ÅRETS FØRSTE TUR BESTILT

WOHO da er årets første tur bestilt 😀 Jeg har mast hull i hodet på Kristoffer om at vi må bestille ferie tidlig i år, slik at det ikke blir som i fjor. Da ble det alt for travelt, og egentlig rakk vi ikke en ferie sammen i det hele tatt. Det ble en fem dagers spontantur til Nice, så jeg kan jo ikke klage. I går bestilte vi iallefall tur til Palma! Jeg har vært på Mallorca tidligere, men da bare i Magaluf og Alcudia. Vi var en dagstur innom Palma, og det virker som en helt fantastisk by med god shopping, søte små resturanter og en litt mer storby enn charterparadisene andre steder på øyen. Gleder meg til å sjekke om dette faktisk er sant 😀 Booket hotell på Sunprime Waterfront, som er et voksenhotell uten smårollinger som løper rundt å skriker etter is. Misforstå meg rett, har ingenting i mot barn. Men når jeg skal slappe av på ferie foretrekker jeg en litt chillere atmosfære ved hotellet.

PMISUAX1075_2_30

PMISUAX1053_2_30PMISUAX1074_2_30PMISUAX1077_2_30PMISUAX1080_2_30PMISUAX1082_2_30PMISUAX1100_2_30PMISUAX1149_2_30Bilder tatt fra hjemmesiden til Ving.

Kom veldig, veldig gjerne med tips til resturanter, ting vi burde gjøre osv. Det setter jeg enormt stor pris på 😀 

32 kommentarer
    1. Palma er nydelig! Så mye finere enn de andre turiststedene på Mallorca. Jeg var der sist sommer, og spiste så utrolig mye god mat, det er det nok av. 🙂 En restaurant jeg spesielt husker som dere MÅ besøke var Baisakhi. Det er en indisk restaurant som lå langs kysten i sentrum. Her er det en meny hver dag, som man betaler en pakkepris for inkludert vin. Du får altså ikke velge hva du spiser, men alt vi fikk var utrolig godt! Mange retter, og evig påfyll på vin og vann. Maten var helt utrolig, og de som jobbet der var kjempehyggelige, så dit må dere dra! God tur!

    2. Jeg var på akkurat det hotellet i høstferien, kjempe hyggelig og fint! Utrolig koselig sted for en kjærestetur 🙂 Masse resturanter/cafe og barer rett utenfor døren

    3. Hei, fine Julia! Jeg og kjæresten var på akkurat dette hotellet i fjor — og vi var superfornøyde 🙂 Stranden rett utenfor hotellet er litt kjedelig, men bassengområdet er D.I.G.G. Dere burde belage dere på å stå opp litt tidlig for å få gode plasser, bare!

      Ellers er det en fantastisk biffrestaurant helt i enden av en avlang “øy” som også ligger rett utenfor hotellet, ved siden av stranden. Vi fikk seriøst én kilo med indrefilét (som smeltet i munnen…), masse tilbehør, diverse grønnsaker OG dessert — til 450 kroner totalt.

      Minigolfing på Pabisa Beach Club var også dødsgøy; sykt stor bane. Haha.

      Gled dere! <3

    4. Vil anbefale dere å leie bil, og kjøre til byene Soller og Valldemossa! Superkoslige byer! Generelt er det veldig fint å kjøre rundt der nede! Som tidligere reiseguide vil jeg anbefale dere å høre med en av ving-guidene som sikkert kommer innom hotellet og spørre om noen fine strender man kan kjøre til 😀 på den måten får man mye mer ut av ferien sin, og ikke minst får man sett litt mer av øya man besøker! 🙂

    5. Hit skal jeg og samboeren på ferie også. Klarer nesten ikke vente selv, føles ut som en eeeevighet til. Vi reiser 24.juli 🙂
      Hotellet ser helt nydelig ut, og jeg har hørt fra andre at Palma skal være fantastisk! Tror man får litt av alt, og det var det vi ønsket. Litt badeferie, kjærestekos, bra shopping og gode drinker. Gud – som jeg gleder meg.

    6. Har vært på dette hotellet med kjæresten og det var fantastisk! Ingen barneskrik, rent og pent og god mat! 🙂

    7. Åå gled dere! Var der med mamma i sommer, og det havnet virkelig på listen av mine favoritthotel! Anbefaler å stå tidlig opp for å sikre deg dobbelsolsengene, de er så herlige! Å frokosten på hotellet er virkelig fantastisk (til tross for at jeg er superkresen!). Anbefaler også å bli med på vannaerobic, så vanvittig morsom og bra time som gjør at du faktisk kjenner det dagen etter! I tillegg tilbyr hotellet flere bra step timer som du MÅ prøve. Så og si alle som jobber på hotellet er skandinaviske, så du slipper også språkproblemer, noe som var veldig deilig! Ellers er stranda utenfor hotellet elendig, så vi holdt oss til bassenget alle dagene. Men det er mange supermarkeder i gaten nedenfor, og mange gode restauranter! Men dere MÅÅ ta turen inn til Palma. Helt fantastisk koselig by, jeg husker jeg gikk og måpet fordi det var så mye å se på, og masse butikker! Alt fra LV, Zara, Gant til HM 🙂 Ellers burde du sjekke ut #sunprimewaterfront på insta, der ser du gjestene legge ut bilder fra hotellet, og da får du se litt andre bilder enn hva hotellet legger ut! Finner mine bilder der også, hihi 🙂

    8. Palma er absolutt til å anbefale! skal prøve å dra med kjæresten min på tur dit i år også (var der i fjor) 🙂 Vi koste oss masse! Bodde riktignok ikke i Palma, men 10 minutters gåavstand til Palma – noe som var deilig! Vi bodde i et litt roligere strøk, men greit med en kort gåavstand til en storby. Her er det flere kjøpesentre og masse spennende butikker som helt sikkert faller i smak for både deg og kjæresten din 🙂 Du bør helt klart ha sommerfugler i magen 🙂 Happy shopping og god tur! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg