BANKET PÅ ÅPEN GATE

Hei! Akkurat nå er jeg utrolig glad for at jeg har bloggen min. Såklart, jeg kunne skrevet dette i et word-dokument for meg selv, men akkurat nå føles det bedre å dele. Dette er en av de ekleste opplevelsene jeg har hatt så langt i livet.

Jeg og Glenn var på vei hjem fra byen. Du vet en lørdagsnatt da det er  omtrent umulig å få tak i taxi? Iallefall i Oslo sentrum. Vi gikk opp mot et sted der vi visste at taxiene alltid kjører forbi. Rett over stortorvet til de som er kjent i Oslo. Jeg fikk ikke med meg helt hva som skjedde, men plutselig sier Glenn at noen har tatt mobilen hans. Det var en lys jente og en mørkhudet mann. De hoppet kjapt inn i en pirattaxi, og jeg så rødt med det samme. Jeg løp bord til sjåføren av bilen og fortalte at passasjerene hadde stjelt iPhonen til Glenn og at vi ville ha den tilbake. Glenn var litt tilbakeholden, fordi han skjønte at disse menneskene burde man ikke kødde med. Han sa de kunne bare få telefonen, og ba meg holde meg unna. Tydeligvis hadde han fått forsmaken på hva de var i stand til, mens jeg såvidt fikk med meg hva som skjedde før de hoppet i bilen. Bortsett fra at de hadde tatt telefonen til Glenn. Jeg har aldri opplevd vold mot meg selv, så jeg la ikke skjul på at dette gjorde meg fly forbannet. Jeg har hatt mine diskusjoner på byen, men ingen av de har tydd til vold.  Man kan for faen ikke komme her å ta eiendelene til noen andre, å forvente at man kan komme unna med det. Sjåføren av pirattaxien ristet på hodet og ba tyvene komme seg ut av bilen, og det var da det hele smalt..

Glenn fikk tilbake telefonen sin, mens jeg ante fred og ingen fare i det jeg var på vei mot å finne en taxi så vi kunne komme oss hjem. Plutselig ligger jeg på bakken, og kjenner skallen min smeller mot asfalten i full hastighet. Jeg kjenner håret mitt lugger overalt, og at hele kroppen skyter i forsvarsposisjon. Jenten som hadde stjelt telefonen til Glenn hadde hoppet på meg, og hadde som mål å knuse skallen min. Dette husker jeg ingenting av. Alt jeg husker er smerten i hodet. I det jeg kommer til bevisstheten igjen ser jeg to securitasvakter stå over meg. De spør Glenn om jeg trengte vann for å roe meg ned litt. Som om jeg hadde gjort noe galt? Forbanna amatører. Alt jeg ville var å få tilbake telefonen til Glenn. Med ORD, ikke vold. At noen skal komme der å stjele den fra han syns jeg er forjævlig. Hva faen tror de at de er? Bare tanken på disse jævlige tyvene gjør meg sint.

Glenn fortalte meg at de hadde spurt han om hvor mye han var villig til å gi for å få telefonen tilbake. Altså, de krevde penger av han for at han skulle få tilbake sin egen telefon. Fy faen for noen drittmennesker. Dette er søppel av høyeste rang. Vi lever i forbanna NORGE. Her får vi dagpenger av NAV og har alle mulighetene i verden. Utdanning, mulighet til inntekt og valget til å gjøre omtrent det du vil. Likevel velger noen å gjøre landet utrygt. Forbanna søppelmennesker. Kom ikke her å si at du valgte å stjele telefonen til Glenn fordi du trengte penger. Du bor i et av verdens rikeste land, og velger likevel å stjele noe som ikke er ditt. Er det rart jeg ble forbanna? Greit nok, jeg er kanskje et par skrammer i trynet rikere, men heldigvis har min bestekompis fått telefonen tilbake. For meg handler det dessuten ikke bare om en telefon. Det handler om prinsipp. Sånt gjør man ikke.

I morgen er det rett på politistasjonen for å anmelde disse drittmenneskene, og selv om det ser mørkt ut for at politiet får fanget de, så vet jeg iallefall at jeg har stått opp for det jeg mener er rett. Uansett om jeg har fått en liten hjernerystelse og noen arr i fjeset. Kom faen ikke her å ta noe som er mitt, skaff deg en egen jobb så kan du kanskje kjøpe din egen jævla iPhone når du har spart nok penger.

Ja, det er mye banneord og ufine setninger i dette innlegget. Det driter jeg faktisk i, for akkurat nå har jeg så vondt i hodet og er så forbanna. Makan til drittfolk. Bare en liten bemerkning til slutt: Kom ikke her å skyld på innvandrerne for all kriminaliteten i Norge. Jenten som prøvde å knuse skallen min var like norsk som jeg er. Selv om vaktene fra Securitas tydeligvis ikke hadde fått med seg hendelsen og var utrolig amatører, er jeg utrolig glad for at de var der. Jeg tør ikke tenke på hva som hadde skjedd om dette var i en mørk sidegate uten noen mennesker. Personen som fløy på meg hadde mord i øynene, mens kompisen hennes holdt Glenn tilbake mens han prøvde å dra henne vekk fra meg. Dette er første, og forhåpentligvis siste gang jeg opplever vold mot meg. Dette var en utrolig skremmende og ekkel opplevelse jeg ikke unner noen.

Likevel kommer jeg aldri til å trekke meg tilbake, eller stå på stedet hvil om noen gjør noe slikt igjen. Om du faktisk velger å stjele noe fra meg eller en av mine venner, burde du forvente motstand fra denne blonde moldenseren.

Les historien til Glenn HER.

23 kommentarer
    1. Huff, utrolig og forferdelig at slike ting skal skje… Og ikke minst at noen er så urettferdige at de faktisk vil bruke vold bevisst, og spesielt kaldblodig. Du er en utrolig god venn som snakket til dem for å fåtilbake mobilen til Glenn. Håper du ikke opplever noe slikt igjen!

    2. Så utrolig ekkelt! Håper alt står bra til med dere begge. Du er sterk som tørr å stå opp mot disse tyvene!

    3. Annmeld jævlene! Fyfaaaen, ble sint av å lese dette! Noen mennesker burde ikke ferdes ute blant folk.

    4. Herregud Julia, håper alt er bra med deg og Glenn! Elsker forresten at du har så mye bein i nesa! Pass på deg selv <3

    5. Uff, så forferdelig at slike ting kan skje, utrolig trist at slike folk skal ødelegge for andre! Synes du er veldig tøff som faktisk sto opp for det du synes var urettferdig, respekt for det! Håper det har blitt filmet eller noen andre som kan vitne, slik at de blir tatt! Skjønner godt at dette var en skremmende episode, men lov meg at du ikke lar dem få ødelegge sommeren for deg! Håper alt går bra <3

    6. Hei!

      Synd å lese at du opplevde vold mot deg selv på den måten i natt.

      Må si at jeg tenke på innlegget ditt en del i dag, ble ganske overrasket av å lese at du er sånn tøffing. Selv om det ser ikke sånn ut ved første øyekast:)

      De tenkte helt sikkert at siden dere virket beruset, var bare en jente og en gutt, var sikkert pent kledd, da hadde dere dyre ting med dere, og da kunne de lett ta Glenn sin telefon uten å få noen som helst motgang, men der tok de feil til de grader med tanke på hva du gjorde 🙂

      Ønsker deg masse god bedring! Slike ting er ganske farlig, å slå hodet i asfalten sånn, det kunne ha gått mye verre som du skriver. Man kan til og med død av sånt.
      Så jeg håper at du er mer forsiktig neste gang.
      Det er ikke verdt det . Å stå sånn for sine meninger (selv om jeg er helt enig at man ikke skal bare kunne komme bort til folk og ta deres ting! Uansett!), men bli skadet eller død:/

      Selv om det står respekt for deg at du ikke ble redd, og sa ifra.
      Hvem vet, jeg hadde kanskje også funnet på å snakke de til fornuft om jeg hadde handlet litt beruset og spontant.
      Men det er farlig!
      Jeg tror dessverre at det er farlig nå å ferdes i sentrum i beruset tilstand med dyre ting på seg, vesker, klær eller penger. Det ser ut som om det er flere som er i byen “på jakt” etter personer i beruset tilstand som virker sikkert å være mer hjelpesløse enn de hadde vært uten å drikke alkohol.
      Uansett! God bedring! Å vær mer forsiktig!

    7. Hva feiler det noen folk? Sånt gjør man ikke og noen mennesker eier ikke folkeskikk! Kjenner jeg blir rasende når jeg leste innlegget ditt. Kjempebra at du backet Glenn opp. Håper det går bedre med deg. Du er tøff!

    8. Jeg føler med deg! Bare elsker hvor godt du skriver om situasjonen! Søppelfolk!! Jeg hadde nok fått juling jeg ogi den situasjonen, fordi jeg takler veldig dårlig “søppelfolk”. Blir så sint jeg.
      Klart man blir forbanna på at folk tror virkelig de bare kan stjele, men og gå til angrep og bruke vold for noe som ikke tilhører dem engang. Man begynner virkelig å lure på hva som er oppi toppen på sånne “søppelfolk”.

      Godt dere klarte å få tilbake mobilen og GOD BEDRING, du er knall tøff!

    9. Må si at å lese “mørkhudet” i 2015 er veldig spessielt! En mann og en dame – uavhengig av farge på huden. Kjipt det som skjedde – for all del, men pass på…

    10. Fyfaen for noen drittmennesker, jeg blir skikkelig forbanna på sånne mennesker! Norge skal være et trygt land, det er bra du står opp for vennene dine! Stolt av deg!

    11. Huff, så fælt! Kjipt at man skal oppleve sånt, ja. God bedring! <3

      Reagerte forresten litt på denne “Her får vi dagpenger av NAV og har alle mulighetene i verden. Utdanning, mulighet til inntekt og valget til å gjøre omtrent det du vil.” Ikke helt sant – ikke i Norge en gang.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg