ALENE, MEN IKKE ENSOM

De siste månedene har det gått mer og mer opp for meg hvor mye jeg trives i eget selskap. Alt jeg trenger er egentlig en serie, litt digg å trykke i munnen og et glass vin. Egentlig trenger jeg ikke det engang. Som regel koser jeg meg uansett om jeg er for meg selv, uansett om det er med husvask, blogging eller hva enn det måtte være. Det er ikke lenge siden jeg ikke klarte å være alene i det hele tatt. Jeg var usikker, og følte jeg gikk glipp av noe om det ikke var venner rundt meg konstant. At jeg har det så bra for tiden har egentlig alt å si for hvorfor jeg plutselig liker så godt å være alene. Jeg sitter her med en god følelse. Tidligere betydde å være alene tid til å tenke. Uten noen andre som distraherte de vonde tankene mine. For det er jo ofte derfor folk ikke klarer å være alene etter en kjip periode i livet, fordi man ikke er klar for å ta inn alle de ubehagelige følelsene.

I år vurderte jeg faktisk å feire påsken helt alene. Først ville jeg hjem til Molde, men da jeg fant ut at det kostet i underkant av 4000kr med fly for meg å Zara bare for noen dager begynte jeg å se på andre alternativer jeg følte var mer verdt pengene. Man kan dra til LA for 3000kr liksom. Jeg var hakket fra å bestille en spaweekend faktisk, bare til meg selv. Jeg så for meg å ligge i en varm morgenkåpe med et glass vin, og senke skuldrene helt uten tanke på alt stresset som er i livet mitt. Men, så kom jeg på at jeg savnet både familien og vennene mine litt for mye, så nå har jeg bestilt fly til Molde likevel. Jeg reiser neste uke. Uansett. Jeg er en utrolig sosial person med mange gode venner, men egentiden min er jeg helt avhengig av. Det er da jeg slapper av som mest, og faktisk klarer å senke skuldrene helt.

GENSER HER ♥

Denne genseren har jeg i typ alle fargene de har på Nelly, og jeg ELSKER den. Bruker den både som kjole til over knee boots, eller over et par jeans til sneakers. Den koster bare 199kr også!

Akkurat nå ligger jeg helt for meg selv på Comfort Hotel Bergen Airport. Dere husker kanskje jeg var på åpningen der for en måneds tid siden? I morgen reiser jeg med første flyet til Trondheim, så jeg fant ut at det var like så greit å sjekke inn her for natten slik at jeg ikke trenger å stå opp såå tidlig i morgen. Dessuten er det ingenting som gir en bedre start på dagen enn hotellfrokost..

Dette ble et veldig rotete og rart innlegg. Jeg vet veldig godt hva jeg tenker på i hodet mitt, men jeg klarte visst ikke helt å formulere meg skriftlig. Håper det går greit. Nå skal jeg prøve å legge meg, jeg sovner sikkert fort i den myke sengen. God kveld ♥

 

 

4 kommentarer
    1. Åh, så godt å høre at man ikke er “alene” om å være avhengig av og elske alenetid. Lett å føle at det er unaturlig å takke nei til å være med venner for å ha spakveld hjemme og bare ikke “gjøre en dritt” helt alene. Men det er så viktig, og jeg kjenner meg aldri mer uthvilt etter en god dose alenetid hvor man bare “er”.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg