ALENE PÅ FJELLET

ANNONSE – Oppholdet er sponset

Det var helt magisk å våkne til denne utsikten i dag tidlig! Frisk fjelluft er det lite som slår. Nå har det vært et par sosialt-hektiske uker, og jeg har blitt dratt i alle retninger med mangel på bedre formulering. På søndag fikk jeg brått en innfall om at det hadde vært deilig med noen alenedager, og vipps så sitter jeg på Geilo og favoritthotellet Vestlia Resort. Her skal jeg altså være mutters alene fram til onsdag. Bare gå turer, sove, jobbe i fred, spise god mat og drikke rødvin på kvelden. Stå opp tidlig, legge meg tidlig. Se serier jeg ikke har tid til ellers. Bare gjøre akkurat som jeg vil.

Jeg elsker også været her i dag. Både grått og trist, samtidig fint og nydelig. Jeg blir så følsom av vær. Det beste jeg vet er faktisk hardt regn med torden. Å kunne sitte inne under et varmt pledd da er det lite som slår! Krysser fingrene for storm på Geilo i kveld, haha.

Så langt har jeg bare gått sminkefri i treningsklær, men i kveld har jeg lyst til å pynte meg litt. Skal spise tre-retters på hotellet, noe jeg faktisk aldri har gjort alene før. Bortsett fra i går kveld, men da slukte jeg i meg maten på fem minutter før jeg gikk å la meg. I kveld skal jeg derimot bare nyte mitt eget selskap. Eller rettere sagt, prøve å nyte mitt eget selskap uten å føle at det er flaut/rart å pynte seg for å spise alene.

Gikk meg en tur ned til sentrum i dag tidlig for å fylle opp kjøleskapet med litt snacks! Jeg har den fineste leiligheten helt for meg selv. Stor stue og kjøkken, samt eget soverom. Jeg føler meg oppriktig takknemlig som har muligheter som dette. Av og til kan livet virke så ekstremt vanskelig og ofte meningsløst, derfor er det så utrolig viktig å leve i nuet og nyte så godt man kan. Ikke stresse med unødvendige ting som bare skaper stress. Ofte lettere sagt enn gjort. Men jeg tror virkelig på at en positiv tankegang gir et langt mer positivt liv. Og vi vil vel alle være lykkelig? For ingen av oss er lovt en morgendag, noe som er viktig å tenke på.

Nå skal jeg jobbe meg ferdig for i dag, før jeg enten skal gå meg en fjelltur, eeeller gjøre det totalt motsatte som blir å ligge under dynen å se på Orange is the new black. Den avgjørelsen får jeg ta etterpå!

2 kommentarer
    1. Aa så deilig! Elsker fjellet. Nyt det!

      Lite spørsmål: Jeg lurer litt på hvilken personlighetstype du er?(om du vet det, om ikke: https://www.16personalities.com)
      🙂 Vi deler så mange like statments at jeg er blitt sykt nyskjerrig på hvilken katogori du går under, hehe.

      1. Hei Thea! Jeg har faktisk tatt den testen for et drøyt år siden, og jeg fikk først grunder og så en annen da jeg tok den senere som jeg ikke husker hva var.. Haha! Hva er du?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg