BEDRE MATKULTUR?

Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPicJakke – Lignende HER / TeeHER / ShadesHER / BukseHER /

Som jeg koser meg her i Sverige ♥ Det eneste jeg kan klage på er egentlig at jeg sikkert har lagt på meg ti kilo det siste døgnet, for det er så mye god mat hele tiden. Å fika er jo en av mine favoritt-ting å gjøre her. Det betyr å spise kaker mens man drikker kaffe – noe man gjør hver dag! For en luksus. De har også “lunsj” hver dag, noe som ikke er en tørr brødskive med brelett og en skive norvegia, men de fleste resturanter tilbyr skikkelig digg mat til en billig penge. I dag for eksempel spiste vi varmrøkt laks med potetsalat til lunsj. Svenskene er jo helt sjokkert over at vi i Norge ikke har samme mattradisjon, noe jeg kan forstå. Lunsj her og i Norge er to vidt forskjellige konsepter, og jeg må si jeg liker svenskenes måte å tenke på bedre. Konseptet i seg selv er jo helt genialt! Fritt for å være den første resturanten  som innfører det i Norge 😉 Matkulturen i Norg er jo egentlig ikke noe særlig. Både er det dyrt å gå ut å spise, noe som gjør at man ikke kan gjøre det særlig ofte, også er det jo ufattelig mange dårlige resturanter også der man ikke får det man betaler for. Ikke at det ikke finnes dårlige resturanter i Sverige altså, men dere skjønner hva jeg mener?

Nei, nå ble det mye matprat på meg. Vi har nettopp kommet inn etter en koselig promenad, og skal sette på en film før vi skal legge oss. Jeg nyter virkelig de siste dagene i frihet, for på mandag er det fullt kjør igjen!

4 kommentarer
    1. På mange svenske cafeer får man dessuten gratis salat, brød og drikke (med påfyll) Det kunne Norge lært av. Isteden forlanger de tips for den service man skal forvente…. Skjønner godt mange utenfra oppfatter oss som gjerrige :/

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg