foruten om når jeg skal poste noe selv fra min egne oppstilte hverdag. Er det ikke ironisk? Jeg stiller meg selv mange spørsmål om dagen. Om livet jeg lever, hvem jeg omgås med, hva jeg jobber med og hva jeg ønsker av 20-årene mine. Det er jo nå man skal legge grunnlaget, er det ikke? Samtidig tenker jeg at meg som menneske er alt for privilegert til å stille meg selv disse spørsmålene, som sitter her i min fine leilighet på St. Hanshaugen og lever av å dele min enda fine hverdag. Det blir på en måte litt for dumt. Litt for langt inn i sin egne lille boble. Litt for lite reflektert. Litt for lite opplyst om verden rundt seg.

Planen var egentlig å skrive et fint og fjollete innlegg om første kveld i Stockholm. Med gratis mat, alkohol og klær. Dessverre sitter jeg igjen med litt for mange refleksjoner rundt hele turen. En blanding av ekstremt takknemlighet og glede over at store deler av jobben min handler om å være med gode venner, kle seg i fine klær og bare nyte. På den andre siden vet jeg ikke om det gir meg nok mening. Jeg har dessverre ingen bedre avslutning på dette innlegget enn mange spørsmål. Ingen svar, verken til dere eller meg selv. Men, det jeg har er et lite bildedryss. Versågod.

   

2 kommentarer
    1. Hei Julia,
      Veldig flott innlegg! Jeg studerer juss, og har jobbet innom influencer-marketing-bransjen i 3 år før dette. Jeg slutta fordi det ikke lengre ga noen mening for meg. Jeg fikk ingen good feeling av det, og følte alt var falsk, altfor dyrt og veldig tilgjort. Godt å høre at det ikke bare er meg! Men det løser seg. Snart finner du noe som gjør at også du kjenner at ting gir deg mening.

      Stor klem, og glad for at du deler!

      1. Så spennende med juss!! Masse lykke til med studiene, har flere venner som nettopp er ferdigutdannet og kjempefornøyd 😀 Tusen takk for tilbakemelding, og god helg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg